Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterschade...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waterschade...

    Allé : even wat stoom aflaten...
    Boven mij woonde een echte flodderfamilie. : Ouders met 2 kinderen, maar die helaas voor behoorlijk wat overlast zorgden (stank, lawaai, vuil, ...). Nu : meneer zit voor het ogenblik in d'een bak (was echt geen engeltje...), mevrouw kan het niet meer betalen en is er uit getrokken, nadat de eigenaar de vrederechter had ingeschakeld... Boven mij woont dus al enkele maanden niemand meer...
    Nu : enkele weken geleden loopt er water uit de verlichtingsarmatuur in de plafond van mijn badkamer (was de zaterdag, het weekend van de 21e juli...). Dus zelfs als die flodders weg zijn, slagen ze er nog in om voor overlast te zorgen...
    Ik veronderstel dat het water van hun wasmachine komt (is maar een gok, want er mag niemand binnen in dat appartement). Ik heb de watertoevoer naar dat appartement dichtgedraaid (er woont toch niemand meer) en de syndic opgebeld. Het lekken is daarmee inderdaad gestopt (na behoorlijk wat uren). Het oorzakelijk verband is daarmee duidelijk...

    Nu : een goeie week later krijg ik blaasvorming op het schilderwerk in de badkamer, en sinds heel onlangs ook in aanpalende hal. Dat er schade is, is dus ook duidelijk...

    Het wordt helemaal leuk, want ik krijg bericht van de eigenaar dat de uitspraak van de rechtzaak gebeurd is, en dat het een maand duurt vooraleer de eigenaar terug binnen mag, vergezeld van politie en deurwaarder... Dus het zal nu nog een goeie 3 weken duren vooraleer men kan nagaan wat daar aan de hand is.

    Eigenlijk heb ik wel een vraagje : dat een huurder beschermd wordt vind ik logisch (verhuurders zijn ook niet altijd zo sympathiek), maar ik zie echt niet in waarom de verhuurder in dergelijk geval niet vroeger zijn appartement mag betreden ? Dus zelfs als er schade veroorzaakt wordt, kan er niet opgetreden worden. Vind dit nog altijd behoorlijk vreemd...
    Groeten,

    Polleke

  • #2
    Re: Waterschade...

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    ..
    Het wordt helemaal leuk, want ik krijg bericht van de eigenaar dat de uitspraak van de rechtzaak gebeurd is, en dat het een maand duurt vooraleer de eigenaar terug binnen mag, vergezeld van politie en deurwaarder... ...
    waarom..?
    wat is daar de reden van..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Waterschade...

      Begrijp ik ook niet.
      Kan wel zijn dat de uitspraak van de rechter 'voor' dat lek is gebeurd?

      En dan nog.
      Als je de kraan niet had dicht gedraaid?
      Een maand een waterlek moeten laten gebeuren?

      Vergeet geen foto's te maken van uw schade.
      Last edited by theokus; 13 augustus 2014, 11:52.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Waterschade...

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Het wordt helemaal leuk, want ik krijg bericht van de eigenaar dat de uitspraak van de rechtzaak gebeurd is, en dat het een maand duurt vooraleer de eigenaar terug binnen mag, vergezeld van politie en deurwaarder... Dus het zal nu nog een goeie 3 weken duren vooraleer men kan nagaan wat daar aan de hand is.
        Geen idee of het kan (de wet zit dikwijls "raar" in elkaar) maar is er geen "dringende reden" om toch in het appartement binnen te gaan aangezien er schade wordt aangericht. Ze gaan de brandweer toch ook geen maand laten wachten om te blussen bij brand... Een waterlek zou men toch "dringend" moeten opsporen en herstellen?

        Misschien i.p.v. de eigenaar te verwittigen, de kraan terug opendraaien en de brandweer bellen?
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Waterschade...

          Een dringende reden zou zijn geweest als het lekken niet was gestopt met het dichtdraaien van de kraan. Nu is er, volgens de wetgever (!), geen dringend probleem meer...

          Zoals reeds gezegd, van alles foto's maken, goed documenteren wanneer je wat hebt opgemerkt, wanneer het begonnen is, gestopt, de kraan toegedraaid is, ... En niet van 'vorige dinsdag of woensdag...', maar 'die datum dat uur' en 'vanaf dat moment is het gestopt'...

          Kraan terug openzetten en brandweer bellen is geen goed idee. Eens een probleem gehad in een pand dat ik beroepshalve beheer, huurder waren eruit getrokken en op een zeer domme manier (te lang om hier uit te leggen, maar was echt een domme manier), is er een kraan in het gebouw beginnen lopen tijdens het weekend. Heeft geduurd tot de buren plots water zagen binnenkomen bij hen. Brandweer gebeld en die hebben nooit de moeite genomen om de eigenaars of beheerders (wij dus) te verwittigen, hebben gewoon de toevoerkraan op straat dicht gedraaid. Dus dan sta je even ver hé.

          Comment


          • #6
            Re: Waterschade...

            Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
            Kraan terug openzetten en brandweer bellen is geen goed idee.
            Ik had er een moeten achter zetten...
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Waterschade...

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Ik had er een moeten achter zetten...
              Tja, met wat je soms leest op internetfora ben je nooit meet zeker wat ironie en serieus is... Mijn excuses voor het verkeerd inschatten

              Comment


              • #8
                Re: Waterschade...

                Als de toegang tot het appartement niet (wettelijk) verzegeld is zie in niet in waarom de eigenaar geen toegang zou mogen hebben in geval van waterschade tijdens de periode dat de huurders afwezig zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Waterschade...

                  Omdat hij daar waarsch nog steeds gedomicilieerd is en als je dan als eigenaar langs gaat je huisvredebreuk pleegt. Yep, maakt niet uit dat je huur betaald of niet, en of je eigenaar bent of niet... In belgie is de huurder soms wat overbeschermd.
                  Waarom denk je dat er zoveel problemen zijn met de minder bedeelden om op de prive markt een huurwoning te vinden...

                  Tom
                  De gustibus et coloribus non est disputandum
                  Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waterschade...

                    Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                    Een dringende reden zou zijn geweest als het lekken niet was gestopt met het dichtdraaien van de kraan. Nu is er, volgens de wetgever (!), geen dringend probleem meer...

                    Zoals reeds gezegd, van alles foto's maken, goed documenteren wanneer je wat hebt opgemerkt, wanneer het begonnen is, gestopt, de kraan toegedraaid is, ... En niet van 'vorige dinsdag of woensdag...', maar 'die datum dat uur' en 'vanaf dat moment is het gestopt'...

                    Kraan terug openzetten en brandweer bellen is geen goed idee. Eens een probleem gehad in een pand dat ik beroepshalve beheer, huurder waren eruit getrokken en op een zeer domme manier (te lang om hier uit te leggen, maar was echt een domme manier), is er een kraan in het gebouw beginnen lopen tijdens het weekend. Heeft geduurd tot de buren plots water zagen binnenkomen bij hen. Brandweer gebeld en die hebben nooit de moeite genomen om de eigenaars of beheerders (wij dus) te verwittigen, hebben gewoon de toevoerkraan op straat dicht gedraaid. Dus dan sta je even ver hé.
                    Dat lek was zaterdag 19 juli, de uitspraak was op 28 juli. Maar ik wist niet eens dat de eigenaar die flodders er via de rechtbank aan het uittrekken was. Dat inleiden was trouwens al maanden vroeger gebeurd ('t is niet dat die flodders hun naam op 1 week gekregen hebben, hé. Hoewel : al van de eerste dag was het eigenlijk al prijs ).

                    Mijn probleem zit inderdaad in die maand. Die mensen zijn er allang uit. Ze hebben zelfs gewoon alles (niet dat het veel is...) laten staan... Waarom je als eigenaar dan niet direct binnen mag is me toch een raadsel. In theorie kan hij er dus in op 28/08, maar tegen dat je politie en deurwaarder hebben wakker gekregen mag je daar nog een paar weken bijtellen...

                    Voor de rest : de foto'kes zijn gemaakt. En alle correspondentie is via email verlopen. Zo'n zaken via telefoon regelen is iets wat je nooit mag doen...

                    Nu : het volgende probleem wordt de verzekering. Dat voel je op een kilometer afstand aankomen...
                    Heb trouwens de wijkagent ook al gevraagd hoe het eigenlijk zit, maar heb niet de indruk dat die er zich "druk" in maken...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waterschade...

                      Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                      Omdat hij daar waarsch nog steeds gedomicilieerd is en als je dan als eigenaar langs gaat je huisvredebreuk pleegt. Yep, maakt niet uit dat je huur betaald of niet, en of je eigenaar bent of niet... In belgie is de huurder soms wat overbeschermd.
                      Waarom denk je dat er zoveel problemen zijn met de minder bedeelden om op de prive markt een huurwoning te vinden...

                      Tom
                      De huidige domicilie van de ex-huurder is nochtans heel goed gekend bij de overheid : Legeweg 200, Sint-Andries... .
                      Last edited by polleke_cgc; 13 augustus 2014, 13:25.
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waterschade...

                        Rechtbanken hé. Mijn vrouw zit ook in de verhuur van appartementen en het is inderdaad zo dat de verhuurder het pand niet mag betreden zonder toelating van de vrederechter bij een uitdrijvingsprocedure. En dat is soms lastig. Mijn vrouw ergert zich daar al jaren aan want ze zou het appartement al langer verder hebben kunnen verhuren.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waterschade...

                          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          De huidige domicilie van de ex-huurder is nochtans heel goed gekend bij de overheid : Legeweg 200, Sint-Andries... .
                          Tiens, nooit bij stilgestaan (wegens niet ondervonden) maar als je daar zit, is je domicilie dan wel daar? Kan me niet inbeelden dat ze je naar de gemeente laten gaan om je in te schrijven.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waterschade...

                            Niet vergeten aan te geven bij uw brandverzekering. En veel foto's maken, alsook een bestek opvragen voor de herstellingen van schade.

                            Comment

                            Working...
                            X