Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grand canyon USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grand canyon USA

    Verleden jaar even een 20-tal dagen de parken bezocht. Eéntje hiervan met de Lumix DMC-FZ 100 aangezien ik op reis geen zware materialen nog wens mee te zeulen.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Grand canyon USA

    Er zijn er op het forum die daar een puntje aan kunnen zuigen, de donkere gedeeltes kunnen nog net, maar ze hebben wel detail.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Grand canyon USA

      wat kleur betreft mooi en ook de overgangen maar ik kan mij bij de foto moeilijk de grootsheid van het landschap inschatten.
      Ik ben er ook nog nooit geweest, dus dat is zeker een beperking.
      MVG. Hugo

      Comment


      • #4
        Re: Grand canyon USA

        Mooi, eens wat anders zo;n detail opname van de canyon...
        Vind de kleur wel wat te groen/bruinig, zou ook toch wat proberen wat meer detail in de donkerde delen te krijgen..
        Heb hem zelf eens ingeladen en dit is een beetje mijn idee, denk dat er op het origineel zeker nog meer uit te halen is..
        Als ik de link weg moet halen, moet je het maar zeggen..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Grand canyon USA

          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
          Mooi, eens wat anders zo;n detail opname van de canyon...
          Vind de kleur wel wat te groen/bruinig, zou ook toch wat proberen wat meer detail in de donkerde delen te krijgen..
          Heb hem zelf eens ingeladen en dit is een beetje mijn idee, denk dat er op het origineel zeker nog meer uit te halen is..
          Als ik de link weg moet halen, moet je het maar zeggen..
          Kleuren zijn correct, zo ziet het daar uit. Je krijgt met dit detail natuurlijk niet de grootsheid te zien, maar het is wel een mooi beeld

          Donkere delen zijn perfect, het is daar een schaduw, je moet daar niet alle details zien. Volgens sommige misschien wel, maar ik veronderstel dat die dan ook zagen wanneer je een HDR toont met alle details, maar dat is een andere discussie, die gaan we hier niet voeren
          Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

          Comment


          • #6
            Re: Grand canyon USA

            Intrigerende opname met mooie kleuren. Ook ik krijg geen idee van de grootte van hetgeen ik zie.. het kan enorm zijn maar andere hebben het over een detailopname??
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Grand canyon USA

              Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
              Mooi, eens wat anders zo;n detail opname van de canyon...
              Vind de kleur wel wat te groen/bruinig, zou ook toch wat proberen wat meer detail in de donkerde delen te krijgen..
              Heb hem zelf eens ingeladen en dit is een beetje mijn idee, denk dat er op het origineel zeker nog meer uit te halen is..
              Als ik de link weg moet halen, moet je het maar zeggen..
              Laat de foto maar gerust staan Jos maar het antwoord is al gegeven in een reactie, trouwens de kleuren kunnen daar enorm verschillen naar tijd en stand dat is daar zo interessant omdat het geen constante vormt.
              Wat landschap betreft ; als we de definitie letterlijk interpreteren zou landschap in de breedte (liggend formaat) moeten voorgesteld worden, dat is een voorwaarde die het forum zelf moet bepalen en de verticale presentaties dan in een andere categorie moet onderbrengen. De optie tot portretvoorstelling neem ik graag omdat deze soms veel spectaculairder zijn, hier noemen velen dat "détail". En wat dan gedaan met het onderdeel "natuur" ? In feite zou men moeten een foto bekijken zoals de maker het voorstelt, met respect voor inhoud en vorm en daar de visie of indruk op baseren.
              In elk geval hartelijk bedankt voor de opmerkingen die ik mocht ontvangen.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Grand canyon USA

                Een ding is zeker : Er staat een mooi spannend beeld. (kleur/donker/licht)
                Ik denk beeldvullende een plaat, die prachtig is door alle details.
                Jos zijn versie, is overigens ook erg mooi. Die heeft het voordeel dat je net een stukje meer naar boven wil kijken.
                Groeten,
                Johan
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Grand canyon USA

                  Mooie plaat...veel diepte in je foto. Misschien wel jammer dat de voorgrond wat fel is waardoor de achtergrond te weinig aandacht krijgt...maar das mijn mening hé.
                  Eerlijkheid duurt het langst!!
                  Mijn website: http://www.degrafon.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grand canyon USA

                    Kleine camera, grootse foto ...
                    Vriendelijke groet, laGrange
                    http://lagrange.1x.com
                    "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grand canyon USA

                      Ik vind mooi hoe jij de licht/schaduw patronen heeft vastgelegd.
                      vriendelijke groeten, Helen
                      Updated WWW.HELENICA.NL
                      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grand canyon USA

                        Spel van licht en schaduw, portret stand niet zo gebruikelijk maar het kan best. Het onderwerp leent zich hier wel voor.
                        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grand canyon USA

                          Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                          Spel van licht en schaduw, portret stand niet zo gebruikelijk maar het kan best. Het onderwerp leent zich hier wel voor.
                          Mooie foto, knap gedaan.
                          Mvg,
                          Eddy
                          Smaken verschillen

                          Comment

                          Working...
                          X