Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

White Pocket

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • White Pocket

    White pocket: a photographers nightmare or dream... Het is hoe je het bekijkt, zoveel te fotograferen, voor ieders wat wils daar, je moet alleen de felle zon en warmte erbij nemen
    Ter info: White pocket is een gebied in de Vermilion Cliffs National Monument in Arizona, US. Je geraakt daar alleen na een 2 uur durende rit in een goede 4x4, je kan er dan ook best blijven overnachten, de twee dagen dat ik er was, alleen maar strak blauwe hemel.
    Deze foto geeft het best de sfeer weer, de structuur is hier te zien, de grootte en in de achtergrond de omgeving, de link achter de foto bevat een versie van 1600px hoog

    Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

  • #2
    Re: White Pocket

    das mooi en indrukwekkend.
    had wel liever een landscape gezien.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: White Pocket

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      had wel liever een landscape gezien.
      Die komen er nog aan Deze locatie was alleen maar te doen in portret
      Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

      Comment


      • #4
        Re: White Pocket

        Oorspronkelijk geplaatst door P.eter Bekijk bericht
        Die komen er nog aan Deze locatie was alleen maar te doen in portret
        okido.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: White Pocket

          Oorspronkelijk geplaatst door P.eter Bekijk bericht
          Deze foto geeft het best de sfeer weer, de structuur is hier te zien, de grootte en in de achtergrond de omgeving, de link achter de foto bevat een versie van 1600px hoog
          Makkelijk om alvast zo'n tekst erbij te zetten. Ik ben het helemaal eens. (alleen de beloofde 1600 pix) ?
          Misschien een beetje scheef ? Voor mij is het portretformaat overigens een goede keuze.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: White Pocket

            Als ik afga op de horizon staat de foto niet recht
            Prachtige omgeving die je prima hebt vastgelegd

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: White Pocket

              Prachtige rots formatie! De compositie van deze vind ik minder geslaagd, maar ik kijk uit naar de beelden van de avond.

              Hebben jullie deze excursie zelf geregeld of is met via een bedrijf gemaakt? We zullen in oktober daar in de buurt zijn. Voorlopig staat White Pocket niet in de planning, maar het staat zeker op mijn wenslijst. Ik heb echter wel voor het eerst in mijn leven een LOTERIJPRIJS gewonnen!
              Last edited by Helen; 19 augustus 2014, 11:36.
              vriendelijke groeten, Helen
              Updated WWW.HELENICA.NL
              ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

              Comment


              • #8
                Re: White Pocket

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                (alleen de beloofde 1600 pix) ?
                -> op de foto zelf klikken

                Scheef, de horizon ziet er precies een beetje scheef uit klopt, mede versterkt doordat daar niet veel recht staat... maar ze is zeker recht, genomen op statief en nagezien of ze recht stond, Je kan dat ook zien aan de persoon die een foto aan het nemen is, die staat mooi recht
                Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                Comment


                • #9
                  Re: White Pocket

                  Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                  Prachtige rots formatie! De compositie van deze vind ik minder geslaagd, maar ik kijk uit naar de beelden van de avond.

                  Hebben jullie deze excursie zelf geregeld of is met via een bedrijf gemaakt? We zullen in oktober daar in de buurt zijn. Voorlopig staat White Pocket niet in de planning, maar het staat zeker op mijn wenslijst. Ik heb echter wel voor het eerst in mijn leven een LOTERIJPRIJS gewonnen!
                  Helen, want vind je niet goed aan de compositie? Ik weet graag hoe andere mensen soms naar beelden kijken

                  Ik heb dit geregeld via een bedrijf: http://www.dreamlandtours.net/day-to...tography-tour/. Je moet daar dus wel twee dagen voor uittrekken om 12u de ene dag vertrekken, en de volgende terug om 12u en je moet toch naar Kanab geraken, is wel niet ver van Zion. Met een huur 4x4 en geen 4x4 ervaring zou ik er niet aan beginnen, de weg is er naar toe is nog redelijk te vinden, maar het is in los zand rijden en dan op platte stenen enzo. In oktober zal het weer minder warm zijn dan in juni en misschien wel mooier, in juni is het golden hour uurtje in de US heel kort.
                  Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: White Pocket

                    Oorspronkelijk geplaatst door P.eter Bekijk bericht
                    Helen, want vind je niet goed aan de compositie? Ik weet graag hoe andere mensen soms naar beelden kijken
                    .
                    Het belangrijkste element van deze rots formaties zijn de lijnen. Vooral de lichte kleuren vangen de aandacht. Die lijnen in de voorgrond moet jij gebruiken om de oog naar de prachtige "swirls" in de achtergrond te leiden. In het voorgrond worden de lijnen nu juist gecomprimeerd. Maar als jij een aantal stappen naar links had genomen en dan vanaf een lage standpunt had gericht was de resultaat heel anders, namelijk voorwaards lopende lijnen die door de beeld loopt met een mooie bocht van onder naar achter/boven. Vanaf zo'n standpunt is de horizon achter de formatie ook niet meer te zien. Dat wordt rustiger en brengt ook meer aandacht juist naar de top van de formatie.

                    Vanaf de plaats waar de beeld genomen is was een horizontaal compo sterker geweest. Maar ook die was IMHO beter geweest met een paar stappen naar links. (en ja, ik weet hoe wel verrekt stijl de formaties zijn. )
                    vriendelijke groeten, Helen
                    Updated WWW.HELENICA.NL
                    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                    Comment


                    • #11
                      Re: White Pocket

                      Voor mij toch een indrukwekkend beeld hoor !! Maar na het lezen van helen haar visie, snap ik wel wat ze bedoelt.

                      mvg john
                      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                      Comment


                      • #12
                        Re: White Pocket

                        Helen, ha ok, ik begrijp wat je bedoeld. Voor mij was dit beeld meer bedoeld als overzichtsfoto van alle elementen daar, maar wat je zegt houd steek. Ik zal er aan denken als ik nog eens terug ga
                        Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: White Pocket

                          Toch een knappe foto hoor !
                          Mvg.

                          Comment


                          • #14
                            Re: White Pocket

                            Mooie foto...m'n ziet hoe groot dit is als je die 2 mensen ziet.
                            Ik zou hier hier "plat op de buik opname" eens geprobeerd met al die lijnen op de voorgrond
                            Eerlijkheid duurt het langst!!
                            Mijn website: http://www.degrafon.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: White Pocket

                              Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                              Ik zou hier hier "plat op de buik opname" eens geprobeerd met al die lijnen op de voorgrond
                              Dan zou ik mooi geschoven zijn, is redelijk steil, maar je hebt gelijk hoor ik had hier meer met kunnen doen
                              Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                              Comment

                              Working...
                              X