Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Goe" bezig en niets geleerd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Goe" bezig en niets geleerd?

    Amper twee dagen voor de start van Pukkelpop is op de festivalweide in Kiewit een tent ingestort door hevige rukwinden. Volgens de organisatie zijn daarbij geen gewonden gevallen.


    Dinsdagnamiddag trok rond 15u30 een kort maar hevig onweer over de weide in Kiewit.
    De windstoten die daarmee gepaard gingen, zorgden ervoor dat de Club-tent tegenover de Main Stage tegen de vlakte ging.

    Pukkelpop gaat donderdag van start. Morgen, woensdag, worden de eerste festivalgangers in Kiewit verwacht.
    Wat met de geplande optredens in de Club zal gebeuren, is nog niet duidelijk.

    In 2011 kreeg Pukkelpop al af te rekenen met een bijzonder zware storm, die veel schade veroorzaakte.
    Er vielen toen vijf dodelijke slachtoffers.

    PS. Ik woon op ongeveer 1km (vogelvlucht) van het terrein: van dat hevig onweer heb ik thuis NIETS gemerkt!
    Wel een donkere lucht.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: "Goe" bezig en niets geleerd?

    Een vraagteken achter de titel zetten en daarna de gazet na-apen?
    Goed bezig, Theokus.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: "Goe" bezig en niets geleerd?

      Lijkt mij logisch dat zoiets kan gebeuren tijdens het opzetten. Op dat ogenblik is toch alles nog niet verankerd?

      Sensatie doet gazetten verkopen zeker?
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: "Goe" bezig en niets geleerd?

        De veiligheidsinspectie had alles goed gekeurd...dus klaar voor gebruik.
        De Stad vraag extra veiligheidsmaatregelen...na de feiten nu de tent tegen de grond ligt. Waarom?
        ================================================== ===================
        quote de Morgen:
        "In dezelfde tent, eigendom van TOP TENTS, stonden afgelopen zaterdag tijdens het festival Summer Swing duizenden kinderen voor optredens van onder meer K3 en Mega Mindy."

        Die tent was ook verzekerd maar niet voor hetgeen zich IN de tent bevindt.
        "Plezant" als gewonden vallen of nog erger.

        quote Nieuwsblad:
        "Burgemeester Hilde Claes wil wel dat er extra veiligheidsmaatregelen genomen worden.
        De andere tenten worden alvast opnieuw gekeurd.
        Tiens en waarom? Niet goed gedaan de 1ste keer?
        Last edited by theokus; 12 augustus 2014, 19:11.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: "Goe" bezig en niets geleerd?

          eeuwig probleem met tenten he... Ze zijn waarsch wel in orde en verankerd, maar met die oppervlakte, die vorm en die soort materialen en verankering is die tent ook OK voor gebruik bij wind tot XX m/s
          Jammer genoeg kunnen we juist dat niet voorspellen.
          Idem voor je huis, morgen komt er een orkaan langs en blaast het glas uit je raam. Ga je dan ook zeggen dat je ramen niet vast genoeg stonden? Pas op he, je hebt gelijk, je ramen staan niet vast genoeg... om te kunnen weerstaan aan de orkaan. Voor gewoon gebruikt staan ze waarschijnlijk meer dan vast genoeg.
          Tom
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment


          • #6
            Re: "Goe" bezig en niets geleerd?

            Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
            eeuwig probleem met tenten he... Ze zijn waarsch wel in orde en verankerd, maar met die oppervlakte, die vorm en die soort materialen en verankering is die tent ook OK voor gebruik bij wind tot XX m/s
            Jammer genoeg kunnen we juist dat niet voorspellen.
            Kijk naar Japan, alles voorzien voor aardbevingen, gebeurt er één die een pak krachtiger is EN een uitzonderlijke tsunami veroorzaakt. Zouden plots de gebouwen (kerncentrales) niet stevig genoeg zijn. Men berekend aan wat kan voorvallen, neemt een marge extra maar als er dan nog iets straffers voorbij komt is het plots de schuld van de organisatie.
            De twin towers waren ook voorzien om te blijven staan als er een vliegtuig tegen zou vliegen (toen een 707) Men kon toen niet verwachten dat er 767's zouden tegen vliegen.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: "Goe" bezig en niets geleerd?

              Ik moet lachen, sorry hoor
              En ik bedoel dat niet negatief of slecht.

              Je zou haast gaan denken dat die wei in Kiewit behekst is, niet?
              Over een eventuele verhuis van dit festival naar een andere locatie is ook al veel gediscussieerd.
              Je moet er toch aan beginnen te denken niet, omdat op een of andere manier die ongelukken op dezelfde plaats gebeuren.

              Wat me tegen steekt is dat iedereen na de feiten de handen in de lucht steekt en iedereen pleit onschuldig
              en de meesten hebben het over een "ongeluk".
              Iemand die zich onder een trein gooit is ook een "ongeluk".
              Ne zatte bestuurder rijdt met zijn auto een kind omver lijkt ook een "ongeluk".
              Allemaal ongelukken waar niemand iets aan kon doen.

              Ik lees ook een boek en heb een beetje ervaring en in de psychologie
              is het "normaal" dan men een schuldige zoekt.
              Zo kan men de zaak afronden of het echte rouwproces kan beginnen.
              Dat speelt bij mij een rol natuurlijk maar het is niet hoofdzaak.
              Ik wil ook niet contrarie zijn en ook niet met de schapen blaten zoals Robin Williams
              dat leuk zei gisteren in "Dead Poets Society".
              Ben niks speciaals en ik zoek ook geen sensatie.
              Ik wil wel dat iedereen zijn werk doet en tot in de puntjes.
              Doordenken en iets voorzien hoort daar ook bij.

              't Is altijd typisch dat de verantwoordelijken of organisatoren die aan de top staan
              bij een evenement elkaar goed 'dekken'.
              Hasselt is daar het model bij uitstek van.
              Ik kon nu uitweiden naar de politiek en&of klokkenluiders en nog van dit fraais maar ik begin er niet aan.

              De 'Busramp in Sierre' was ook een 'ongeluk'.
              Een aantal ouders geven niet op en gaan verder.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: "Goe" bezig en niets geleerd?

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Wat me tegen steekt is dat iedereen na de feiten de handen in de lucht steekt en iedereen pleit onschuldig
                en de meesten hebben het over een "ongeluk".
                Iemand die zich onder een trein gooit is ook een "ongeluk".
                Ne zatte bestuurder rijdt met zijn auto een kind omver lijkt ook een "ongeluk".
                Allemaal ongelukken waar niemand iets aan kon doen.
                Je haalt een en ander door elkaar. Iemand die zich onder een trein gooit doet dat bewust, een dronken chauffeur handelt onverantwoord. Beiden zijn te voorkomen, drank + auto is sowieso iets wat je niet doet. Een valwind kan je niet voorzien en dus is dat een ongeluk.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: "Goe" bezig en niets geleerd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Je haalt een en ander door elkaar. Iemand die zich onder een trein gooit doet dat bewust, een dronken chauffeur handelt onverantwoord. Beiden zijn te voorkomen, drank + auto is sowieso iets wat je niet doet. Een valwind kan je niet voorzien en dus is dat een ongeluk.
                  Ik geloof jou op jouw woord
                  Alles heeft zijn oorzaken en dat kan je imho niet afronden met een 'ongeluk'.
                  De essentie van jouw repliek is 'voorkomen'.

                  Op dit eigenste ogenblik heeft men het nodige gedaan op wei van Pukkelpop.
                  Je kon er ook een paar betonnen bunkers plaatsen maar dat zou ik ook overdreven vinden
                  Ik zal het zo zeggen: ze zitten er nu bovenop.
                  Er is zelfs een weerstation dat permanent bezet wordt.

                  Duizenden mensen onder controle houden is ook niet niks.
                  De communicatie hebben ze nu ook verbeterd.

                  Het ergste vind ik nog altijd paniek.
                  Als die uitbreekt dan is niks meer vatbaar voor rede of verstand.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: "Goe" bezig en niets geleerd?

                    Ik denk dat ze daar wel de nodige voorzorgen nemen, niemand is gebaat bij een nieuw incident. Stel dat ze betonnen bunkers plaatsen en door een aardbeving wordt de grond aan de ingang omhooggestuwd en iedereen zit dan opgesloten...

                    Zonder hogere machten in te roepen zal het steeds om een "ongeluk" gaan, nu ik er aan denk, is de aarde niet ooit ontstaan per ongeluk? Toevallig de juiste afstand tot de zon zodat de temperatuur ideaal was, er was water en bacteriën en kijk waar we nu staan...
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: "Goe" bezig en niets geleerd?

                      en nu wordt het hier nog warmer en warmer, wat gaan we binnen 10.000 jaar worden?

                      (ps: we zijn hier geplaatst door aliens niks "per ongeluk") (of: eigenlijk zijn we een testje van een hogere macht, zijn petri-schaaltje, dat hij ergens heeft achter gelaten)
                      Last edited by TomStr; 14 augustus 2014, 13:42.
                      De gustibus et coloribus non est disputandum
                      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: "Goe" bezig en niets geleerd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                        en nu wordt het hier nog warmer en warmer, wat gaan we binnen 10.000 jaar worden?

                        (ps: we zijn hier geplaatst door aliens niks "per ongeluk") (of: eigenlijk zijn we een testje van een hogere macht, zijn petri-schaaltje, dat hij ergens heeft achter gelaten)
                        Hasselt > 19° en af en toe een regenbui
                        Men verwacht onweersbuien.
                        Ik woon op 1 km van de wei
                        Zie ook de buienradar.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: "Goe" bezig en niets geleerd?

                          Hou mijn dochter en haar lief eens in de gaten Theo.

                          Comment


                          • #14
                            Re: "Goe" bezig en niets geleerd?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Hou mijn dochter en haar lief eens in de gaten Theo.
                            Kun je die op de buienradar zien?
                            Als ze een slechte bui heeft misschien?

                            Comment


                            • #15
                              Re: "Goe" bezig en niets geleerd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Hou mijn dochter en haar lief eens in de gaten Theo.
                              Ok
                              Mijn telelens geraakt niet zo ver
                              De krant staat wel vol met foto's en een enkele video.
                              Pukkelpop heeft vandaag om iets na 11 uur de poorten geopend om meer dan 30.000 muziekliefhebbers een driedaagse om nooit te vergeten te geven. Net voor de opening kreeg het personeel aan de ingangsdeuren nog een laatste veiligheidsbriefing om alles vlot te laten verlopen.


                              Hebben ze niet die speciale app geïnstalleerd.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X