Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus C-740 versus c-765

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • olympus C-740 versus c-765

    ik overweeg de aanschaf van een nieuwe digitaal toestel met ultrazoom. Aangezien ik nog maar in mijn kinderschoentjes sta wat digitale fotografie ben ik op zoek naar een degelijk maar compact toestel dat niet te duur is (de Panasonic FZ-10 heb ik daardoor jammer maar helaas uit mijn lijstje moeten schrappen). Via topfoto vond ik de volgende prijzen voor de olympus C-740 (EUR 274) en de C-765 (379). Nu zit ik natuurlijk met de vraag welk van de twee ik zou nemen. Ik ben momenteel in bezit van toestel met oplaadbare batterijen die ik ook voor de C-740 zou kunnen gebruiken (ik heb ook al een reserversetje batterijen), ik vermoed dat 3,2 megapixels wel voldoende is voor afdrukken tot A4 maar ik heeft de C-740 een tragere shutterlag of is die identiek aan de C-765. is er een merkbaar verschil tussen de EVF in beide versies (is 180.000 pixels voldoende?)
    De C-740 verdwijnt uit het assortiment zou dit problemen kunnen geven in geval reparatie noodzakelijk is. Vraagje voor beide toestellen: kan je nu echt uit de losse hand scherpe foto's maken met de 10 keer zoom? En hoe zit het met de flits van beide toestellen?
    Alvast bedankt voor jullie reacties
Working...
X