Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

    Sinds eind juli 2014 gaat de “Ice Bucket Challenge” als een lopend vuurtje door de sociale media.
    De challenge houdt in, dat iemand een emmer gevuld met ijs over zichzelf uitstort,
    deze actie filmt en op social media plaatst.
    Vervolgens daagt de deelnemer drie anderen uit om hetzelfde te doen. (Info)

    Dit wil zeggen dat als er de eerste dag 1 persoon meedoet er de tweede dag al drie zijn die meedoen.
    De tweede dag hebben er dus al 4 personen meegedaan. Enzovoort.
    Als ik ze allemaal samen tel kom ik op 19.131.876 (-1) personen na 16 dagen. Een goede twee weken.......
    Die (-1) dat ben ik. Want er moet niemand een emmer ijskoud water over mij gieten.

    PS: Het kan zijn dat ik me enkele honderdduizenden misrekend heb. 't Was uit het hoofd gerekend hé.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

  • #2
    Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

    Klopt Skitch, het loopt als een vuurtje.
    Enkel snappen de meesten niet waar het in eerste instantie voor gestart is.
    Je kreeg de keuze, ofwel het ijswater over je hoofd ofwel geld doneren voor ALS onderzoek.
    Spijtig genoeg maken de meesten de keuze voor het ijswater.
    Obama snapte het wel en die heeft gekozen om geld te storten.

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

      Is alleen heel spijtig dat het vertoon van zo gezegde heldhaftigheid (zit in onze genen, natuurgewijs overleefd de sterkste en paart inde natuur de meest imponerende, sterkste) het haalt op echte sociale steun en bijdrage.
      ALS heeft centen nodig en niet een bende stoefers die voor het oog van een ander het aandurven een emmer ijskoud water over zich te laten uitstorten, hopende op een ongeëvenaard applaus? En ik moet eerlijk bekennen dat bij het zien van dergelijke beelden ALS het laatste is waar ik aan denk, brrrrr en helaas de wetenschap is hiermee helaas nog geen stap dichter bij oplossingen, ...
      Is een beetje gelijk als kom op tegen kanker. Waarom moet ik een potje bloemen krijgen als ik steun ? Ook zonder die bloempot waarmee ik aan anderen wil tonen dat ik steun, kan ik best geld deponeren voor onderzoek en dat laatste doe ik en hoef ik helemaal geen pot blomen. Ik heb bloemen genoeg in de hof.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

        Liliane St. Pierre was er gisteravond het mooiste bewijs van (Hotel M).
        Zij wist aan geen kanten waarom men die emmers uitkieperde.
        Geen verwijt naar haar, maar het geeft wel aan dat de boodschap het doel volledig mist.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

          Ik denk ook dat diegenen die de emmer aanvaarden er het meest zullen aan overhouden. Nog eens in de actualiteit kome is mooi meegenomen. Het verwondert mij dat ik nog geen Pfaff's of Van Wanten's heb gezien.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Ik denk ook dat diegenen die de emmer aanvaarden er het meest zullen aan overhouden. Nog eens in de actualiteit kome is mooi meegenomen. Het verwondert mij dat ik nog geen Pfaff's of Van Wanten's heb gezien.
            Dat laatste zal niet lang meer duren Pol, wees gerust
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Ik denk ook dat diegenen die de emmer aanvaarden er het meest zullen aan overhouden. Nog eens in de actualiteit kome is mooi meegenomen. Het verwondert mij dat ik nog geen Pfaff's of Van Wanten's heb gezien.
              u zei?

              Comment


              • #8
                Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                Is hierdoor, wat ik als onnozel en kinderachtig tijdverdrijf aanschouw, al één ALS persoon beter door geworden ?
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #9
                  Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Is hierdoor, wat ik als onnozel en kinderachtig tijdverdrijf aanschouw, al één ALS persoon beter door geworden ?
                  De bedoeling is om geld te verzamelen voor onderzoek naar ALS en om de ziekte wat bekend te maken, zodat er misschien makkelijker aan fundraising kan gedaan worden voor dat onderzoek. En blijkbaar werkt het...
                  Verwachten dat je daarmee morgen al een medicijn hebt is redelijk naïef, maar zonder het geld zal het zeker niet lukken...
                  Nu : ik geef toe : het is een stomme manier, maar als het werkt, waarom niet, hé...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                    Los van ALS, zijn al die challenges op sociale media idioot.
                    De paar mensen die ik ken die er zich mee hebben ingelaten zijn niet toevallig in het echte leven ook aanstellers.

                    Comment


                    • #11
                      Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Is hierdoor, wat ik als onnozel en kinderachtig tijdverdrijf aanschouw, al één ALS persoon beter door geworden ?
                      Indien diezelfde idioten een donatie doen (en dat is het doel) dan kan er werk gemaakt worden van meer onderzoek en de ontwikkeling van nieuwe medicijnen.
                      En daar kunnen in de toekomst meerdere ALS-patiënten door geholpen worden. Het is lange termijn denken.
                      De egotripperij van sommigen is uiteraard belachelijk.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                        Eigenlijk is er maar één filmpje dat je moet gezien hebben, nl dit: https://www.youtube.com/watch?v=h07OT8p8Oik
                        Je mag gerust de eerste 2 minuten overslaan want daarna begint het pas. Maar in het kort komt het hierop neer: er zijn te weinig ALS patienten om commercieel interessant te zijn voor de wetenschap/industrie/media/... Of het allemaal veel zal uithalen valt nog af te wachten, hopelijk wel voor de toekomstige patienten.

                        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                        Comment


                        • #13
                          Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                          Maar in het kort komt het hierop neer: er zijn te weinig ALS patienten om commercieel interessant te zijn voor de wetenschap/industrie/...
                          Klopt niet, zeldzame ziekten zijn juist heel lucratief dankzij de "orphan status". Kijk maar naar Alexion, Genzyme, etc. Het is gewoon heel moeilijk om geneesmiddelen te ontwikkelen voor neurodegeneratieve ziektes (kijk naar Alzheimer, Parkinson), deels omdat men ze niet 100% begrijpt en deels omdat zenuwcellen zich (van nature) niet kunnen herstellen.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                            Al eerste slachtofferin de US met de hype. Brandweermannen hebben de emmer gehanteerd in de omgeving van elektriciteit met alle gevolgen van dien.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: ALS Ice Bucket Challenge -Te gek !

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                              Indien diezelfde idioten een donatie doen (en dat is het doel) dan kan er werk gemaakt worden van meer onderzoek en de ontwikkeling van nieuwe medicijnen.
                              En daar kunnen in de toekomst meerdere ALS-patiënten door geholpen worden. Het is lange termijn denken.
                              De egotripperij van sommigen is uiteraard belachelijk.
                              Wie kiest voor de ice bucket doneert 10 dollar
                              Wie niet kiest voor de ice bucket doneert 100 dollar
                              Vele celebs kiezen voor de ice bucket om het doel in leven te houden en te ondersteunen EN doneren daarbij ook nog eens méér dan 10 dollar
                              En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                              Comment

                              Working...
                              X