Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje AF (accuraat en snelheid) van een Oly EM-1 + MMF3 + 50-200 SWD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje AF (accuraat en snelheid) van een Oly EM-1 + MMF3 + 50-200 SWD

    Hoi,

    Ik weet niet of ik dit hier op de goede plek post, maar toch...
    Heeft iemand ervaring met de werking van de AF op een Olympus EM-1.
    Specifiek in combinatie met de Four Third lens 50-200 SWD versie, natuurlijk met de adapter MMF3 er tussen.
    Is deze combi snel en accuraat genoeg voor bijvoorbeeld bij vliegshows of dieren (vogels) te fotograferen.
    Of is dan een crop spiegelreflex (Nikon of Canon) met een degelijke telezoom de enige goede keuze?

    Graag uw meningen en ervaringen.
    Bij voorbaat dank.
    Adrie

  • #2
    Re: vraagje AF (accuraat en snelheid) van een Oly EM-1 + MMF3 + 50-200 SWD

    Hoi,

    niemand in deze regionen, die enige ervaring daarmee heeft...??
    Leek mij de bijna ultieme (micro) four third tele-combinatie...

    Adrie

    Comment


    • #3
      Re: vraagje AF (accuraat en snelheid) van een Oly EM-1 + MMF3 + 50-200 SWD

      Die 50-200 SWD is toch niet zo licht hé Adrie ?
      Misschien had je dit linkje nog niet gevonden ? http://robinwong.blogspot.be/2013/09...ting-with.html
      Last edited by Funcky; 17 augustus 2014, 16:53.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #4
        Re: vraagje AF (accuraat en snelheid) van een Oly EM-1 + MMF3 + 50-200 SWD

        Ben je er al uit Adrie ?
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #5
          Re: vraagje AF (accuraat en snelheid) van een Oly EM-1 + MMF3 + 50-200 SWD

          Vreemd, je stelt een vraag en dan ben je ineens van den bol verdwenen ?
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Re: vraagje AF (accuraat en snelheid) van een Oly EM-1 + MMF3 + 50-200 SWD

            Adrie is niet zozeer van de bol verdwenen, maar er hard mee in aanraking gekomen.

            De combinatie werkt vrij goed en is natuurlijk een stuk lichter dan full frame varianten met hetzelfde bereik.
            Last edited by Spanjaart; 22 augustus 2014, 20:58.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: vraagje AF (accuraat en snelheid) van een Oly EM-1 + MMF3 + 50-200 SWD

              Hoi,

              Heer Spanjaart is inderdaad beter ingelicht (door mij) dan de rest hier.
              Mijn stilte had te maken met een klusongeval(sneller richting aarde dan gepland), waar ik een "ietwat" last van heb.
              Na 2 dagen ziekenhuis, ben ik nu herstellende van 2 gebroken ribben en gekneusde buur-ribjes.
              Dat herstellen zal wel een paar maanden kunnen duren.
              Pijnstillers zijn mijn lievelingssnoepjes de laatste dagen en nachten...

              Oké, verder.
              Ik wil graag van tijd tot tijd een vliegtuigje (militair) of vogels (in de lucht) fotograferen.
              Vliegtuigen bij Airshows en luchtmachtdagen, vogels zodra ik op vakantie in vreemde gebieden ben.
              Op mijn vroegere AP-C camera werkte ik met een Sigma 70-200 + 1.4 extender.
              Bij mijn latere FF camera met een Sigma 100-300 ook eventueel met die extender.
              Later in combinatie met een 70-300 L, die was al een stuk compacter.
              Daar kreeg ik de meeste vliegende objecten redelijk tot goed in focus.
              Maar nu, met mijn E-M5 in combinatie met de Pana 100-300 of Oly 40-150, gaat me dat een stuk moeilijker af.
              Zoveel missers of helemaal geen focus, dat het plezier me daardoor ontnomen wordt.
              Fijn toestelletje, heerlijke, sprankelende foto's. Zolang het onderwerp maar groot genoeg is en niet te snel beweegt...
              Dat lekkere kleine ding in combinatie met lichte lenzen is een punt om moeilijk op te geven
              Dus...
              Vandaar mijn vraag of er iemand ervaring met een E-M1+MMF3+50-200SWD heeft.
              Of met een Sony A7+Adapter+A-mount-lenzen (Sony of Sigma b.v.)
              Is er met een systeemcamera een snelle AF mogelijk voor dit kantje van mijn fotografiehobby.
              Of kan ik tóch maar weer beter naar een "spiegeldoos" gaan (niet oneerbiedig bedoeld...).
              Bij het gebruik van een systeemcamera wordt alleen het gebruik in combinatie met een telelens redelijk zwaar.
              Bij een spiegelreflex wordt het totale gebruik altijd zwaar, in ieder geval een heel stuk zwaarder.
              Ook als je door steden en bergen gaat wandelen, of in je tasje op de motor. (de komende maanden niet )

              Dus laat de adviezen me maar om de oren vliegen.
              Natuurlijk wil ik dat de kosten zo laag mogelijk blijven en het te hendelen gewicht binnen de perken blijft, maar ik moet wél plezier in m'n hobby hebben.
              Een grote omschakeling zal me wel een rib uit m'n lijf kosten, maar die ligt nu tóch los...

              Adrie
              (ik moet wel een héél zwaar ongeval krijgen om mijn humor te vernietigen...)

              Comment


              • #8
                Re: vraagje AF (accuraat en snelheid) van een Oly EM-1 + MMF3 + 50-200 SWD

                Onder de systeemcamera’s is de sony a6000 het beste geschikt voor jou doeleinden, heeft snelle AF met uitgebreide AF en tracking functionaliteit.
                Toestel heeft ook een zeer hoog dynamisch bereik wat voor jou doeleinden ook vrij belangrijk is.
                Kunt ook adapter gebruiken (LA-EA) naar a-mount maar dan ga je wat verlies in AF-snelheid hebben. (AF systeem a6000 is namelijk sneller dan vd meeste DSLR’s)
                A7 zou ik minder aanraden omdat je met FF minder tele bereik hebt en AF trager is dan  a6000. (btw a5100 heeft zelde AF systeem als a6000 meegekregen)
                Misschien het meest aantrekkelijke toestel voor jou is de sony A77 mark II met een vrij uitgebreid snel AF systeem vergelijkbaar met dit van de 4a5000€ pro toestellen .
                neem even de tijd om dit te bekijken https://www.youtube.com/watch?v=n0PC-_FJZvk

                Comment


                • #9
                  Re: vraagje AF (accuraat en snelheid) van een Oly EM-1 + MMF3 + 50-200 SWD

                  Onder de systeemcamera’s is de sony a6000 het beste geschikt voor jou doeleinden, heeft snelle AF met uitgebreide AF en tracking functionaliteit.
                  Toestel heeft ook een zeer hoog dynamisch bereik wat voor jou doeleinden ook vrij belangrijk is.
                  Kunt ook adapter gebruiken (LA-EA) naar a-mount maar dan ga je wat verlies in AF-snelheid hebben. (AF systeem a6000 is namelijk sneller dan vd meeste DSLR’s)
                  A7 zou ik minder aanraden omdat je met FF minder tele bereik hebt en AF trager is dan  a6000. (btw a5100 heeft zelde AF systeem als a6000 meegekregen)
                  Misschien het meest aantrekkelijke toestel voor jou is de sony A77 mark II met een vrij uitgebreid snel AF systeem vergelijkbaar met dit van de 4a5000€ pro toestellen .
                  neem even de tijd om dit te bekijken https://www.youtube.com/watch?v=n0PC-_FJZvk

                  Comment


                  • #10
                    Re: vraagje AF (accuraat en snelheid) van een Oly EM-1 + MMF3 + 50-200 SWD

                    totaal off-topic , maar toch : beterschap aan de vraagsteller.

                    beetje on-topic : hoe belangrijk is statief voor uw aangehaalde werk ( vogels( schuilhut ?) - vliegtuigen) ?, indien nodig/nuttig kun je de gewichts- en volume-beperking in vraag stellen.
                    (kwalitatief iets totaal anders,maar de nikon 1 is wel zeer snel,en met een "enorme" cropfactor (+-3))

                    beterschap, en vooral niet lachen.

                    grten, Geert.

                    Comment


                    • #11
                      Re: vraagje AF (accuraat en snelheid) van een Oly EM-1 + MMF3 + 50-200 SWD

                      beterschap inderdaad, maar vraagje :
                      je bent destijds overgestapt van Canon naar Olympus om wat compacter te gaan, nu ga je weer terug die kant op , een combi
                      die je opnoemt is niet veel kleiner dan een Canon plus 70-300L, of zie ik dit verkeerd, had je niet beter voor (bv) vliegschows de Canon
                      erbij aan kunnen houden, ik heb gelukkig dit nog wel gedaan, heb nl nog steeds een 5D 2 plus wat mooie lensjes erbij aangehouden, kan en wil er nog steeds geen afstand van doen, ook al is de beeldkwaliteit absoluut goed te noemen van M4/3, het heeft nog wel zijn tekortkomingen, eentje ervan ondervind jij nu.
                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

                      Comment


                      • #12
                        Re: vraagje AF (accuraat en snelheid) van een Oly EM-1 + MMF3 + 50-200 SWD

                        Vraag me dan af, zou een panasonic body met panasonic lens sneller reageren qua AF dan een oly E-M5 met pana 100-300?
                        Ik heb ooit banding problemen gehad met het gebruik van de pana 20mm 1.7 op mijn oly E-M5.
                        Misschien is impact op AF nog zo'n pretbederver als je niet bij je merk blijft? en gezien je onderwerp drijf je die AF wel tot het uiterste.
                        Toegegeven, na overstap van dslr naar mft heb ik er ook meer missers aan overgehouden, ondervind ik niet dagelijks maar toch.
                        Voor een deel steek ik wel de schuld op het glas, specifiek die oly 40-150. Onlangs zelfs de II aangeschaft met hoop op beterschap, maar helaas.
                        Misschien dient zich binnenkort beterschap aan met een (dure) 2.8 pro versie.
                        Last edited by Razzmatazz; 25 augustus 2014, 14:02.
                        Nikon D7100 / 16-80mm f2.8-4 / 35mm f1.8 / Tamron SP 70-300mm VC / Sigma 50mm 1.4 EX
                        Canon G7X Mark II

                        Comment


                        • #13
                          Re: vraagje AF (accuraat en snelheid) van een Oly EM-1 + MMF3 + 50-200 SWD

                          Hoi,
                          Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                          beterschap inderdaad, maar vraagje :
                          je bent destijds overgestapt van Canon naar Olympus om wat compacter te gaan, nu ga je weer terug die kant op , een combi
                          die je opnoemt is niet veel kleiner dan een Canon plus 70-300L, of zie ik dit verkeerd, had je niet beter voor (bv) vliegshows de Canon
                          erbij aan kunnen houden, ik heb gelukkig dit nog wel gedaan, heb nl nog steeds een 5D 2 plus wat mooie lensjes erbij aangehouden, kan en wil er nog steeds geen afstand van doen, ook al is de beeldkwaliteit absoluut goed te noemen van M4/3, het heeft nog wel zijn tekortkomingen, eentje ervan ondervind jij nu.
                          Ik ben inderdaad overgestapt naar M4/3 vanwege grootte en gewicht.
                          Oh ja, ik was helemaal verliefd op het uiterlijk van de E-M5... en nog
                          Mede omdat ik géén geldboom heb (damm)... en omdat ik eigenlijk gewoon van één camera gebruik wil maken...
                          Ik heb ook geen 2 huizen , banen , vrouwen , en zoal meer...
                          Nee, ik wou mijn tas kleiner hebben, geen tas erbij.
                          Ik denk dat ik met mijn eisen tegen de grenzen van mijn E-M5 aan loop, maar de ontwikkeling staat niet stil.
                          Om bijvoorbeeld vliegtuigen of beestjes te fotograferen wil ik best een grotere combi in mijn handen nemen.
                          Maar als ik door een grote stad of door de bergen wandel met een graad of 30 á 35, dan moet de combi weer vrij klein, ligt en handzaam zijn.
                          Dus met dát doel vraag ik me af of de systeemcamera's al zóver zijn dat ze aan mijn eisen voldoen.
                          Een snelle en accurate AF om dieren en vliegtuigen te fotograferen. Dit met de daarvoor geschikte lenzen.
                          Misschien moet ik nog een jaar of zo "doormodderen" om de ontwikkelingen af te wachten.

                          Zo heeft Sony nu de A6000 en de A77II. Een combinatie van de positieve punten van beiden in de Full Frame A7 en je hebt 'm...
                          Toch nog effe wachten...?
                          Of voldoet de E-M1?
                          Of komt er nog iets leuks met de komende Photokina?

                          Groet.
                          Adrie

                          Comment

                          Working...
                          X