Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukken weerbestendig (regen) voor expositie buiten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdrukken weerbestendig (regen) voor expositie buiten

    Wie heeft er een tip/advies om foto's af te drukken zodat ze buiten kunnen worden opgehangen (niet in een kader dus).
    De foto expositie is namelijk buiten en zou bijna tegen de grond moeten worden bevestig op paaltjes van 30 cm hoog.
    De te exposeren foto's zijn meestal 10x15, A4 en een paar A3's.

    Ik heb dit ooit al eens gezien, maar toen niet echt aandacht aan gegeven.
    Was afgedrukt op een dun soort plaatje, het regende hard, de foto's waren weerbestendig.

    Plastificeren is niet echt een oplossing.

    Iemand?
    Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

  • #2
    Re: Afdrukken weerbestendig (regen) voor expositie buiten

    Bij Pixum zijn "directe druk" Forex, Alu-Dibond, Acrylglas en Gallery Print waterbestendig.
    Als die een paar dagen buiten hangen, dan zal dat geen probleem zijn, als ze echt voor een langere periode aan de weersomstandigheden blootgesteld blijven, dan weet ik niet of dat de juiste oplossing is.
    Forex is de goedkoopste oplossing, maar die zal gemakkelijker vervormen dan Alu-Dibond en Acrylglas.
    Ik heb hier een paar 40x60 en 50x50cm Gallery prints tegen de muur hangen, dat soort afdruk ziet er heel netjes uit, maar ze zijn niet goedkoop.
    Een directe afdruk op Alu-Dibond heb ik ook, die ziet er ook heel goed uit (die heb ik besteld bij CEWE, kijk bovenaan deze pagina voor 20% korting).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Afdrukken weerbestendig (regen) voor expositie buiten

      Dankje voor de feedback... Even nagekeken, lijkt me wel iets, behalve de prijzen
      Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

      Comment


      • #4
        Re: Afdrukken weerbestendig (regen) voor expositie buiten

        Oorspronkelijk geplaatst door DIDE Bekijk bericht
        Dankje voor de feedback... Even nagekeken, lijkt me wel iets, behalve de prijzen
        Tja voor kwaliteit betaal je wel een prijs...

        Comment

        Working...
        X