Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD-BR-copy programma + converteren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DVD-BR-copy programma + converteren

    Zoek een goed programma alles-in-een.
    Ben die "free-prullen" beu omdat die altijd op een of andere manier problemen veroorzaken,
    zoals reeds gemeld in een andere discussie hier in chit-chat.
    Moet 64 bit aankunnen.
    Converteren naar andere formaten. (avi-mpeg enz. enz.)
    Aan allen dank voor de moeite!

    DVDfab is me te langzaam en teveel te betalen opties.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: DVD-BR-copy programma + converteren

    De meeste Dvd's en blurays zitten met een beveiliging. Ik vrees dat je niet direct buiten een programma als DVDFab zal kunnen...
    Dat dat kopiëren traag gaat heeft ook met die beveiliging te maken... Voor Dvd's werkte ik vroeger met DVD-decryptor, maar die kan niet alles kopiëren (bv. niet de Dvd's van Disney). DVDFab al heel wat meer...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: DVD-BR-copy programma + converteren

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      De meeste Dvd's en blurays zitten met een beveiliging. Ik vrees dat je niet direct buiten een programma als DVDFab zal kunnen...
      Ben nu bezig met DVDcloner 2014 op 64 bit > DVD en BR. (apart maar gratis programma om te converteren > nog uit te testen)
      Heb ook getest met WinX DVD RIpper Platinum. (32 bit maar wel mogelijkheden tot converteren)

      DVDCloner = tegenvaller.
      Last edited by theokus; 9 augustus 2014, 19:43.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: DVD-BR-copy programma + converteren

        Theokus,

        'k Heb nog niet de tijd ( en de nood) gehad om SAD Formatconvertor te proberen.
        Maar als VidoAktiv dat OK vindt dan is dat meestal OK.

        De 5 is gratis. Dat is de vorige versie denk ik.
        Last edited by Skitch; 9 augustus 2014, 19:55.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: DVD-BR-copy programma + converteren

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          Theokus,

          'k Heb nog niet de tijd ( en de nood) gehad om SAD Formatconvertor te proberen.
          Maar als VidoAktiv dat OK vindt dan is dat meestal OK.

          De 5 is gratis. Dat is de vorige versie denk ik.
          Bedankt Skitch

          Een DVD kopiëren gaat ook zonder software dus gewoon vanuit Win8 > copy > past. Een BR moet ik nog proberen.
          Converteren moet idd. met een conversie programma.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: DVD-BR-copy programma + converteren

            Het is weliswaar free en mogelijk doet het net niet wat je wil maar het is in ieder geval geen ****ware, daar kun je zeker van zijn.
            Het lijkt mij de moeite waard om te lezen of het aan u wensen voldoet.

            ffmpeg

            Comment


            • #7
              Re: DVD-BR-copy programma + converteren

              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Het is weliswaar free en mogelijk doet het net niet wat je wil maar het is in ieder geval geen ****ware, daar kun je zeker van zijn.
              Het lijkt mij de moeite waard om te lezen of het aan u wensen voldoet.

              ffmpeg
              U wordt bedankt
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: DVD-BR-copy programma + converteren

                Decoderen = DVD Shrink
                Converteren = AVS Video Converter

                Helaas kan ik met DVD Shrink "Borgen" (4 Dvd's) niet decoderen.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: DVD-BR-copy programma + converteren

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Decoderen = DVD Shrink
                  Converteren = AVS Video Converter

                  Helaas kan ik met DVD Shrink "Borgen" (4 Dvd's) niet decoderen.
                  WinX DVD Ripper Platinum = goed hoor.
                  Géén BR echter.
                  Kan voor de rest zo goed als alles.
                  Rip DVD in 5 minutes with CPU & GPU hardware acceleration. The strongest and fastest DVD ripper for Windows (10) in 2020 to rip (99-title) movie DVD to MP4, AVI, HEVC, WMV, iPhone, ISO image, iPad, Android.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: DVD-BR-copy programma + converteren

                    Thx Theo, ga deze eens downloaden en uitproberen.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: DVD-BR-copy programma + converteren

                      WinX DVD Ripper Platinum

                      Ik had op één dvd twee aparte opnames gemaakt via mijn HD Pioneer videorecorder.
                      WinX DVD Ripper Platinum kon één opname overzetten naar de HD van mijn pc.
                      De 2de was onleesbaar alhoewel ik ze kon afspelen binnen WinX DVD Ripper Platinum zelf.

                      DVDFab 9 kon dit wel: beide zijn goed gekopieerd naar de hd op mijn pc.
                      Dus het lag niet aan de kwaliteit van de dvd die ik gebruikt heb of aan de opnames van de videorecorder.
                      Ik had een vorige oudere versie van DVDFab en die was geregistreerd.
                      DVDFab 9 draait nu zonder extra kosten.

                      Die twee aparte opnames heb ik kunnen rippen maar ik heb er nog geen licentie voor
                      Dat zal dus niet lang duren als ik wil blijven rippen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: DVD-BR-copy programma + converteren

                        DVDFab9 had geen moeite om "Borgen" te rippen.
                        Nu kan ik deze via mijn WDLiveHub ep minne telesevie bekikken.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: DVD-BR-copy programma + converteren

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Decoderen = DVD Shrink
                          Converteren = AVS Video Converter

                          Helaas kan ik met DVD Shrink "Borgen" (4 Dvd's) niet decoderen.
                          Eigenlijk is de hoofdfunctie van DVD Shrink om het formaat van de Dvd's-files aan te passen. Een film staat gewoonlijk op een DVD 9 formaat (dus max. een 9 GB) : dual layer. De meeste DVD-beschrijfbare schijven waren in die tijd single layers, die maar 4.5 GB kunnen bevatten : dus moest je met DVD Shrink de files verkleinen (met dus verlies aan kwaliteit) om het zaakje op zo'n single layer te krijgen.

                          Het decoderen gebeurt normaal tijdens het rippen, en daar gebruikte ik DVD Decrypter voor. Maar die kan ook niet alle films aan (en wordt al een tijdje niet meer geüpdate). DVDFaB kan stukken meer.
                          Ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar wel niet meer mee bezighoud : de meeste films koop ik gewoon, meestal op bluray. Zo'n ding "weegt" na rippen een 25-50 GB : op een TB krijg je dus maar een 40 films. Ik heb er nu een 500-tal : die op een NAS smijten is me veel te duur...
                          En ze verkleinen doe ik dus niet meer. Heb bv. wel al mijn CD's geript naar flac formaat : dat is 40% kleiner, maar behoudt de originele kwaliteit.

                          Het enige nut (voor mij) van dat rippen is om ze via tablet te kunnen bekijken, maar dat doe ik niet...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: DVD-BR-copy programma + converteren

                            Heb te hard geroepen DVDFab9 decodeert DVD 1 en 2 van Borgen maar vertikt het DVD 3 en 4 te decoderen.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: DVD-BR-copy programma + converteren

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Heb te hard geroepen DVDFab9 decodeert DVD 1 en 2 van Borgen maar vertikt het DVD 3 en 4 te decoderen.
                              Ripper doet het ook niet?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X