Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mediaplayer 3D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mediaplayer 3D

    Onlangs kocht ik me 'n full HD 3D Beamer van Benq.

    Ik bezit maar 2 films in BD 3D.
    Toy Story 3
    Avatar 3D, toch wel 'n collectors item, dacht ik.
    Ben zeer tevreden over de beamer en het 3D effect is geweldig.

    Aansluitend hierop kocht ik me daarna een mediaplayer van Iconbit.

    (wel niet daar gekocht)
    De bedoeling was om makkelijk mijn films te bekijken via de NAS. Dat laatste ging ook via mijn smartfunctie van de LG TV, maar wel zonder subs.
    Als je 'n film in HD op een BD25 brandt en daar moeten subs (SRT) bij, kan je de grootte niet aanpassen.
    3D zien gaat helemaal al niet zonder een mediaplayer.

    Deze Iconbit doet het allemaal en download zelfs de subs via het internet.
    3D weergave is van prima kwaliteit en moet niet onderdoen voor mijn BD player.

    Nu komt het probleem: films in 3D (ISO) starten heel vaak in 2D op en dan moet ik de player uit en aanzetten vooraleer het soms terug lukt.
    Als de HDMI handshaking goed is dan speelt ie ook verder alles perfect in 3D.
    Firmware update is reeds gebeurd. HDMI kabel rechtstreeks op de beamer helpt ook niet.

    Ik zit met een heel wrang gevoel als ik deze terugstuur, misschien met 'n nieuw toestel hetzelfde probleem ga hebben.
    Een alternatief, waar volgens mij alleen de behuizing anders van is, zou de Eminent zijn.
    Eminent brengt met de EM7485 na een lange periode van stilte eindelijk weer een mediaspeler op de markt. De makers kiezen wederom voor de veelgebruikte..


    Als je beide toestellen vergelijkt zit er identiek dezelfde hardware in, ook precies dezelfde aantal aansluitingen op dezelfde plaats. Afstandsbediening ook indentiek.

    De Iconbit oogt wel mooier met Alu-finish en heeft ook nog android aan boord, maar dat hoeft niet voor mij.
    Eminent is ook iets duurder als ik er nog 'n HD moet in duwen.

    Alternatieven, die getest zijn en werken, zijn welkom in ongeveer dezelfde prijsklasse.
    Last edited by w00ha; 15 augustus 2014, 15:15.

  • #2
    Re: Mediaplayer 3D

    Heb geen goede ervaringen met Eminent.
    Het toestel kon je NIET uitzetten...en typisch is dat je zoiets NIET terug vindt in reviews he.
    Via jouw link= een nieuw toestel dus het blijft afwachten op reacties en reviews enz.
    Is een leuke kopie van A-400 maar de A-400 is een stuk duurder.
    Firmware updates via Eminent zijn zeldzaam en moet je manueel installeren.

    Dus maar een Popcorn Hour A-400 aangeschaft.
    Die heb ik bekabeld verbonden via een splitter en naar de pc.
    HDMI naar de TV
    Regelmatig updates via internet en dat gaat prima. Je moet dat wel zelf controleren via de mediaspeler.

    De "minpunten" zijn grotendeels opgelost.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Mediaplayer 3D

      Updates kan je vinden op iconbit site.
      Via 'n USB stick is dat geen moeite.
      Maar die A-400 heeft wel niet dezelfde hardware zie ik.
      Eminent en iconbit hebben de RTD1186DD chipset van Realtek, welke zeer goed is. Het beeld moet niet onderdoen voor mijn BD speler.
      De popcorn is een sigma processor.

      Theo, heb je bij jou de 3D weergave al gebruikt?

      Nog iets, je kan die apparaten gewoon met de AB uitzetten

      Comment


      • #4
        Re: Mediaplayer 3D

        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        Updates kan je vinden op iconbit site.
        Via 'n USB stick is dat geen moeite.
        Maar die A-400 heeft wel niet dezelfde hardware zie ik.
        Eminent en iconbit hebben de RTD1186DD chipset van Realtek, welke zeer goed is. Het beeld moet niet onderdoen voor mijn BD speler.
        De popcorn is een sigma processor.

        Theo, heb je bij jou de 3D weergave al gebruikt?

        Nog iets, je kan die apparaten gewoon met de AB uitzetten
        3D gebruikt > yes > Avatar.
        Vind er en sorry hoor, niet veel aan.
        Het 3D effect is niet zo geweldig

        Euh... wat is AB?

        quote:
        "Fijn is dat deze mediaspeler, in tegenstelling tot het voorgaande model, nu wel in staat is om filminformatie en covers op te halen. Helaas kost deze functie wel veel tijd, want je dient voor iedere titel apart de gegevens binnen te halen. "
        Ook niet teveel van verwachten.
        Last edited by theokus; 15 augustus 2014, 16:28.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Mediaplayer 3D

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          3D gebruikt > yes > Avatar.
          Vind er en sorry hoor, niet veel aan.
          Het 3D effect is niet zo geweldig

          Euh... wat is AB?
          AB = Afstand Bediening.

          Dan moet je Avatar toch eens hier komen bekijken.
          Er zijn scene's bij waar je achteruit gaat als die met zijn wapen uit de heli stapt.
          Houten stok die hij aanscherpt tot speer komt voor je neus.
          In het bos wil je bijna die bladeren aan de kant duwen.
          Aan die boom waar het koppel zichzelf verbind met die staart is ook mooi met dat soort kwalletjes die zweven.

          Ik heb wel gemerkt dat je voor 3D toch 'n groot scherm nodig hebt. Dan pas zit je er ook echt middenin.
          Ik heb ook geen flauw idee hoe dat dit op jouw TV afspeelt, maar op de beamer zijn die echt buitengewoon.
          Voormiddag heb ik mijn stiefdochter nog even laten kijken naar Avatar en die ging toch regelmatig achteruit

          Comment


          • #6
            Re: Mediaplayer 3D

            Hier nog steeds een Xtreamer Pro
            Ontzettend goed apparaatje speelt werkelijk alles. Onbegrijpelijk dat ie in onze landen niet meer te vinden is.
            Kan maximaal 2 x 2 TB bevatten.

            Enig minpuntje zijn de superkleine ledjes - soms zie je niet goed of ie aan of uit staat. (Als de TV uit staat natuurlijk )
            Maar mocht ie blijven aan staan gaat hij wel in een sleep-modus.
            Redelijk stil, de snelheid van de fan is in te stellen. Staat bij ons op medium, maar dan nog is hij nauwelijks hoorbaar.

            Wel nog in Korea te vinden aan ongeveer 120 euro. Je moet eens op Ebay gaan kijken.

            Ah ja, en ALLEZ zit er bij: een AB en ongelovelijk veel kabel.

            Wil je hem draadloos op je netwerk, dat kan ook, maar dan moet je er een kleine schroef-antenne bij kopen.

            Enfin, googel maar eens op Xtreamer Pro: genoeg over te vinden op het net.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Mediaplayer 3D

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Hier nog steeds een Xtreamer Pro
              Ontzettend goed apparaatje speelt werkelijk alles. Onbegrijpelijk dat ie in onze landen niet meer te vinden is.
              ...
              Kan dit dit toestel DVD-ISO en BD-3D ISO weergeven?. Dacht van niet, daarom worden ze wsn niet meer verkocht.

              Anyway, ik heb juist de iconbit streamer terug naar Bol gestuurd.
              Gaat 'n tijdje duren via kiala, die beginnen pas dinsdag.

              Misschien ondertussen eens de eminent uittesten. Als die ook tegenvalt gaat die gewoon terug.
              Ik ga meer gebruik maken die mogelijkheid om via een webwinkel om te retourneren.
              Bij CB zeggen ze al zelf: "test het gewoon uit en als het niet goed is, stuur je het gewoon terug."

              Comment


              • #8
                Re: Mediaplayer 3D

                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                Kan dit dit toestel DVD-ISO en BD-3D ISO weergeven?. Dacht van niet, daarom worden ze wsn niet meer verkocht.

                Anyway, ik heb juist de iconbit streamer terug naar Bol gestuurd.
                Gaat 'n tijdje duren via kiala, die beginnen pas dinsdag.

                Misschien ondertussen eens de eminent uittesten. Als die ook tegenvalt gaat die gewoon terug.
                Ik ga meer gebruik maken die mogelijkheid om via een webwinkel om te retourneren.
                Bij CB zeggen ze al zelf: "test het gewoon uit en als het niet goed is, stuur je het gewoon terug."
                Juist en een andere klant die dit koopt heeft dan een gebruikt toestel.
                Nieuw is het dat NIET meer.

                Bij Art&Craft koop ik de duurdere, niet noodzakelijk betere, toestellen.
                (tv, stand mixer enz.)

                Ik neem jou niets kwalijk hoor
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Mediaplayer 3D

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Kan dit dit toestel DVD-ISO en BD-3D ISO weergeven?. Dacht van niet, daarom worden ze wsn niet meer verkocht.

                  ."


                  Awel, dat moet ik nog es uitvissen.
                  Ik heb hier toch al eens een 3D film gezien die op mijn NAS stond, maar een NAS kan imho geen 3D weergeven.

                  Nu ben ik aan het denken (en dat doet pijn ) - ik kan mijn NAS op verschillende manieren benaderen - wellicht heb ik dit via het menu van mijn Blu Ray speler gedaan en zorgde de Blu Ray speler voor het 3D effect.

                  Maar zoals Theo zegt: ik kijk liever "gewoon". 't Is wel is tof voor ene keer - WOW-effect, maar ik vind het nogal vermoeiend voor de ogen.

                  Ik ben ook brildrager, en met twee brillen over mekaar is niet ideaal

                  Overigens, die Xteramer Pro doet verder nog alles wat hij moet doen. Zou zo direct niks anders meer willen. (Ik had deze al voor ik mijn Synology kocht )
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mediaplayer 3D

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Juist en een andere klant die dit koopt heeft dan een gebruikt toestel.
                    Nieuw is het dat NIET meer.

                    Bij Art&Craft koop ik de duurdere, niet noodzakelijk betere, toestellen.
                    (tv, stand mixer enz.)

                    Ik neem jou niets kwalijk hoor
                    Die andere klant kan ook op zijn strepen staan.
                    Niet altijd zijn de verpakkingen verzegeld.
                    De iconbit was dat ook niet, maar alles zag er keurig uit.

                    Bij sommige webwinkels wordt dit niet meer verkocht.
                    Ik heb zo 'n tijdje terug 2x de verkeerde USB kabel gekregen en die moest ik nog niet eens terug sturen.
                    Antwoord was "Ach, dat gaat hier ergens in de vergeethoek komen om dan in de vuilbak te belanden. Misschien kan je er iemand anders een plezier mee doen."
                    Kreeg ik nog een duurdere versie zonder meerprijs te betalen. Hoofdzaak voor hun was, we hebben je geholpen.
                    Je vraagt je toch af hoe het allemaal kan. Hoe maken die nog winst?

                    Op veel reviews (Ken Rockwell bv) sluiten ze zelf ook af met: Je kan het goedkoop op Amazon krijgen en altijd terugsturen als het niet goed is.
                    Je ziet toch zelf wat je krijgt. Als je vind dat het al gebruikt is dan stuur het gewoon terug. Wij zijn veel te braaf, dat moet gaan veranderen
                    Ik maak er geen misbruik van. Maar als ze het zelf al zeggen dat je het zonder meer kan uitproberen, waarom niet?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mediaplayer 3D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Awel, dat moet ik nog es uitvissen.
                      Ik heb hier toch al eens een 3D film gezien die op mijn NAS stond, maar een NAS kan imho geen 3D weergeven.

                      Nu ben ik aan het denken (en dat doet pijn ) - ik kan mijn NAS op verschillende manieren benaderen - wellicht heb ik dit via het menu van mijn Blu Ray speler gedaan en zorgde de Blu Ray speler voor het 3D effect.

                      Maar zoals Theo zegt: ik kijk liever "gewoon". 't Is wel is tof voor ene keer - WOW-effect, maar ik vind het nogal vermoeiend voor de ogen.

                      Ik ben ook brildrager, en met twee brillen over mekaar is niet ideaal

                      Overigens, die Xteramer Pro doet verder nog alles wat hij moet doen. Zou zo direct niks anders meer willen. (Ik had deze al voor ik mijn Synology kocht )
                      Jouw streamer moet 3D kunnen weergeven. Dat kan evt via de Nas.
                      Meestal maak je gewoon een 3D iso van je blu-ray en kopieer die dan naar je streamer.

                      Ik vind trouwens Avatar helemaal niet vermoeiend in 3D en ik draag dan ook 2 brillen.
                      Er zijn mensen die 3D helemaal niks vinden of er hoofdpijn van krijgen...ik niet dus, ik geniet ervan.
                      Maar dan ook maar één film hé, niet de ganse avond

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mediaplayer 3D

                        Planet Earth op BR, heb ik zo volledig op de mediaspeler geplaatst: dus een kopie met DVDFab.
                        (dvdfab mini-iso)
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment

                        Working...
                        X