Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie durft het aan, de nadelen van z'n Mac?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie durft het aan, de nadelen van z'n Mac?

    Hallo

    Een nieuw topicje gebaseerd op een reeds bestaand topic op dit forum.
    Veronderstel dat er heel wat Mac gebruikers zijn hier op dit forum, ben er zelf ook een.

    Ondanks de vele voordelen, zijn er ook soms wat zaken waarvan ik denk: 'waarom moet dat nu zo?'

    Voorbeeld: - problemen met compatibiliteit met mijn harde schijven. (Kan ze enkel lezen om een of andere reden...)
    - laggy kaarten op google maps door de magic mouse
    - ...

    Let wel: Geen fanboy gedrag --> geen apple-windows oorlog

    Laat ons hopen dat er door het posten van onze problemen, misschien ook oplossingen uit de bus komen!

    Ik ben alvast benieuwd!
    Rune
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

  • #2
    Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

    Hier vind je zeker gebruikers.

    Een vraag moet niet noodzakelijk gerelateerd worden aan of met een probleem
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

      Laat me eens eerlijk en open beginnen:
      - taxonweb: ieder jaar opnieuw zoeken naar drivers en updates, maar ik krijg het wel aan de praat.
      - usb sticks formatteren en gebruiken die onder MSdos moeten draaien.
      - niettegenstaande ik windows for mac heb is de bladindeling niet altijd probleemloos.
      - een andere HD steken kan ik zelf niet, dat heb ik door de winkel laten doen.

      Comment


      • #4
        Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

        De prijs.
        Verder een zekere leercurve bij de overstap van Windows, m.a.w. de compatibiliteit.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

          Geen PC/Mac oorlog ok, maar twee misvattingen :

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          De prijs.
          Stop ! Appels met appels vergelijken, niet met peren. Een Macbook pro van 2000 euro niet vergelijken met een Medion van 400 euro, wél met een HP Envy van 2000 euro...

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Verder een zekere leercurve bij de overstap van Windows, m.a.w. de compatibiliteit.
          Gewoon kwestie van slechte gewoontes af te leren...


          15 jaar Apple gebruiker geweest, nu Linux, wou eens iets anders. Windows ? Geen denken aan.

          On topic : wat betreft problemen met de Mac, geen last van gehad, ook niet met taxonweb.
          Verder, Office voor Mac is crap, net zoals Office voor Windows. Uitwisselen van vb. Word documenten geeft niet alleen problemen tussen Mac en PC, ook vaak tussen PC en PC...

          USB sticks : geven inderdaad bij OS X problemen, vreemd.
          Uitwisseling bestanden tussen Windows en OS X is nog lang niet optimaal. Vraag me af waar de fout ligt.
          Btw, Linux werkt beter samen met Windows. Mac OS X en Linux hebben nochtans min of meer dezelfde roots. Vreemd...

          Voor de rest : niks dan lof voor Apple ! (en ook voor Android en Linux)
          Last edited by Kaneda; 18 augustus 2014, 20:27.
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Gewoon kwestie van slechte gewoontes af te leren...
            Wat bedoel je met slechte gewoonte? Ik hoop niet het gebruik van windows want dat is subjectief en moet je zeker niet veralgemenen, integendeel zelfs.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Wat bedoel je met slechte gewoonte? Ik hoop niet het gebruik van windows want dat is subjectief en moet je zeker niet veralgemenen, integendeel zelfs.
              Ik werk met beide systemen, en zie niet goed welke slechte gewoontes Windows-gebruikers zouden kunnen hebben.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                Slechte gewoontes : overal gaat men ervan uit dat iedereen Windows gebruikt. 't Wordt op school door onze strot geduwd, 't wordt op 't werk door onze strot geduwd, folders in de bus voor avondlessen over Windows, Office, blablabla... Da's hetzelfde als ervan uitgaan dat iedereen vlees eet, dat iedereen naar de zon op vakantie gaat, dat iedereen op zondag naar de mis gaat, dat iedereen liever een hond dan een kat heeft, enz...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #9
                  Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                  We zitten al meteen op het juiste (????) spoor vrees ik.
                  "Just do it !"

                  http://jr52.be/index.html

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                    Jr52, yup, de reactie hierboven bewijst nog maar eens mijn mening over sommige Mac gebruikers, ik zeg wel degelijk sommigen…
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                      ON TOPIC : Ik dacht eerlijk gezegd dat de compatibiliteit tussen een Mac en de andere systemen al veel verder stond….. Blijkbaar dus niet volgens de TS.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                        Straf toch dat iedereen in defense mode gaat.
                        Ik heb me 'kwetsbaar' opgesteld.


                        Wat de prijs betreft:
                        Ik heb destijds, dus vier jaar geleden, een basis iMac gekocht voor 1200€.
                        Als ik toen een vergelijkbare PC met scherm, en alles geïntegreerd had gekocht, was ik evenveel kwijt geweest. Ondertussen heb ik wel alle updates tot en met Maverick gratis gehad. Een windows 8 had me al direct 120€ gekost.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                          Eerlijk?
                          Ik heb van m'n kinderen een dure MacbookPro (+ 2.500 Euro) kadoo gekregen. Ik ben daar heerlijk gelukkig mee en gebruik hem vooral op reis. De basics lukken mij wel en Photoshop is niet zo'n verschil.

                          Thuis en voor de fotografie nog steeds PC.

                          Maar hiermee wens ik geen uitspraak te doen pro of contra Mac of PC !!
                          "Just do it !"

                          http://jr52.be/index.html

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Jr52, yup, de reactie hierboven bewijst nog maar eens mijn mening over sommige Mac gebruikers, ik zeg wel degelijk sommigen…
                            Ben geen Mac gebruiker meer, maar moet nog steeds niets van Windows hebben...
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

                              Windows 8 was in het begin 30€ voor de downloadeditie (in Pro versie). En als ik me niet vergis wordt de nieuwe windows gratis voor windows 7 en 8 bezitters. Ze beginnen bij MS ook hun verstand te gebruiken... 120€ lijkt me behoorlijk overdreven...
                              Ik heb trouwens niet de gewoonte om het besturingssysteem up te daten : op mijn 5 jaar oude laptop staat nog altijd windows 7, en dat zal er ook blijven opstaan (zelfs als windows "9" gratis zou zijn)... Dan zal die hardware toch te oud zijn om dat nieuw ding vlot te draaien...

                              Hier heb ik nog nooit problemen gehad met Office : en ik werk ermee sinds excel 4 uit is... Compatibiliteitsproblemen heb ik nog niet gezien...
                              Heb ooit 13 maanden professioneel met Mac moeten werken (al een behoorlijke tijd geleden). Kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat dat een behoorlijke tijd geleden is... . In die tijd kon je zelfs niet van een laserprinter naar een inktjetplotter gaan, door gewoon een andere driver te kiezen binnen je programma...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X