Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic GX7 tweedehands kopen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic GX7 tweedehands kopen of niet?

    Ik heb een tweedehands Panasonic GX7 gezien met 14-42 standaardlens. Aangekocht maart 2014, dus nog goed 1 1/2 garantie erop. Bijna geen clicks, voor 700 euro. Ik heb nieuwprijzen gezien vanaf 880 euro. Doen of niet? Ik vind het alleszins wel een mooi fototoestel; niet te groot, niet te zwaar, niet te lomp en goed en met goede viewfinder.

    Of gewoon afwachten tot prijzen dalen van die toestellen (er komt misschien nog een opvolger, geen idee) en dan zelf nieuw kopen.

    Dan hoef ik hier alleszins geen nieuwe discussies meer te starten over wat aan te kopen. (Er stond/staat een heleboel camera's op mijn lijstje gaande van RX100, tot Olympus OM-D em-10, NEX6, EPL5,... mijn budget lag eigenlijk op 500 euro, maar ik kan misschien wel een beetje rekken). (De OM-D EM-10 met kitlens heb ik nieuw gezien vanaf 699 euro).

  • #2
    Re: Panasonic GX7 tweedehands kopen of niet?

    Ik vind dat er wat meer van de prijs af mag
    flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic GX7 tweedehands kopen of niet?

      Dat zou inderdaad leuk zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic GX7 tweedehands kopen of niet?

        da's een goeie 20% korting, voor een toestel van bijna een half jaar oud?

        Die prijs lijkt me ook nog aan de hoge kant... ik zou een lager prijsvoorstel doen

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic GX7 tweedehands kopen of niet?

          hen een nieuwe(!) omd em10 gezien voor 495 op een tweedehands site
          da's pas een leuke camera

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic GX7 tweedehands kopen of niet?

            Kurt, die kan je body alleen kopen voor 599 euro, maar ik denk sowieso dat je dat toch beter in kit koopt of niet, want voor een lens apart betaal je toch meestal meer?

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic GX7 tweedehands kopen of niet?

              Twintig procent is inderdaad niet veel. Maar als daar genoeg extra's
              (leren etui, behoorlijk geheugenkaartje, extra batterij, uv filter en zo)
              tegenover staan, dan kan het nog meevallen.

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic GX7 tweedehands kopen of niet?

                Bekijk het zo: wat is het je waard om niet de volle 2 jaar te kunnen genieten van de garantie op je aankoop? ;-)
                Soms het sop de kolen niet waard en koop je beter een nieuw toestel. Er kunnen altijd ergens verborgen gebreken zijn.
                Zo ben ik net de vitrine van pch.be gaan bekijken. Ze hebben daar altijd wel wat voor mft in 2dehandse aanbieding staan.
                1599 voor een E-M1 met 12-40 ?? Je krijgt er 6 maand garantie op en voor wat ik er kon van zien zag die er nog goed uit.
                Toegegeven, soms begin je toch te twijfelen... Voor de geinteresseerden, hij staat er dus nog steeds, tenzij ik me bedenk tegen 16u
                Last edited by Razzmatazz; 14 augustus 2014, 13:09.
                Nikon D7100 / 16-80mm f2.8-4 / 35mm f1.8 / Tamron SP 70-300mm VC / Sigma 50mm 1.4 EX
                Canon G7X Mark II

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic GX7 tweedehands kopen of niet?

                  Doudeke, er zat niks extra bij, bij mijn weten toch niet.

                  Razzmatazz, verleidelijk hè. Soms denk je, ach 100 euro, zoveel is dat niet, maar in oude Belgische franken was dat toch een serieus bedrag...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic GX7 tweedehands kopen of niet?

                    Lieke4, ik zou een bod doen. 600 of 625 bieden en zien of de verkoper akkoord gaat, of een tegeving doet
                    Succes!
                    razz
                    Nikon D7100 / 16-80mm f2.8-4 / 35mm f1.8 / Tamron SP 70-300mm VC / Sigma 50mm 1.4 EX
                    Canon G7X Mark II

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic GX7 tweedehands kopen of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lieke4 Bekijk bericht
                      Kurt, die kan je body alleen kopen voor 599 euro, maar ik denk sowieso dat je dat toch beter in kit koopt of niet, want voor een lens apart betaal je toch meestal meer?
                      495 met kitlens

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic GX7 tweedehands kopen of niet?

                        Kurt, ook heel verleidelijk aan 495 met kitlens. Omd em10 en Panasonic gx7 zijn aan elkaar gewaagd...

                        Razzmatazz, wel, ik ga beide camera's dus eens proberen in de fotowinkel en dan zullen we zien. Ik blijf anders toch maar rondjes draaien en misschien moet ik het erop wagen.

                        Comment


                        • #13
                          20% goedkoper voor een toestel van 6 mound oud…. Ik zou het doen.
                          Kijk, het is simpel he, de mannen die hier beweren dat 20% korting te weinig is, zouden niks liever hebben moest het hun toestel zijn…… het is gewoon een feit : de koper wil zo weinig mogelijk betalen en de verkoper wil zoveel mogelijk krijgen…..
                          Last edited by Franciskine; 15 augustus 2014, 06:37.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic GX7 tweedehands kopen of niet?

                            100% akkoord met Francis
                            Wel het origineel factuuur van de koper vragen want de winkel vraagt dit normaal gezien ingeval van problemen.
                            Nu als ik de threads van de TS bekijk zou ik naar een winkel gaan en een nieuw toestel kopen.
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

                            Comment

                            Working...
                            X