Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een onbekende plant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog een onbekende plant



    Tussen het onkruid ontkiemde in 2012 deze plant (ca. 40 cm hoog). Toen dacht ik dat het een populier zou worden, doch de plant kreeg al meteen in het najaar zaden. Abnormaal (of onmogelijk) voor een boom !?
    De zaden zijn zeer kiemkrachtig : dit jaar heb ik er enkele in een potje gezaaid en ze zijn allemaal ontkiemd en uitgegroeid tot planten zoals op de foto.
    Heeft iemand een idee welke plant het betreft?
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

  • #2
    Re: Nog een onbekende plant

    wat met de originele plant? groeit hij nog steeds door of lijkt het op een eenjarige? is dit een volwassen plant of nog een jonge? eventuele foto's van bloemen of zaden zouden ook kunnen helpen, zo op het eerste zicht zou ik het niet weten...
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Nog een onbekende plant

      De originele plant produceerde zaden en stierf vervolgens af in de winter. Bloemen zijn me niet opgevallen, maar wel de zaaddozen : zie volgende foto.
      Daardoor kreeg ik de indruk dat het hoogstwaarschijnlijk een eenjarige plant was.
      Hoewel ik regelmatig in allerlei flora's kijk en lees heb ik helaas nog niet achterhaald welke plant het is.

      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

      Comment


      • #4
        Re: Nog een onbekende plant

        Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
        De originele plant produceerde zaden en stierf vervolgens af in de winter. Bloemen zijn me niet opgevallen, maar wel de zaaddozen : zie volgende foto.
        Daardoor kreeg ik de indruk dat het hoogstwaarschijnlijk een eenjarige plant was.
        Hoewel ik regelmatig in allerlei flora's kijk en lees heb ik helaas nog niet achterhaald welke plant het is.

        Stuur deze foto eens door naar INVERDE tav Willy verbeecke ,mogelijk weer een exoot.

        Comment


        • #5
          Re: Nog een onbekende plant

          Oorspronkelijk geplaatst door vdbonal Bekijk bericht
          Stuur deze foto eens door naar INVERDE tav Willy verbeecke ,mogelijk weer een exoot.
          Heb ik onmiddellijk gedaan, maar tot nu toe geen antwoord ontvangen.
          Ondertussen heb ik zelf nog gezocht via sites om planten te determineren en ben zo terechtgekomen bij deze plant. Hoogstwaarschijnlijk is het dat.
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment


          • #6
            Re: Nog een onbekende plant

            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
            ........ terechtgekomen bij deze plant. Hoogstwaarschijnlijk is het dat.
            dat is hem.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment

            Working...
            X