Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografie-hulp: naam gezocht.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografie-hulp: naam gezocht.....

    Ik zoek een hulpstuk dat destijds gebruikt werd om documenten of kaarten te fotograferen - in de periode van de filmrolletjes, toen er nog geen scanners werden gebruikt.
    Ik zou graag zo iets aanschaffen, maar ik weet absoluut niet op welke naam ik moet googelen.

    Het gaat om een zware plaat, iets groter dan een A4 met daaraan vast een vertikale stalen staaf waar je het fototoestel kon op bevestigen en zo naar boven of naar beneden kan doen glijden. Met een draadontspanner kon je dan vrij snel een grote hoeveelheid documenten fotograferen. Dit gaat nog steeds veel sneller dan scannen.

    Weet er soms iemand de correcte benaming van zulk een accessoire of weet er iemand zo eentje te koop staan ?

    Bij voorbaat dank !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Fotografie-hulp: naam gezocht.....

    Zoiets? http://fotografiemuseum.blogspot.be/...ietoestel.html

    Comment


    • #3
      Re: Fotografie-hulp: naam gezocht.....

      Ik vermoed dat je een reprozuil bedoelt.
      Ik moet me al zwaar vergissen als je die niet via servix zou kunnen bestellen
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

      Comment


      • #4
        Re: Fotografie-hulp: naam gezocht.....

        Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
        Ik vermoed dat je een reprozuil bedoelt.
        Ik moet me al zwaar vergissen als je die niet via servix zou kunnen bestellen
        @ Wim: het lijkt inderdaad op een vergroter ( zonder het optische stuk )

        @ Jinkx: dat zou het wel eens kunnen zijn ! Super bedankt ! Ik begin te Googelen !
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment

        Working...
        X