Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje?

    Hallo

    Ik had een vraagje , ik ben totaal nieuw en een leek op dit gebied..
    Ik heb onlangs een canon eos 100D gekocht..
    Maar ik vind als men flits aanslaat, en ik wil een foto nemen dat hij raar geluid gemaakt , precies het geluid van een kortsluiting, en ik zie dan ook geen foto op het scherm..
    Is dit normaal of niet dat geluid?

    Groetjes
    Tania

  • #2
    Re: vraagje?

    Een flits kan, wanneer hij volle kracht flitst, behoorlijk veel lawaai maken. Zal waarschijnlijk te maken hebben met je instellingen.
    Beste is om er eens je werk van te maken en eens alleen in de keuken gaan zitten met fototoestel, objectief en gebruiksaanwijzing (de electronische is vollediger: is dan ook altijd mijn eerste werk om die uit te printen). Daar kun je dan alle instellingen uitproberen en zal je wel vinden wat er niet juist is.
    Als ik mijn foto's via mijn toestel op mijn pc zet heb ik bij de restart ook steeds zwart scherm en moet ik via de 'info' knop mijn scherm weer tevoorschijn toveren.

    En indien het dat niet is... even navraag doen bij een (bevriende) Canon bezitter of even binnenspringen waar je hem gekocht hebt.
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

    Comment


    • #3
      Re: vraagje?

      Bedankt voor de tip..

      Comment


      • #4
        Re: vraagje?

        Ik vraag me af of dit niet het geluid van de voorflits is (terwijl je de ontspanknop half indrukt); dat knettert zo'n beetje. Zet de 'rode ogen' stand 'ns uit, en zie of je het nog hebt.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X