Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

27 + 28 september 2014 - Stoomtreinenfestival rond WOI - Marienbourg (Couvin)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 27 + 28 september 2014 - Stoomtreinenfestival rond WOI - Marienbourg (Couvin)

    CFV3V - Chemin de fer � vapeur des trois vall�es - Site officiel - Chemin de fer touristique de l'entre Sambre et Meuse - Ligne 132 - Mariembourg - Treignes - Mus�e du chemin de fer.


    Acht of negen stoomlocomotieven onder druk. Non-stop circulatie van de treinen tussen Mariembourg en Treignes, tussen 10:00 en 20:00 uur.(gegarandeerde vertrekken elke 55 minuten).
    Dienstregeling en informatie beschikbaar onder het menu "Stoomfestival" (voorlopig nog die van verleden jaar - dat wordt wachten tot een weekje voor de festiviteiten, wellicht - net zoals bij de cfbocq).

    Blijkbaar staat daar ook nog wat 'materiaal' in de buurt van het museum (betalende toegang) in http://insiteout.brinkster.net/00000...Nederlands.asp - en apart betalende toegang voor de herstelloods.

    Mocht er iemand al ervaring(en) omtrend hebben - laat het ons geworden - de baan op zich zou 14km lang zijn.

  • #2
    Re: 27 + 28 september 2014 - Stoomtreinenfestival rond WOI - Marienbourg (Couvin)

    Vorig jaar was ik er 2 daagjes bij.
    Persoonlijk vind ik dit evenement indrukwekkender tov Chemin de fer du Bocq.

    Om jullie een indruk te geven wat er allemaal te zien is op de lijn Marienbourg - Treignes:
    http://www.zeissimages.com/showphoto.php?photoid=36023 en volgende foto's : doorklikken voor grotere versies

    Op onderstaande een volledig overzicht wat er vorig jaar allemaal te bewonderen was :
    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    groetjes,

    Dirk

    Nota: wegens tijdsgebrek zal ik waarschijnlijk dit jaar niet bij kunnen zijn.

    Comment


    • #3
      Re: 27 + 28 september 2014 - Stoomtreinenfestival rond WOI - Marienbourg (Couvin)

      De agenda van Mariembourg is ondertussen serieus aangevuld:

      Comment

      Working...
      X