Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Converter + Sony DSC F828

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Converter + Sony DSC F828

    Hello,

    Ben nu al een tijd aan het fotograferen met m'n Sony F828 en ik ben er enorm tevreden over. Het enige minpunt (en dat is ook het enige) is de "korte" zoom, 200mm is te weinig voor sommige plaatsen op de luchthaven dus ik ben aan het zien voor een converter.

    Moet ik die van Sony nemen of zijn er nog andere merken? Als ik die er op zet, kan ik dan nog altijd filmpjes nemen (stomme vragen misschien )

    Dank!

    Een tevreden F828 gebruiker
    Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

  • #2
    Filmpjes zul je er nog mee kunnen maken

    Daarnaast hoef je je niet te beperken tot de Sony-voorzetlenzen. Alles past erop wat dezelfde schroefdraad heeft als de draad voor de lens (en met step-up en step-down ringen zijn de beperkingen nog veel kleiner).
    Weet wel dat een goede teleconvertor en wideangle ook een aanrdig duitje kost. De goeie zijn: SOny, Canon, Olympus, Fuji... Daarnaast heb je nog een aantal andere merken zoals Raynox, Kenko, Hama, etc. die een pak goedkoper zijn, maar optisch ook een heel stuk minder.
    Voor deze voorzetlenzen geldt eigenlijk hetzelfde als voor lenzen voor (D)SLR's: what you pays is what you get, en daar zijn weinig uitzonderingen op...
    Je moet vooral voor jezelf uitmaken of de lens jou het geld waard is: als je veel gaat spotten, dan heb je een lange zoom nodig en die zul je dan ook dikwijls gebruiken. Op dat moment is die jou wel wat waard. Als het voor af en toe is, waarschijnlijk al heel wat minder...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Thx CooMa,

      Moest ik hem kopen zal ik hem natuurlijk veel gebruiken

      Ik ga is rondkijken, bedankt!

      Rutger
      Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

      Comment

      Working...
      X