Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Spelen met licht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Spelen met licht

    Heb ondertussen alle inzendingen met betrekking tot deze shooting Day bekeken en vind het vooral leuk dat er ondanks sommige foto's gemaakt werden met dezelfde lichtopstelling er zo veel verschil zit in de kleurtemperatuur.
    Ik kan geen afzonderlijke namen plakken op de lieve dames die geposeerd hebben maar de meningen over "hoog Venetiaans blond" lopen toch wel heel erg uiteen. Ondertussen had ik al vernomen dat je gerust wat "rood" uit je portretten mag halen maar...20% leek me meer dan genoeg.
    Ja, door de groep aanwezige enthousiastelingen moest je wel eens een compromis sluiten in kadrering met enkele foutjes, zoals afgesneden vingertjes als gevolg. Sorry daarvoor.
    In nabewerking heb ik enige dichterlijke vrijheid genomen, die volgens mijn bescheiden mening de modellen geen geweld aan doet. Jaja heeft een punt dat bij verkleinen naar het toegestane formaat bepaalde details wel wat toelopen. Details die er in de grotere versie dan wel weer mooi uitkomen.
    Enfin, iedereen zal de foto's wel "ontwikkeld" hebben naar zijn smaak en dat kunnen we enkel maar respecteren.
    Hierbij een bescheiden bijdrage van deze leerzame dag.











    LINK naar nog enige "achter de schermen" foto's. (Best te bekijken in volledige schermweergave.)

    Nogmaals dikke merci voor deze fijne dag. Mochten de dames die het onderwerp uitmaken van deze foto's ze leuk vinden en een hoge resolutie exemplaar wensen zal ik daar met plezier op in gaan. Idem dito voor BD die dit mogelijk maakte.

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: SD Spelen met licht

    Mooie reeks, goed gedaan.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: SD Spelen met licht

      Bedankt voor de fijne foto's, Marc! Indien je er nog hebt, mag je ze zeker doorsturen :-) :-)
      Groetjes,
      Sofie

      Comment


      • #4
        Re: SD Spelen met licht

        Van mij ook een dikke merci, ik zou graag bovenstaande al in een hoge resolutie willen hebben (en je naam, als ik deze op facebook gooi, zet ik je er bij), moest je er nog hebben zijn deze altijd welkom!

        Je mag me hier een berichtje sturen, of je vind me op facebook (Annelies Sas)

        Groetjes,
        Annelies (lange donkerbruine haren )

        Comment


        • #5
          Re: SD Spelen met licht

          Mooie reeks, de modellen zullen blij zijn.

          De kleuverschillen, als je niet met zoveel van hetzelfde model kan foto's heb je tijd voor de grijskaart en lichtmeter, dan zullen de kleuren wel correct zijn.
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

          Comment


          • #6
            Re: SD Spelen met licht

            Vriendelijk bedankt voor de reacties.
            Annelies en Sofie jullie heb ik een PB'tje (persoonlijk bericht) verzonden met een woordje uitleg omtrent hoge resolutie en waarvoor je die nodig hebt.
            Ook nog wat andere informatie.

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: SD Spelen met licht

              Leuke foto's Marc.
              Blij je hier nog eens terug te zien!
              Groeten
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: SD Spelen met licht

                Mooie bijdrage, ook die achter de schermen!
                BD0681BE -
                Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                Comment


                • #9
                  Re: SD Spelen met licht

                  Leuk album met een mooi overzicht!
                  BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Spelen met licht

                    Vriendelijke dank aan de mensen die gereageerd hebben.
                    Heb ondertussen al kunnen genieten van alles wat reeds geplaatst is en er zitten inderdaad pareltjes tussen om van te genieten.
                    Ik doe dan ook mijn pet af voor de voedselfotografie omdat ik daar zelf geen voeling mee heb. Ik ben er voor mezelf van overtuigd dat deze vorm van fotografie tot de "hogere krijgskunsten" behoort en zeker niet simpel is. Zoals er trouwens nog onderdelen in de fotografie zijn.

                    Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Spelen met licht

                      Brombeer,

                      Een mooie reeks.

                      Jaja


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment

                      Working...
                      X