Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Err 99

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Err 99

    Nog eens een vraagje over de bewuste foutmelding. Ik heb jaren foutloos kunnen werken met mijn Tamron 28-75 f2.8 op mijn Canon 30D. Onlangs verscheen die error 99 en kan ik de lens enkel nog op 2.8 gebruiken.
    Is het schadelijk om deze lens op een andere body te proberen?
    Op de 30D werkt de Sigma 70-200 nog steeds perfect op alle diagfragma openingen.

    Jurgen

  • #2
    Re: Err 99

    Heb je al eens gekeken naar de electrische contactjes op je objectief. Soms is dat de oorzaak van die bewuste error.
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

    Comment


    • #3
      Re: Err 99

      Ja, de contactjes op de lens heb ik ook al gecheckt en proper gemaakt.

      Comment


      • #4
        Re: Err 99

        Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
        Heb je al eens gekeken naar de electrische contactjes op je objectief. Soms is dat de oorzaak van die bewuste error.
        Indien niet ... aansturing diafragma defect ... bij Canons is dan normaliter de flexkabel naar de diafragmamodule over ... bij Canon goed repareerbaar ... zelfs als DHZer
        ... geen idee of de onderdelen van Tamron te krijgen zijn ... check bvb eens op ebay

        Comment


        • #5
          Re: Err 99

          Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
          Indien niet ... aansturing diafragma defect ... bij Canons is dan normaliter de flexkabel naar de diafragmamodule over ... bij Canon goed repareerbaar ... zelfs als DHZer
          ... geen idee of de onderdelen van Tamron te krijgen zijn ... check bvb eens op ebay
          keuze zat ... maar alleen de naakte flex ... dus wel soldeerervaring vereist

          Comment

          Working...
          X