Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pc probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pc probleem

    Wanneer ik mijn desktop pc (HP) opstart,blijft hij soms 10a15 minuten staan op een zwart scherm met de melding
    "Windows opstarten en Windows icoontje erboven)
    Wanneer hij dan opstart, werkt hij normaal, als nieuw.
    Is er soms iemand die hiervan de reden zou kunnen zeggen. Wat ik al heb gedaan( ben maar een gewone gebruiker, en ken niet zo heel veel van de werking)
    - opstartprogramma's nagekeken en laten opstarten met alleen het noodzakelijke
    - verschillende malware programma's laten draaien
    - windows laten herstellen
    - laten opstarten zonder alle aangesloten usb app (printer, ex harde schijf enz..)
    Resultaat altijd hetzelfde 10% van de keren start hij normaal op, de rest na een wachttijd.
    Pc draait op Windows 7
    grt
    jan
    Last edited by jdv; 15 augustus 2014, 20:49.

  • #2
    Re: pc probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
    - laten opstarten zonder alle aangesloten usb app (printer, ex harde schijf enz..)
    De symptomen zijn typisch voor een PC die "wacht" op een apparaat en dat is meestal iets via USB. Ik zou toch in die richting verder zoeken.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: pc probleem

      Kijk in de logboeken.



      Jan

      Comment


      • #4
        Re: pc probleem

        Sorry, besturingssysteem is Windows 7 ipv Xp

        Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht

        Comment


        • #5
          Re: pc probleem

          Comment


          • #6
            Re: pc probleem

            Probleem met je geheugenbanken. Ramgeheugen een per een eens uitnemen en pc opstarten. Heb ook zoiets eens voorgehad en er was een geheugenbank stuk. Deze vervangen en geen probleem meer gehad.

            Comment


            • #7
              Re: pc probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              De symptomen zijn typisch voor een PC die "wacht" op een apparaat en dat is meestal iets via USB. Ik zou toch in die richting verder zoeken.
              Al eens gecontroleerd of je alle USB drives ( externe HD,USB sticks,......) er al uitgehaald zijn? (Dit is idd een veel voorkomende oorzaak als je BIOS niet goed geconfigureerd is.
              Een andere mogelijkheid zou een fout op je systeempartitie kunnen zijn. Voer eens een schijfcontrole van deze uit.

              Comment


              • #8
                Re: pc probleem

                Het zou weleens uw HDD kunnen zijn die kuren begint te krijgen.
                Doe eens een chkdsk (start ==> uitvoeren ==> chkdsk ==> enter).
                PS: De HDD staat toch niet te vol?
                Last edited by Red Falcon; 17 augustus 2014, 01:37. Reden: PS
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: pc probleem

                  Als het de harde schijf is, dan hoop ik dat er een back-up gemaakt is van alle belangrijke bestanden.
                  Als dat nog niet het geval is, dan zou ik dat zo snel mogelijk doen, nu je de computer nog opgestart krijgt (als het toch aan de harde schijf ligt, dan is het best mogelijk dat je die de volgende keer niet meer opgestart krijgt, je kan die dan beter laten draaien tot je een back-up hebt gemaakt).

                  Problemen met de Bios-instellingen zouden er niet vanzelf mogen komen, want die instellingen worden normaalgezien niet vanzelf anders.
                  In dat geval zou je hetzelfde probleem ook al moeten hebben als je de computer de eerste keer opstart (dan had je die wel terug naar de winkel gebracht).
                  Last edited by Black B@ndit; 17 augustus 2014, 08:08.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: pc probleem

                    Laat iets weten als er een oplossing is gevonden
                    grt
                    jan

                    Comment


                    • #11
                      Re: pc probleem

                      Toevallig geen netwerkdrive gemapt of een connectie naar een cloud opslag?
                      Kan (ik zeg goed "kan" en niet "is") soms een probleem zijn dat er gezocht wordt naar de verbinding en dat die mislukt.

                      Maar er zijn inderdaad veel mogelijkheden ...
                      • Defect gaande schijf
                      • Flippende hardware
                      • Slechte verbinding
                      • Drivers die niet echt deugen
                      • Malware
                      • ...
                      Last edited by VerSeg; 20 augustus 2014, 19:45.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: pc probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Problemen met de Bios-instellingen zouden er niet vanzelf mogen komen, want die instellingen worden normaalgezien niet vanzelf anders.
                        BIOS-instellingen heb ik wel al vaker "vanzelf" weten veranderen hoor, zeker na een onweer of stroomstoring gebeurt het al eens meer dat een BIOS plots corrupt geraakt en/of settings plots anders staan.

                        Maar mocht dit gebeuren, dan zou inderdaad geen enkele start lukken in plaats van soms wel en soms niet.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: pc probleem

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          BIOS-instellingen heb ik wel al vaker "vanzelf" weten veranderen hoor, zeker na een onweer of stroomstoring gebeurt het al eens meer dat een BIOS plots corrupt geraakt en/of settings plots anders staan.

                          Maar mocht dit gebeuren, dan zou inderdaad geen enkele start lukken in plaats van soms wel en soms niet.
                          Sorry hoor maar ik heb dat in méér dan 30 jaar computer support nooit weten gebeuren .. wat ik daarentegen wel gezien heb dat is dat na een zwaar onweer de I/O chips van de RS-232 lijnen allemaal de geest gegeven hadden wegens inductiepulsen op de lijnen wegens electro-magnetische ontladingen ... FWIW

                          Comment


                          • #14
                            Re: pc probleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Sorry hoor maar ik heb dat in méér dan 30 jaar computer support nooit weten gebeuren ..
                            Ik had ne slechte c drive, en, in het begin wist ik niet wat, na een tijdje... omdat die c niet direct herkent werd , veranderde de bios in de volgende opstart ( den ene keer usb, dan de cd rom... tot ik mijne c veranderde ( ssd gestoken ) en nu start die in 14 sec. op.
                            Dus is je opstart van de bios slecht, dan gaat die schijf er zelfs uit, en verandert de pc den bios in de volgende mogelijke opstart configuratie. ( misschien 20 keer gebeurt eer ik dat snapte ) en telkens moest ik den bios terug zetten naar de c. en de rest uitschakelen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: pc probleem

                              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                              Ik had ne slechte c drive, en, in het begin wist ik niet wat, na een tijdje... omdat die c niet direct herkent werd , veranderde de bios in de volgende opstart ( den ene keer usb, dan de cd rom... tot ik mijne c veranderde ( ssd gestoken ) en nu start die in 14 sec. op.
                              Dus is je opstart van de bios slecht, dan gaat die schijf er zelfs uit, en verandert de pc den bios in de volgende mogelijke opstart configuratie. ( misschien 20 keer gebeurt eer ik dat snapte ) en telkens moest ik den bios terug zetten naar de c. en de rest uitschakelen.
                              juist ja .. en wat bewijs je daarmee ? Dat de bios de boot volgorde afwerkt zoals ze door de gebruiker (of door de fabrikant) ingesteld is ??? Heck, als je "factory defaults" op "boot USB first" staat, dan kun je niet eens normaal booten met een stickje in een poort als er een "bootable OS" op staat. .. sja, men moet toch wel een beetje weten waar men mee bezig is ! (en dan zwijg ik nog of de UEFI Bios grapjes)

                              Comment

                              Working...
                              X