Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dienstencheques

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dienstencheques

    Heeft er iemand ervaring mee?

    Dank u!
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Dienstencheques

    Ja.

    Maar wat wil je eigenlijk weten?

    Comment


    • #3
      Re: Dienstencheques

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Ja.

      Maar wat wil je eigenlijk weten?
      Persoonlijke ervaringen nabi.
      Betrouwbaar personeel? Enz.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Dienstencheques

        Dat betrouwbaar personeel hangt vooral af van wie je in huis krijgt, veel minder van de cheque.

        Stel je verwachtingen niet te hoog, en zet de kat niet bij de melk.

        Comment


        • #5
          Re: Dienstencheques

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Dat betrouwbaar personeel hangt vooral af van wie je in huis krijgt, veel minder van de cheque.

          Stel je verwachtingen niet te hoog, en zet de kat niet bij de melk.
          Juist Tommie.
          Ben wel meestal thuis he.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Dienstencheques

            Wij zijn begonnen met schoonmaakpersoneel met dienstencheques omdat mijn vrouw een 16 jaar geleden erg ziek is geweest en toen ook een tijdje in UZ Leuven moest verblijven.
            Administratief ging dat toen nog via de gemeente (het OCMW geloof ik) en wij zijn daar erg goed geholpen. Later is dat gegaan via uitzendkrachten, je weet wel.

            Maar kwaliteit en personeel...

            De eerste poetsvrouw poetste héél goed maar heeft ons bestolen. Eén keer echt iets meegenomen met waarde (een stel oorbellen) maar vooral iedere week iets wat niet zo veel waard was en wat iedereen normaal of dikwijls in meer exemplaren heeft en dus niet direct mist. Zoals een washandje uit een set - dan denk je iedere keer dat dat ene washandje wel in de was zit, begrijp je? Of een pak fishsticks uit de diepvries als er twee pakken lagen. Zo hebben we trouwens zekerheid gekregen over haar 'kleptomanie', want die twee pakken waren net de dag ervoor in de diepvriezer gelegd.

            De tweede was er een die niet in orde was met haar .. hoe noem je zoiets? .. administratieve situatie? Kon niet gaan stempelen, kon niet op de ziekenkas e.d.
            Had nogal wat dikwijls last van hoofdpijn totdat haar paperassen in orde waren. Toen kwam ze niet meer.

            De derde ...

            Om een lang verhaal kort te maken: van al de poetsvrouwen die we hebben gehad op dienstencheques (toch minstens een 10tal) maakten de meeste gewoon niet goed schoon.
            En behalve die eerste die toch goed kuiste en voor haar eigen beloning zorgde, waren er nog 2 goede schoonmaaksters bij. De rest ...
            Van die 2 goede is er een verhuisd nadat ze kennis had gekregen met iemand uit de Kempen, de verplaatsing (60km x2) werd haar begrijpelijk maar spijtig voor ons teveel. De ander heeft "fatsoenlijk" werk gevonden.

            Sindsdien, toch al zeker 4 jaar, doen we ( juist ) de schoonmaak weer zelf. De kans dat we weer minder goed terecht kwamen was ons te groot.

            Maar laat je niet tegenhouden door onze ervaring. Er zijn ongetwijfeld goede werkkrachten bij. Wij hebben er toch ook 2 (3) gehad die goed werkten. Alleen ze houden bleek moeilijk.

            En hierna volgt er bijna zeker een post met enkel goede ervaringen.
            Last edited by nabi; 9 augustus 2014, 16:06. Reden: was langer geleden :clown:

            Comment


            • #7
              Re: Dienstencheques

              Bedankt nabi

              Zijn er misschien voordelen voor 65-plussers?
              Ik vraag maar hoor.
              Last edited by theokus; 8 augustus 2014, 20:22.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Dienstencheques

                Wij hebben er nu ok geen meer, maar de beste en stabielste poetsvrouwen krijg je via diensten als familiehulp of de landelijke thuiszorg.
                Vraag eventueel eens aan je mutualiteit of vrienden die er ook een hebben.

                Comment


                • #9
                  Re: Dienstencheques

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Wij hebben er nu ok geen meer, maar de beste en stabielste poetsvrouwen krijg je via diensten als familiehulp of de landelijke thuiszorg.
                  Vraag eventueel eens aan je mutualiteit of vrienden die er ook een hebben.
                  Ok Tommie1.

                  Een buurman heeft eentje in dienst maar niet in de juiste kleur en ze heeft genoeg werk dus...
                  Een vriendin in de buurt...bestolen tot en met. Stond zelfs in hbvl.be
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dienstencheques

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    ....

                    Zijn er misschien voordelen voor 65-plussers?
                    Ik vraag maar hoor.
                    ja zeker....
                    je krijgt nooit een hulp ouder dan 25)(.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dienstencheques

                      Wij hebben deze:



                      Zéér tevreden over !!!!

                      en deze:



                      Beiden vormen een goed team en hebben nog nooit iets anders dan stof meegenomen !


                      Moraal van het verhaal: zo lang je het kan, dop je best je eigen boontjes, Theo
                      Ik heb ook liever geen "andere mensen" in mijn huis om het te poetsen.

                      Maar ik begrijp best dat het op een gegeven ogenblik soms niet anders gaat.
                      Last edited by Alfa Centauri; 9 augustus 2014, 13:26.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dienstencheques

                        theokus,

                        Zonder alles en iedereen over één kam te willen scheren: de negatieve ervaringen zijn schering en inslag ...
                        Wij hebben lang met dienstencheques gewerkt en met verschillende bedrijven.
                        Als we onze tevredenheid moet uitdrukken in %, dan zal dat ergens rond de 15% zijn.
                        Niet onbelangrijk in dit verhaal is dat wij vaak niet thuis waren als er "hulp" kwam.
                        Vaak waren het ook "vers-van-de-school-bakvisjes" die van de hele schoonmaakcyclus geen ene moer kenden ("ik moest dat thuis nooit doen") tot "ik doe dit maar heel even tot ik iets anders heb".
                        We hebben ooit klachten aan ons been gehad omdat een meisje "op haar knieën moest gaan zitten om onder de zetels te reinigen en ze dan haar van de dieren in haar neus kreeg" (we hebben een hond en een kat).
                        Je houdt het niet voor mogelijk.

                        En dus zijn wij met héél de miserie gestopt.

                        Maar, er zullen ook wel goede kanten zijn aan dit verhaal (hoop ik ...).

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dienstencheques

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Wij hebben deze:



                          Zéér tevreden over !!!!

                          en deze:



                          Beiden vormen een goed team en hebben nog nooit iets anders dan stof meegenomen !


                          Moraal van het verhaal: zo lang je het kan, dop je best je eigen boontjes, Theo
                          Ik heb ook liever geen "andere mensen" in mijn huis om het te poetsen.

                          Maar ik begrijp best dat het op een gegeven ogenblik soms niet anders gaat.
                          Idem dito. De Neato robot doet goed zijn werk.
                          Rudi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dienstencheques

                            Nogmaals bedankt allemaal!
                            Ik ken de cao niet van die mensen (personeel) maar in deze moeilijke tijden met weinig werkgelegenheid,
                            is het haast niet te begrijpen hoe die mensen 'werk' bekijken of omgaan met 'werk'.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dienstencheques

                              Ook zonder te willen veralgemenen, maar mensen die dit doen moeten meestal.iets aan nemen om hun werkloosheidsvergoeding te behouden.
                              Er zitten dan ook nogal wat mensen tussen zonder enige diplomas, en die ook amper moeder en vader hebben zien werken.
                              Het zijn wel eens mensen die dat echt nog moeten leren.

                              Comment

                              Working...
                              X