Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera

    Goedenavond iedereen.
    Ik zou graag een nieuwe camera + lens willen aanschaffen.

    Momenteel ben ik in het bezit van een Canon eos 500d + bijhorende kitlens van 18-55mm 3.5-5.6. Hier heb ik een 55-250mm 4.0-5.6 lens bijgekocht, de 50mm 1.4 lens en een Canon Speedlite 430EX II. Deze set heb ik nu 3 jaar in mijn bezit. Ik zou deze graag vervangen door een kleinere set die beter draagbaar is.

    Ik had een van deze sets in gedachten:

    Fuji X-E1 + xf 18-55mm + xc 50-230 (799 euro)
    Fuji X-M1 + xf 18-55mm (799 euro)
    Fuji X-A1 + xc 16-50mm (449 euro)

    Bij de X-A1 vond ik niet direct een set met de xf 18-55mm maar zou dit wel verkiezen.

    Nu is mijn grootste vraag: Welke set raden jullie aan?
    Ik fotografeer puur hobbymatig, binnen en buiten. Nooit in extreme omstandigheden, geen extreme sporten en ook geen studiowerk. Wel vaak in lastig, weinig, licht.
    Kunnen jullie mij meer over deze 3 modellen van Fuji vertellen en waarin ze echt van elkaar verschillen omdat deze 3 modellen niet veel verschillen qua prijs (de body dan).

    Alvast bedankt.
    Last edited by Wimpie#1; 17 augustus 2014, 13:19.

  • #2
    Re: Nieuwe camera

    Is er niemand die mij kan helpen?

    Of doe ik iets verkeerd, vergeet ik iets, te weinig info, of...?

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera

      niks verkeerd hoor.

      Ben geen fuji x kenner. er zijn er hier wel een paar op het forum en er lopen ook al wel enkel topics over xtoestelen. je kan het zelf wat vergelijken door de specificaties naast elkaar te leggen.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe camera

        Veel van Fuji ken ik niet (zelf heb een Sony A6000), maar de Fuji X-E1 is het oudste toestel maar het enige met een oogzoeker.
        Het zijn alle drie goede toestellen. Hier kan je de specificaties vergelijken:



        Rudi

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe camera

          Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
          Veel van Fuji ken ik niet (zelf heb een Sony A6000), maar de Fuji X-E1 is het oudste toestel maar het enige met een oogzoeker.
          Het zijn alle drie goede toestellen. Hier kan je de specificaties vergelijken:



          Rudi
          Bedankt hiervoor, goed overzichtje.

          Bij de autofocus staat er bij de x-e1 geen "Face Detection", is dat een groot gemis?
          De x-e1 heeft ook geen scene modes maar daar koop je hem niet voor.

          De x-e1 is dan wel het oudste model, er zijn heel wat updates voor gekomen dus merk je dat dan hard?
          En in termen van beeldkwaliteit, af snelheid en werking in minder licht? Hoe groot zijn daar de verschillen in? Die kan ik uit die specificaties niet afleiden en de meeste reviews zijn altijd lovend over deze toestellen.

          EVF is wel een grote plus en de bundel van de x-e1 is zeker interessant omdat je er een 2e lens bij hebt.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe camera

            Wimpie#1,

            Ik heb vrij recent de overstap gemaakt van een Canon 5DmkII en een Sony Nex-7 naar een Fuji X-T1 en een Fuji X-A1.
            Dit tot volledige tevredenheid.
            Zelfs de goedkoopste uit de X-reeks, de X-A1 maakt prachtige foto's die in kwaliteit vaak niet te onderscheiden zijn van de X-T1.
            Ik denk dat je met een gerust hart een Fuji camera uit de X-reeks mag aanschaffen.
            De XC 16-50mm (de instaplens) is meer dan een gewone "kitlens" en presteert prima (ik heb ze zelf ook bij de X-A1 als kit)
            De bundel die jij aangeeft is zeker qua prijs/kwaliteit een goede deal.

            Als je investeert in een nieuw systeem (X-serie van Fuji), dan heb je de beschikking (op termijn) over een uitgebreid gamma van lenzen.
            Kortom, ik ben een zeer tevreden (nieuwe) Fuji X-serie gebruiker.

            Fuji heeft er voor gezorgd dat ik weer fotoplezier heb ...

            Succes met je keuze (wat het ook wordt)

            Jaja
            Last edited by jaja; 18 augustus 2014, 13:53. Reden: typo
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe camera

              De X-E1 heeft naar het schijnt wel een face detection mode.
              Daar ze alle drie een APS-C sensor hebben zal de kwaliteit niet
              zo verschillend zijn. Alhoewel de X-E1 een jaar ouder is dan de
              anderen, denk ik dat die de beste prijs/kwaliteit heeft.
              Rudi
              Last edited by rudimaes; 18 augustus 2014, 08:13.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe camera

                Indien je ermee kunt leven: tweedehands is de X-E1 vlotjes te vinden voor
                ongeveer 350 tot 380 euro.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe camera

                  Bedankt voor de reacties.
                  Is het slim om te wachten op de Photokina in de hoop dat de prijzen nog zakken of gaat dat in het geval van deze modellen niets of niet veel uitmaken?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe camera

                    Voor de X-E1 zal het niets meer uitmaken, want die is al lang opgevolgd door de X-E2. Ook de andere zijn al niet heel nieuw meer. 't Is altijd hetzelfde, he: je kunt blijven wachten op nieuwe modellen of nog lagere prijzen, maar ondertussen kun je geen foto's maken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Indien je ermee kunt leven: tweedehands is de X-E1 vlotjes te vinden voor
                      ongeveer 350 tot 380 euro.
                      Zonder lens dan.
                      Als je er een 18-55 mm bij wilt, vraagt men er tweedehands ook wellicht zo een 350 eu voor.
                      Nieuw koop je de XE-1 + 18-55 + 50-230 al voor 749 eu in Nederland. Dus in feite betaal je niet eens de prijs van de lenzen aan nieuwprijs.

                      Comment

                      Working...
                      X