Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weinig Kodak toestellen hier!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weinig Kodak toestellen hier!!

    Hoi iedereen!

    Ik heb me onlangs een kodak DX6490 gekocht, zonder eigenlijk veel te weten over (digitale) fotografie. Niet dat ik me dit toestel door een handige verkoper laten aansmeren heb ofzo (maar soit, dat is buiten de kwestie hier). De reviews die ik gelezen heb zijn allemaal vrij goed, en ik ben er in elk geval tevreden over, dat is uiteindelijk het belangrijkste, niet?

    Nu is het mij opgevallen dat het merk Kodak heeeeeeel weinig of haast niet wordt genoemd hier in de forums, en als ik de foto's bekijk, zie ik ook in 99% van de gevallen een ander merk dan Kodak;

    Is Kodak dan toch uiteindelijk een niet zo schitterende keuze ? Welke redenen spelen een rol in de keuze van jullie merk? Of is het produktgamma van Kodak niet uitgebreid genoeg?

    Nu hoor ik jullie denken: "zeker iemand die bij Kodak werkt"
    Misschien een slecht idee van mij om dit topic te posten, hopelijk loop ik nu gans het weekend niet slecht gehumeurd rond dankzij jullie replies

    Soit, anyway, laat maar komen! Shoot!
    mvg,



  • #2
    Originally posted by yowan-kenobi
    Hoi iedereen!

    Ik heb me onlangs een kodak DX6490 gekocht, zonder eigenlijk veel te weten over (digitale) fotografie. Niet dat ik me dit toestel door een handige verkoper laten aansmeren heb ofzo (maar soit, dat is buiten de kwestie hier). De reviews die ik gelezen heb zijn allemaal vrij goed, en ik ben er in elk geval tevreden over, dat is uiteindelijk het belangrijkste, niet?

    Nu is het mij opgevallen dat het merk Kodak heeeeeeel weinig of haast niet wordt genoemd hier in de forums, en als ik de foto's bekijk, zie ik ook in 99% van de gevallen een ander merk dan Kodak;

    Is Kodak dan toch uiteindelijk een niet zo schitterende keuze ? Welke redenen spelen een rol in de keuze van jullie merk? Of is het produktgamma van Kodak niet uitgebreid genoeg?

    Nu hoor ik jullie denken: "zeker iemand die bij Kodak werkt"
    Misschien een slecht idee van mij om dit topic te posten, hopelijk loop ik nu gans het weekend niet slecht gehumeurd rond dankzij jullie replies

    Soit, anyway, laat maar komen! Shoot!
    mvg,



    Komt waarschijnlijk omdat ze regelmatig als beste toestellen uit de test komen indien je de test van onderen naar boven gaat bekijken.

    Kodak CX7300 - Testresultaat 50,18 punten van 100
    Kodak CX7430 **** Testresultaat 69,34 punten van 100
    Kodak EasyShare DX4330 *** Testresutaat 63,00 punten van 100
    Kodak LS743 - Testresultaat 72,31 van 100 punten

    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Neen hoor ik heb een Kodak gehad en die was prima.Ik hem 'm vervangen door een Fuji omdat die én sneller is en wat meer mogelijkheden heeft. Voor de rest ben je met Kodak goed gediend; het glas erin is in principe van goede kwaliteit. Allen zijn ze een beetje traag. Ik vond de kleuren van Kodak altijd goed.
      Dus:dat slecht humeur hoeft echt niet
      Peter

      http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
      http://www.photoblog.be/peterwarson

      Comment


      • #4
        Het valt mij ook op dat Kodak overal weinig vermeld wordt. Mijn broer heeft ook een Kodak gekocht, geen duur toestelletje, maar er valt niet over te klagen

        Comment


        • #5
          Ik denk dat dit is omdat Kodak een enorm gat in het marktsegment laat door een hele resem goedkopere compactjes en bridges voor de veeleisende consument te hebben, en dan meteen overspringt naar een reflex voor de héél erg kapitaalkrachtige professional. Het enige toestel dat aanspreekt bij de "prosumer", de amateurs dus onder ons, is de DX6490 (die ik zelf heb, en waar ik heel content over ben, hoewel ik 'm toch binnen dit en zes maanden zou willen inwisselen voor een D70). Ik denk, dat moest Kodak eens op de proppen komen met een antwoord op de 300D en D70, of zelfs op de betere 8MP bridge toestellen gelijk de Coolpix 8700 en de Dimage A2, dat het merk hier veel beter vertegenwoordig zou zijn!


          m.
          http://www.madelienwaegemans.be

          Comment


          • #6
            Denk dat het een beetje hetzelfde verhaal is met Olympus. Tenminste, mensen vermelden wel eens een Olympus cam in hun lijstje van wat ze zouden willen aanschaffen, maar eindigen dan meestal toch met iets anders

            Natuurlijk heb ik zelf een Olympus camera

            Comment


            • #7
              Ge zou ook kunnen zeggen:
              weinig Kyaocera, Panasonic, Pentax, Minolta,... hier.
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                klopt ook weer

                Comment


                • #9
                  Ik denk dat het ook te maken heeft met de naamsbekendheid en de keuze uit de diverse modellen. Zoals eerder genoemd, is er bij Kodak een heel groot gat tussen de soorten camera's (van eenvoudige point & shoot tot pro).
                  Wat betreft naamsbekendheid komt het er toch op neer dat Canon en Nikon wat bekender zijn. Dit samen met het feit dat Canon en Nikon een grote range van camera modellen heeft, maakt het voor de consument makkelijker om voor deze merken te kiezen.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

                  Comment


                  • #10
                    Aan de mensen die een kodak toestel hebben er is een program bij op de installatie cd om fotokes mee te bewerken kan er mij iemnd dat door sturen er staat iets bij wat ik wel is wil testen
                    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by yowan-kenobi
                      Hoi iedereen!

                      Ik heb me onlangs een kodak DX6490 gekocht, zonder eigenlijk veel te weten over (digitale) fotografie. Niet dat ik me dit toestel door een handige verkoper laten aansmeren heb ofzo (maar soit, dat is buiten de kwestie hier). De reviews die ik gelezen heb zijn allemaal vrij goed, en ik ben er in elk geval tevreden over, dat is uiteindelijk het belangrijkste, niet?

                      Nu is het mij opgevallen dat het merk Kodak heeeeeeel weinig of haast niet wordt genoemd hier in de forums, en als ik de foto's bekijk, zie ik ook in 99% van de gevallen een ander merk dan Kodak;

                      Is Kodak dan toch uiteindelijk een niet zo schitterende keuze ? Welke redenen spelen een rol in de keuze van jullie merk? Of is het produktgamma van Kodak niet uitgebreid genoeg?

                      Nu hoor ik jullie denken: "zeker iemand die bij Kodak werkt"
                      Misschien een slecht idee van mij om dit topic te posten, hopelijk loop ik nu gans het weekend niet slecht gehumeurd rond dankzij jullie replies

                      Soit, anyway, laat maar komen! Shoot!
                      mvg,

                      Dat komt omdat men bij Kodak een marketing strategie heeft die zich geheel richt op de point and shoot markt, de eenvoudige goedkope camera's voldoen goed voor de medemens die gewoon fotootjes als herinnering wil maken en die dat niet direct als hobby zien en zich ook niet in de techniek willen verdiepen.Bij de wat meer uitgebreide camera's heeft men het in het verleden wel geprobeerd met de DC 265 en 290, maar die waren toen nog te duur voor de massamarkt (ze werden wel in Taiwan gemaakt door Chinon)en men had gewoon niet het designapparaat dat andere spelers wel hadden. Camera's zijn voor Kodak altijd een beetje een bijproduct geweest, naast andere/professionele producten.
                      De DX6490 is eigenlijk een eerste stap naar toch weer de middenklasse, het schijnt voor de prijs een heel goed produkt te zijn ,maar meteen nadeel waarom ik hem zou laten staan:Het ding heeft geen afzonderlijke instellingen voor resolutie en compressie , zonder dat had dit een klapper kunnen zijn.
                      Ik hoor dus niet tot de doelgroep, en dat geldt voor velen.
                      Bovendien is de kwaliteit in het verleden niet constant geweest door de wisselende OEM fabrikanten die Kodaks maakten.

                      Comment


                      • #12
                        Hi,
                        Ik heb onlangs ook een Kodak DX6490 gekocht en ben er heel tevreden mee.
                        Heb een week lang geheel internet afgespeurd naar reviews en meningen van gebruikers...
                        Altijd komt het op hetzelde neer, de ene vind dit en de andere dat...
                        Het is gewoon een kwestie van smaak.
                        En wil je een topcamera, dan moet je maar eentje kopen van 1000€ en meer. Voor de prijs (tegenwoordig 399€) is de kodak een koopje van formaat. Zo goed als alles kan ingesteld worden. Behalve de resoluties, compressie en manuele focus.
                        (Al denk ik dat je nooit een heel slecht fototoestel koopt vanaf die prijsklasse.)
                        Enfin, in de boekje van winmagazine.nl nummer2/2004 stond de Kodak DX6490 als favoriet bij de klasse "wannabe-profs"!

                        Dit gezegd zijnde, sluutjes en de leut

                        Comment


                        • #13
                          Beste yowan-kenobi,

                          Ik heb ook een lange tijd getwijfeld tussen een Kodak DX6440 en Kodak DX6490.
                          Maar na veel reviews te hebben gelezen en voorbeeldfoto's te bekijken, viel me toch op dat de fotokwaliteit in vergelijking met andere toestellen, niet zo heel goed is.
                          Kijk maar even naar deze voorbeeldfoto's;

                          Allen zijn 4MP-toestellen:

                          De Kodak DX 6440
                          Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

                          Kijk eens naar het gras en de tapijt!! Het is precies geschilderd. Vreselijk

                          De Kodak DX 6490
                          Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

                          Ook hier is het gras en de tapijt net geschilderd. Het is er ietsje minder erg aan toe dan de 6440, maar toch ...

                          De Canon A80
                          Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

                          Het gras en de tapijt zien er hier zeer normaal uit

                          Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

                          mvg,
                          Tulpje
                          Blijde bezitter van : Minolta Dimage Z1
                          Neem een kijkje op mijn fotosite: http://tulpje.fotopic.net/
                          En als je vriendelijk wilt zijn, teken dan graag mijn gastenboek ;)

                          Comment


                          • #14
                            Hangt ervan af wat je prioritair vindt hé...
                            De Kodak DX6490 heeft 10x optische zoom
                            En vond dat toch iets belangrijker dan grassprietjes te kunnen tellen.

                            PS. ik had die review ook gezien vooraleer mijn kodak aan te kopen.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by kosu

                              Enfin, in de boekje van winmagazine.nl nummer2/2004 stond de Kodak DX6490 als favoriet bij de klasse "wannabe-profs"!
                              Hihi, ik heb 't juiste toestel gekocht, dan.
                              http://www.madelienwaegemans.be

                              Comment

                              Working...
                              X