Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

drenthe nederland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • drenthe nederland

    volgende maand vertrek ik voor 5 dagen naar drenthe met men moeder en men hond en daar verblijven wij in het van domein hof van saksen een park van landal voor de eerste keer .
    ik heb zelf al een beetje opzoek werk gedaan en ik heb al gezien dat daar paar mooie nationale parken liggen zoals de drentsche aa een dagje amsterdam staat ook al op de planning .
    weten jullie nog mooie plaatjes in de omgeving. duitsland kan ook we liggen nie van de grens

    groetjes jeffrey
    www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

  • #2
    Re: drenthe nederland

    Streep Amsterdam en Duitsland maar door er is voldoende te beleven in het drenthse zelf

    - Ruinen / Benderse heide
    - Zuidlaren
    - Bourtange
    - Emmen / Bargerveen
    - Hooghalen / Kamp Westerbork

    en als je dan toch naar het grote dorp wilt, kan je beter naar Groningen gaan i.p.v. Amsterdam

    en dorpjes als Rolde, Borger, Drouwen, Gasselte kom je vanzelf wel door als je aan het touren bent.

    Comment


    • #3
      Re: drenthe nederland

      alvast bedankt voor de mooie tips denk inderdaad dat amsterdam en zeker duitsland zal wegvallen
      www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

      Comment


      • #4
        Re: drenthe nederland

        Net terug van ook een 5 daagse vakantie in Drenthe.
        Zeker aan te raden is het nationaal park Dwingelderveld. Veel wandelmogelijkheid en ook een fietstocht rond het np is zeker de moeite.
        Ook hebben we het boomkroonpark in Drouwen gedaan. Is heel leuk maar wel redelijk kort. Is ook wel betalend. Maar daarna heb je nog de mogelijkheid om verschillende uitgestippelde wandelingen te doen.
        Veel plezier alvast!
        Canon

        Comment


        • #5
          Re: drenthe nederland

          Het Bargerveen is een grote aanrader
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: drenthe nederland

            kan je in de nationaal parken kiezen uit verschilde wandel routes zoals bij ons in provincale domeinen (vb bulskampveld) kan je kiezen uit 4 verschilende wandel routes
            www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

            Comment


            • #7
              Re: drenthe nederland

              ik denk dat ik dagen zal te kort komen als ik die foto's zie op google
              www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

              Comment


              • #8
                Re: drenthe nederland

                Er zijn in het NP Dwingelderveld, NP Drentse AA voldoende - uitgestippelde - wandelroutes

                Ik oriënteer mij vaak nog op de ouderwetse wijze:
                Wandelkaart: 10-midden-drenthe
                Wandelkaart: 39-dwingelderveld

                drenthe-west
                drenthe-oost
                drenthe-noord

                Comment


                • #9
                  Re: drenthe nederland

                  Op de kaarten van Staatsbosbeheer van het betreffende NP (ook hierboven vermeld) staan inderdaad verschillende wandelroutes aangeduid in kleur en afstand.
                  Deze kaart kan je via internet al kopen maar ook kan je deze pas kopen in één van de bezoekerscentra in het NP.
                  Canon

                  Comment


                  • #10
                    Re: drenthe nederland

                    Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                    Streep Amsterdam en Duitsland maar door er is voldoende te beleven in het drenthse zelf

                    - Ruinen / Benderse heide
                    - Zuidlaren
                    - Bourtange
                    - Emmen / Bargerveen
                    - Hooghalen / Kamp Westerbork

                    en als je dan toch naar het grote dorp wilt, kan je beter naar Groningen gaan i.p.v. Amsterdam

                    en dorpjes als Rolde, Borger, Drouwen, Gasselte kom je vanzelf wel door als je aan het touren bent.

                    Volledig mee eens. Amsterdam is vanaf Nooitgedacht nog een behoorlijk eind rijden (> 200km). De stad Groningen is ook een prachtige (universiteits)stad en zeker wél de moeite waard als je een stad wilt bezoeken.

                    Wat misschien ook de moeite waad is is het Veenpark in Emmer Compascuum. En als je van fietsen houdt zijn de mogelijkheden hier ook eindeloos ;-) verder rijdt er in de buurt (Stadskanaal) meestal op zondagen nog een echte stoomtrein (museumlijn) van de Star, is ook leuk.

                    Ik woon overigens mijn hele leven al in deze regio ;-)
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: drenthe nederland

                      bedankt aan iedereen voor de mooie tips
                      heb er al paar opgeschreven voor mijn trip naar nederland
                      www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

                      Comment

                      Working...
                      X