Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom en ACR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom en ACR

    Hallo iedereen,

    Ik heb ACR 8.3 nodig voor RAW-bestanden vanuit Lightroom 5 te exporteren naar PS, echter kan ik in Photoshop zelf geen updates doorvoeren
    Ik krijg steeds de melding in Lightroom dat de versie van Lightroom versie 8.3 van ACR nodig heeft ter ondersteuning en deze bij te werken valt onder Photoshop updates.
    Wanneer ik toch uitvoer dan maakt Lightroom een TIFF bestand aan en opent deze in Photoshop.

    Hoe kan ik dit oplossen dat ik toch aan ACR 8.3 geraak?
    https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

  • #2
    Re: Lightroom en ACR

    ACR 8.3, gewoon intypen bij zoekmachine dan krijg je vanzelf de verwijzingen naar mac/windows

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom en ACR

      Dit had ik reeds gedownload en enkel de DNG converter is geïnstalleerd, maar ik zie geen update van ACR.
      https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom en ACR

        1. Over welke versie van Photoshop hebben wij het? Ik werk met Mac, ben niet 'opgestapt' naar CC, maar heb CS6 (v. 13.0.6), en de ACR plug-in is 8.6
        2. Mijn versie van Lightroom is 5.6
        3. Wat Lightroom "aanmaakt" om naar PS te sturen (via Photo>Edit in...>Edit in Photoshop CS6), bepaal jij zelf in LR. Bij mij is dat een 16-bits PSD.
        4. Updates kun je zowel in LR als in PS uitvoeren via het Help-menu (Check for Updates, of gewoon: Updates)
        5. Als je over een niet-geregistreerde versie beschikt, kunnen we je niet helpen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom en ACR

          Alles is in orde en werkt 100 procent!
          Daarnet mijn laptop opengezet en eens bij mijn Adobe update center gekeken, stonden 4 updates waaronder dus ook de update naar ACR 8.6!

          In ieder geval toch bedankt !

          @Lesc,

          Ik beschik over dezelfde Ps en Lr als jij
          https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom en ACR

            Goed zo!
            Maar het klopt toch dat als je vanuit LR naar PS stuurt (via Photo>Edit in...>Edit in Photoshop CS6), er een bepaald bestandsformaat wordt aangemaakt, afhankelijk van hoe je het zelf hebt ingesteld. Zoals gezegd is dat bij mij 16-bits PSD, bij jou Tiff.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom en ACR

              Ja klopt Lesc, alleen is het bij mij nu ook een PSD file als ik doorstuur naar Ps
              https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

              Comment


              • #8
                Re: Lightroom en ACR

                Zou eigenlijk eens van iemand willen horen wat nu het beste is, PSD of TIFF, of dat geen rol speelt, of wat de voor- en nadelen zijn van een bepaald formaat.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Lightroom en ACR

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Zou eigenlijk eens van iemand willen horen wat nu het beste is, PSD of TIFF, of dat geen rol speelt, of wat de voor- en nadelen zijn van een bepaald formaat.
                  PSD : daar kan je hier wat meer over lezen : http://www.adobe.com/devnet-apps/pho...50577409_72092.
                  PSD bevat naast enkel de foto-informatie ook de bewerkingen (layers, ....) die je hebt toegepast. Tiff is gewoon een foto-formaat, maar dan wel 1 van de betere wat betreft kwaliteit (toch als je het lossless gebruikt, in bv. 16 bit), want je kan een tiff ook als lossy en 8 bit instellen...
                  Nu : als je gewoon een RAW omzetting hebt gedaan (via Lightroom heb je standaard geen layers...) zal het waarschijnlijk niet veel verschil uitmaken welk formaat je gebruikt.
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lightroom en ACR

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    PSD : daar kan je hier wat meer over lezen : http://www.adobe.com/devnet-apps/pho...50577409_72092.
                    PSD bevat naast enkel de foto-informatie ook de bewerkingen (layers, ....) die je hebt toegepast. Tiff is gewoon een foto-formaat, maar dan wel 1 van de betere wat betreft kwaliteit (toch als je het lossless gebruikt, in bv. 16 bit), want je kan een tiff ook als lossy en 8 bit instellen...
                    Nu : als je gewoon een RAW omzetting hebt gedaan (via Lightroom heb je standaard geen layers...) zal het waarschijnlijk niet veel verschil uitmaken welk formaat je gebruikt.
                    Bedankt, Polleke. Misschien is het wel zo dat Tiff universeler is en dus door meer programma's kan worden geopend dan PSD (wat tenslotte een Photoshop Document is). Hoewel... ook met OnOne Software, waarnaar ik meer en meer neig nu Adobe voor mijn part de verkeerde weg ingeslagen is, kan ik PSDs openen.
                    Ik zal voorlopig maar bij PSDs blijven, denk ik.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment

                    Working...
                    X