Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Defecte printkop Pixma Pro 9500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Defecte printkop Pixma Pro 9500

    Hallo,

    De printkop van mijn printer (Canon Pixma Pro 9500) is defect. Na meermaalse reinigingen wegens verstoppingen in de printkanalen heeft het de geest gegeven en wilt het nu niets meer doen, en krijg ik error-berichten.

    Weet er iemand waar ik een nieuwe printkop kan kopen? Via google vind ik een paar online winkels in de VS, maar dit is een vrij dure oplossing.

    Het is vrij spijtig om zo'n printer weg te doen door een defecte printer, liefst van al zou ik die niet willen wegdoen.

    Alvast bedankt voor de hulp!

  • #2
    Re: Defecte printkop Pixma Pro 9500



    142,50 EUR

    (nauwelijks meer dan een set cartridges )

    een printkop is bij Canon een consumable
    ik zou eerst even navragen of de foutboodschap wel degelijk te verhelpen is met een nieuwe kop

    welke kleuren zijn geblokkeerd (nozzle check ?)

    je kan de kop er ook uithalen en in een badje met enkele mm's reinigingsvloeistof laten trekken om de boel terug vlot te krijgen
    in de States gebruiken ze hiervoor "Windex", dit is ruitenreiniger met ammonia, hier oa van het merk Cif te vinden
    Last edited by palombian; 10 augustus 2014, 20:59.

    Comment


    • #3
      Re: Defecte printkop Pixma Pro 9500

      Oorspronkelijk geplaatst door xveys Bekijk bericht
      Hallo,

      De printkop van mijn printer (Canon Pixma Pro 9500) is defect. Na meermaalse reinigingen wegens verstoppingen in de printkanalen heeft het de geest gegeven en wilt het nu niets meer doen, en krijg ik error-berichten.

      Weet er iemand waar ik een nieuwe printkop kan kopen? Via google vind ik een paar online winkels in de VS, maar dit is een vrij dure oplossing.

      Het is vrij spijtig om zo'n printer weg te doen door een defecte printer, liefst van al zou ik die niet willen wegdoen.

      Alvast bedankt voor de hulp!
      Weet je wat de foutmeldingen van die printer zijn? Ik neem aan dat je bij de patronen het bovenste lipje eraf getrokken hebt, zodat de patronen lucht kunnen aanzuigen, anders vloeit de inkt niet naar de printkop. Correctie: De PGI-9 patronen hebben blijkbaar geen lipje voor de beluchting, want ze hebben een interne zak, die langzaam samenklapt.

      In het ergste geval is er een elektronisch probleem (kortsluiting), waardoor de printkop inderdaad kapot is.
      Last edited by stefaand; 12 augustus 2014, 08:45.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

      Comment


      • #4
        Re: Defecte printkop Pixma Pro 9500

        Het is geen oplossing voor je probleem maar ...

        Ik had ook een inkjet van Canon en omdat ik zeer weinig print was het ganse boeltje altijd opgedroogd en verstopt waardoor ik iedere keer moest spoelen in warm water vooraleer ik kon afdrukken.
        Ik heb hem buiten gesmeten en me een goedkope zwart-wit laserprinter(Brother HL-2130) gekocht en sindsdien geen problemen meer als ik eens iets wil afdrukken.

        Sven
        Sony A58 met glas, Fuji X-E1
        Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
        Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

        Comment


        • #5
          Re: Defecte printkop Pixma Pro 9500

          Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
          Het is geen oplossing voor je probleem maar ...

          Ik had ook een inkjet van Canon en omdat ik zeer weinig print was het ganse boeltje altijd opgedroogd en verstopt waardoor ik iedere keer moest spoelen in warm water vooraleer ik kon afdrukken.
          Ik heb hem buiten gesmeten en me een goedkope zwart-wit laserprinter(Brother HL-2130) gekocht en sindsdien geen problemen meer als ik eens iets wil afdrukken.

          Sven
          Met een zwart-wit laser ga je geen A3+ hoge kwaliteitskleurenfotos afdrukken.
          Anderzijds is zo'n fotoprinter helemaal niet geschikt voor dagelijks gebruik (traag, geen recto-verso, enz) en veel te duur zowel in aanschaf als inkt.

          Maar er zijn (zowel van Canon als van andere merken) heel wat inkjets en all-in-ones die een goed compromis zijn en met een lagere kost per pagina dan een kleurenlaser.
          Je moet die dingen inderdaad af en toe gebruiken .

          Comment

          Working...
          X