Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[ Err 99 ] Canon 10D & Tamron SP 180mm F3,5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ Err 99 ] Canon 10D & Tamron SP 180mm F3,5

    Terwijl ik met de Tamron SP AF 180mm F3,5 DI LD werk heb ik af en toe Err 99 op mijn 10D.
    Gewoon even mijn 10D op en afzetten en alles is terug in orde,dit heb ik met met mijn Canonlenzen nog nooit voor gehad.
    Toeval of niet het is bijna telkens gebeurt als ik overschakelde van AF naar MF.( denk ik
    Als dit gebeurt op een belangrijk moment.....
    Daarmee vraag ik aan BDers ( met de zelfde lens ) of zij dit ook al ondervonden hebben.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

  • #2
    Dezelfde lens heb ik (jammer genoeg) niet Cois. Maar ik stel voor dat je de contactpuntjes op de camera en de lens eens zuiver maakt (ontvet). Kan best zijn dat je probleem van de baan is en het kost alleen de moeite.

    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Originally posted by Hombre
      Dezelfde lens heb ik (jammer genoeg) niet Cois. Maar ik stel voor dat je de contactpuntjes op de camera en de lens eens zuiver maakt (ontvet). Kan best zijn dat je probleem van de baan is en het kost alleen de moeite.
      Dat ga ik morgen eens proberen,Hombre bedankt hé.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

      Comment


      • #4
        Nog geen problemen mee gehad, maar werk wel met een D70.

        Jo.
        Originally posted by Cois
        Terwijl ik met de Tamron SP AF 180mm F3,5 DI LD werk heb ik af en toe Err 99 op mijn 10D.
        Gewoon even mijn 10D op en afzetten en alles is terug in orde,dit heb ik met met mijn Canonlenzen nog nooit voor gehad.
        Toeval of niet het is bijna telkens gebeurt als ik overschakelde van AF naar MF.( denk ik
        Als dit gebeurt op een belangrijk moment.....
        Daarmee vraag ik aan BDers ( met de zelfde lens ) of zij dit ook al ondervonden hebben.

        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Originally posted by Hombre
          Dezelfde lens heb ik (jammer genoeg) niet Cois. Maar ik stel voor dat je de contactpuntjes op de camera en de lens eens zuiver maakt (ontvet). Kan best zijn dat je probleem van de baan is en het kost alleen de moeite.


          Wel ik heb de contactpuntjes ontvet en dacht eerst joepie het is opgelost.
          Daarstraks neem ik een foto of tien,dan krijg ik Err99.
          Voila op en af zetten helpt niet meer,onmiddelijk Err99.
          En bij mijn Canonlenzen heb ik het niet,dus het is de lens.
          Nu gaat het misschien eindelijk goed weer worden en zal ik zonder macrolens zitten.
          Om van AF naar MF teschakelen moet ge de scherpstelring vooruit of achteruit bewegen bij deze lens.
          Ik denk dat daar de panne zit of wel is het weer Canon 10D met een andere lens ( merk ).
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

          Comment


          • #6
            Da's pech Cois, ik zou er toch niet te lang mee wachten en gewoon proberen inruilen of laten controleren...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Originally posted by CooMa
              Da's pech Cois, ik zou er toch niet te lang mee wachten en gewoon proberen inruilen of laten controleren...
              Ik heb juist een E-mailtje verstuurd naar Corné,maar ja het is weekend nu en hij kan ook in verlof zijn.
              Dus we zullen wat geduld moeten hebben hé.

              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

              Comment


              • #8
                In verlof zal hij niet zijn, want dat staat normaalgezien op de zijn website... Misschien reageert hij vroeger aangezien zijn naam weer op het forum vermeld geweest is
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Heeft met de chip in de lens te maken
                  Firmware is vermoedelijk niet 100% compatibel met Canon
                  De lens heeft daarvoor geen mankement, vraag eens of ze geen recentere versie hebben
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by VerSeg
                    Heeft met de chip in de lens te maken
                    Firmware is vermoedelijk niet 100% compatibel met Canon
                    De lens heeft daarvoor geen mankement, vraag eens of ze geen recentere versie hebben
                    Maar kan dit,dat ik dit de eerste weken niet voor had met die lens.
                    Verleden week af en toe,met power off en on was dit heuvel dan opgelost.
                    't Is maar eerst vandaag dat het constant Err 99 is geworden.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Er kan natuurlijk ook altijd iets fout zijn met uw lens hé, ook al is deze voorzien van de juiste firmware ...
                      Neem toch maar eens contact op met je verkoper, die weet er misschien meer van uit ervaring met andere soortgelijke problemen ...
                      Met een Sigma kan je dit bijv. ook voorhebben, deze worden in verschillende fabrieken gemaakt en uit eentje komen alleen maar goede en uit de 2 andere heb je 1 kans op 3 om een perfecte te hebben. (Kapot kunnen ze allemaal gaan natuurlijk)
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        @ VerSeg:
                        Bedankt hé,volgende week komt Corné al eens kijken.

                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Voorlopig verslag.
                          Corné heeft vandaag mijn Tamron macrolens mee genomen.
                          Waarschijnlijk zit het in het electronisch gedeelte van de lens en dit valt niet zo heel veel voor.
                          Dus het heeft niets temaken met compatibelliteit met Canon toestellen.
                          Dus je moet geen vrees hebben voor zo'n lens te kopen,je moet wel iets langer wachten voor die lens aankomt.
                          Het kan alleen maar bij de Cois voorvallen.
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Allez Cois, gelukkig was het voor Corné geen Nationale Feestdag vandaag, anders had je nog een week langer moeten wachten

                            Hopelijk wordt de lens snel hersteld of krijg je een andere...
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by CooMa

                              Hopelijk wordt de lens snel hersteld of krijg je een andere...
                              Potverdorie nog aan toe zeg,de weken dat die macrolens nog werkte waren er geen vlinders te zien aan mijn vlinderstruik.( door het slechte weer )
                              Nu dat mijn lens is weg vliegen de vlinders ( niet in mijn buik hé ) rond mijn hoofd alsof ze met mij aan't lachen zijn.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X