Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vast of variabel ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vast of variabel ?

    In oktober komt terug de afrekening van onze energie leverancier. Het moment om eens te kijken of we kunnen besparen op onze gas factuur door over te stappen naar een andere aanbieder.
    Als ik de test doe op aanbieders.be komt essent er het goedkoopste uit met 704 euro per jaar bij een verbruik van 1253 m3 gas . Dit is een contract met variabele kWh prijs. Wil ik een vaste kWh prijs dan komt electrabel er het goedkoopste uit met 755 euro per jaar. Bij mijn huidige leverancier Lampiris zou ik 830 euro betalen.

    De vraag is hier in het verleden reeds gesteld maar wat is op dit moment de beste optie vast of variabel? Prijzen worden per kwartaal bekeken.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: vast of variabel ?

    Dat is een beetje zoals het voorspellen van aandelen heh.
    Niemand heeft een glazen bol.

    Maar... zoals de russen nu bezig zijn ziet het er niet goed uit voor onze gastoevoer dus ... inflatie komt er aan, prijzen zullen stijgen.
    Dan zit je goed tegen dan met een vaste prijs.

    Comment


    • #3
      Re: vast of variabel ?

      Electrabel komt er hier bij niet binnen al zijn ze de goedkoopste .

      Comment


      • #4
        Re: vast of variabel ?

        Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
        Electrabel komt er hier bij niet binnen al zijn ze de goedkoopste .
        Daar heb je een punt, ze hebben ons in het verleden genoeg gemolken

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: vast of variabel ?

          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Daar heb je een punt, ze hebben ons in het verleden genoeg gemolken
          mir
          en de anderen melken niet ???
          ik ben verleden jaar overgestapt naar electrabel, de goedkoopste ( was groepsaankoop ) is de goedkoopste.
          de nieuwe aanvraag is binnen voor de volgende groepsaankoop.

          Comment


          • #6
            Re: vast of variabel ?

            Ik heb eerlijk gezegd redelijke twijfels over die groepsaankopen.
            Heb een dik jaar geleden ook een voorstel gevraagd aan test-aankoop : hun voorstel was hoger dan wat ik nu betaal (en dat is NIET de goedkoopste : niet dat het veel scheelt natuurlijk).
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: vast of variabel ?

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              In oktober komt terug de afrekening van onze energie leverancier. Het moment om eens te kijken of we kunnen besparen op onze gas factuur door over te stappen naar een andere aanbieder.
              Als ik de test doe op aanbieders.be komt essent er het goedkoopste uit met 704 euro per jaar bij een verbruik van 1253 m3 gas . Dit is een contract met variabele kWh prijs. Wil ik een vaste kWh prijs dan komt electrabel er het goedkoopste uit met 755 euro per jaar. Bij mijn huidige leverancier Lampiris zou ik 830 euro betalen.

              De vraag is hier in het verleden reeds gesteld maar wat is op dit moment de beste optie vast of variabel? Prijzen worden per kwartaal bekeken.

              mir
              Prijzen veranderen voortdurend. Onlangs het bezoek van een Luminus vertegenwoordiger gekregen na een telefonisch contact. Ik had hen op het hart gedrukt dat ik niet verander voor 50€ verschil. Het zou minstens 150€ zijn kreeg ik als antwoord. Toen de man kwam werd aan de hand van mijn laatste afrekening een vergelijking gemaakt. Maar de man toverde weliswaar valse actuele cijfers van Electrabel uit zijn mouw. Het verschil was inderdaad zo'n 150€. Ik zei hem dat hij mij mocht terugbellen omdat ik eerst nog eens de huidige tarieven van Electrabel zou vragen en de berekening door hen ook eens zou laten maken. En wat bleek? Electrabel was op dat moment zelfs 50€ goedkoper. Maar ik heb van de man van Luminus wel niks meer gehoord. Oplichtingspraktijken noem ik dat dan. Diegenen die erin lopen en een contract afsluiten op het moment zelf zijn dus gejost.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: vast of variabel ?

                Als er hier nog eens zo'n vertegenwoordiger van de één of andere elektriciteit/gas distributeur zijn neus aan de deur steekt dan zal die mij een de prijs per Kw of M² moeten geven van mijn huidige leverancier en die van hen.
                Ze komen altijd af, gelijk welke leverancier hé, dat ze goedkoper zijn maar dat heb ik nog noot gevoeld in mijn portemonnee.
                Als ge met alle geweld echt "gekl##t" wilt worden sluit dan vooral een variabel contract af.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: vast of variabel ?

                  Beste,

                  De VREG/CREG heeft recent aangekondigd dat waarschijnlijk in de toekomst enkel nog vaste prijzen gebruikt zullen worden door de meeste energieleveranciers. Lampiris hanteert deze methode al een hele tijd. Wij trachten steeds de laagste prijs te kunnen aanbieden met dit vaste prijstarief en garanderen zo stabiliteit onafhankelijk van wat er gebeurt in de energiesector.

                  Wij hopen u ook de komende jaren energie te mogen leveren en te woord te kunnen staan bij eventuele verdere vragen.

                  Cynthia
                  Social Media Coordinator voor Lampiris

                  Comment


                  • #10
                    Re: vast of variabel ?

                    Goedkope groepsaankopen.
                    Niets is wat het lijkt

                    Razend populair zijn ze, de groepsaankopen voor goedkope energie. Maar energieregulator CREG waarschuwt nu dat er meer toezicht en controle nodig is op die groepsaankopen. “Want niet alle deelnemers zijn goedkoper af, ook al wordt die indruk nu soms gewekt.”
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: vast of variabel ?

                      een 3 tal weken geleden nog ene aan de deur gehad. En die zei zelfs dat ij goedkoper zouden zijn, als ze mee hadden mogen doen aan de groepsaankoop, en.... man, was lachen geblazen.
                      als der nog ene aan de deur komt ga ik belefd zeggen dat ik met kaarsen mijn licht maak, en dat den dynamo van mijne fiets voor den elentriek zorgt.
                      der moet verdorie veel aan verdient zijn als ze zulke gasten ( 2 ) kunnen betalen.....

                      Comment


                      • #12
                        Re: vast of variabel ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lampiris Bekijk bericht
                        Beste,

                        De VREG/CREG heeft recent aangekondigd dat waarschijnlijk in de toekomst enkel nog vaste prijzen gebruikt zullen worden door de meeste energieleveranciers. Lampiris hanteert deze methode al een hele tijd. Wij trachten steeds de laagste prijs te kunnen aanbieden met dit vaste prijstarief en garanderen zo stabiliteit onafhankelijk van wat er gebeurt in de energiesector.

                        Wij hopen u ook de komende jaren energie te mogen leveren en te woord te kunnen staan bij eventuele verdere vragen.

                        Cynthia
                        Social Media Coordinator voor Lampiris
                        Ik ben momenteel klant bij Lampiris en jammer genoeg zijn jullie bij de duurste als ik de V test doe. Vandaar dit topic gestart naar een goedkopere aanbieder.

                        En volgens essent kan je bij een variabel contract ( wat per kwartaal aangepast wordt ) 2 maal per jaar je contract wijzigen naar vast/ variabel.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: vast of variabel ?

                          Maarja Mir, we kennen dat truckje al heh. Eerst geven ze je een aanbod die superaantrekkelijk is en dan na een half jaar schakelen ze over op dure tarieven.
                          Zo kan ik bij een van mijn banken (deutsche bank) nu 4% rente krijgen op het eerste half jaar termijnrekening, maar hoe zit het NA dat half jaar? Probleem is dat je dan wel ff voor een paar jaar vast zit heh. En als de rente dan 0,04% wordt zit je dik in de aap gelogeerd voor 10 jaar ofzo.

                          Zelf zitten wij bij Lampiris na een groepsaankoop en nu zijn we toch al enkele jaren verder in het verhaal en nooit is de prijs gestegen. Integendeel, wij betalen nu al 3 jaar na elkaar steeds iets minder op elektriek (ons verbuik is ook iets gezakt na aankoop van A+++ toestellen moet ik erbij zeggen natuurlijk). Gas is iets gestegen omdat we daar hoger verbruik hadden merkwaardig genoeg.

                          Als ik de prijzen op de vreg site naga dan kunnen we er nog wel 30 euro of zo afkrijgen door over te lopen maar in welk avontuur storten we ons dan?
                          We weten allemaal dat electrabel een stel oplichters zijn en als zij dat mogen dan zitten er zeker nog dergelijke charels in de sector.

                          Ik bekijk het zo. Doe zoals met alles. Evalueer en als je niet meer tevreden bent ga je gewoon op een ander.

                          Comment

                          Working...
                          X