Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste statief

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste statief

    Goeiedag

    Ik was op zoek naar een statief en vond deze er wel erg goed uitzien vanguard espod cx 204agh.
    Dat handvat lijkt me wel handig , maar dit statief heeft niet zoals andere statief zo'n ( hoe moet ik het zeggen ...) stukje dat alle poten met die middelste staaf verbind.
    Is dit dan minder stevig of is dit juist den pluspunt ?
    Of kent iemad een ander steviger statief (liefst niet +100€). ?

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Eerste statief

    Ik heb geen goede ervaring met dat merk (toch niet hun goedkoop materiaal) Camera staat er niet goed vast op enzo, schuift slecht, ik vond het maar brol.
    Mijn ervaring is dat je onder de 300 euro niet veel degelijks gaat vinden.

    Maar je kan het een kans geven. Indien mogelijk vraag je of je in de winkel je cam er eens mag opzetten en probeer daar dan eens uit of alles wel goed werkt. Kan em het gewicht aan en zo. Staat em stevig op zijn poten. Mag je er op leunen....
    Maar ik heb er geen goed oog in als ik de fotos ervan op hun site zie.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste statief

      Voordat bedrag koop je uitsluitend brol: beter geen statief dan een goedkoop prul. Bij een goed statief is dat stukje 'dat alle poten met die middelste staaf verbind' niet nodig, dat zie je alleen in de goedkoopste prijsklasse.
      Hier staat alles wat u over 'goede' statieven moet weten: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ic-399613.html

      Comment


      • #4
        Re: Eerste statief

        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Voordat bedrag koop je uitsluitend brol: beter geen statief dan een goedkoop prul. Bij een goed statief is dat stukje 'dat alle poten met die middelste staaf verbind' niet nodig, dat zie je alleen in de goedkoopste prijsklasse.
        Hier staat alles wat u over 'goede' statieven moet weten: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ic-399613.html
        Wat vinden jullie dan van deze Camon emu TM287A aluminium.
        Kost normaal 189€ is dat dan nog niet genoeg ?
        Een statief van 300 € is nu wel beetje te duur voor mij
        Last edited by Marcot; 8 augustus 2014, 07:38.

        Comment


        • #5
          Re: Eerste statief

          Eenbes deed er boven goed aan je te verwijzen naar het grote statieven-statiefkoppen topic; pagina's en pagina's leesvoer zo je wil.
          Ik heb een snelle 'zoek' gedaan naar jouw 'Camon', maar -hoewel ik zeker niet de beste zoeker ben, ik vind niet meteen gebruikerservaring hier bij BD.
          Opgelet, het is Coman, en jouw vraag gaat waarschijnlijk over deze aanbieding: http://www.fotokonijnenberg.nl/coman...um-c1-balhoofd

          Ik heb jouw vraag dus in het grote topic geplaatst: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ml#post4177318. Gelieve daar op te volgen.
          Maar misschien is de ervaring van Lieven Lema (ander statief weliswaar) voldoende om die combo eens te bekijken?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Eerste statief

            Statief koop je idd best niet te goedkoop...
            Als je echt een statief wil kopen, kijk je best meteen naar een degelijk statief, wat jammer genoeg wel duurder is...
            Maar met een goedkoop statief ben je eigenlijk niet veel...
            300 was voor mij ook te duur en heb een tweedehands statief gekocht... Een degelijk manfrotto statief met balhoofd...Weet niet juist welk type maar heb er 120 voor betaald... Koste nieuw + 300... Mss is dat een optie voor jou...
            Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

            Comment


            • #7
              Re: Eerste statief

              Heb ook lang gezocht naar een betaalbaar en goed statief, en heb uiteindelijk ook m'n budget moeten opschroeven.
              300 euro was voor mij ook veel te veel, en ik ben er ook niet van overtuigd dat je zoveel moet uitgeven voor een statief.

              Na veel zoeken ben ik uitgekomen op de manfrotto 290 series, meerbepaald de manfrotto MT294A3.
              Deze was geschikt voor wat ik nodig had, gewoon een statief voor long exposure shots en voor schoolopdrachten etc. Ik heb hem in deze kit gekocht http://www.statiefshop.be/product/14...-rc2-3way.html .
              Ben er zeer tevreden van, maar ik zou wel aanraden om de 3-wegkop te vergelijken met een balhoofd... niet dat ik er niet tevreden van ben, maar het duurt toch een tijdje langer om je camera in de juiste positie te zetten.

              Met mijn D7000 + kitlens 18-105 (1,3kg) volledig uitgeschoven (dus ook met de middenzuil helemaal naar boven = 180cm hoog) blijft het statief nog stabiel in de wind (amper beweging zichtbaar gedurende 10 minuten filmen op 105mm zoom).
              Wil je echter macro fotografie gaan doen, dan is dit statief niet aan te raden met de minimumhoogte van 54 cm...

              Dit is een goed statief voor normaal gebruik. Het is niet extreem compact maar ook niet groot, niet extreem licht maar ook niet loodzwaar. Ik vertrouw het statief wel, daarmee bedoel ik dat ik echt wel vind dat mijn camera er stevig opstaat en ik niet bang ben dat het om zal vallen.

              Kortom, zeker te overwegen wat mij betreft!
              Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

              Comment


              • #8
                Re: Eerste statief

                Kijk een keertje naar SIRUI
                Ikzelf heb eentje uit de N-reeks. Met afschroefbaar been --> monopod.
                Voor de prijs vind ik ze uitstekend. Wat de ervaring van anderen met deze statieven zijn weet ik niet juist, misschien vind je wel iets in 'het grote statieven topic'.
                Als ik met niet vergis zijn er wel erg veel positieve ervaringen met de balhoofden van Sirui.

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste statief

                  Moderator Note: Ik ga deze topic afsluiten, tenzij topic starter echt sterke bezwaren heeft. Ik heb ts verwezen naar het grote topic, maar als ik deze discussie niet afsluit, dan wordt er binnen een jaar nog een staartje aangebreid.
                  Er wordt in dat grote topic voortdurend verwezen naar betere (en soms ook goedkopere?) opties.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X