Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

    Wij hadden geen baksteen in onze maag, maar nu ik 39 ben en m'n vrouw 37 hebben we beslist toch om het appartement wie we huren te kopen.
    Ideaal nu de rente historisch laag staat om een lening met schuldsaldoverzekering aan te gaan, we gaan voor een vaste rente kiezen.

    Zijn er bepaalde banken die beter gekend zijn dan andere voor leningen of maakt dit geen verschil meer uit daar de rente zo laag staat.
    Vroeger was er waarschijnlijk een verschil tussen de grote en de kleinere banken, zijn er nu nog verschillen en wat zou dit kunnen zijn ?

    Heb al een lijst opgemaakt met alle telnrs van de banken om eens de verschillen te zien, moesten jullie ervaringen/raad willen delen, ga jullie gang

  • #2
    Re: Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

    Je geeft het zelf al aan, je moet eens gaan "shoppen" bij de verschillende banken. Telefonisch zullen ze je geen tarieven geven, afspraak maken werkt het best. Groot of klein maakt niets uit; er zou wel een klein verschil kunnen zitten tussen de verschillende filialen. Verschiet er ook niet van dat sommige banken je misschien niet eens een offerte willen maken, zeker niet als je helemaal geen klant bent.

    Bij ons zaten er (8j geleden) grote verschillen tussen de aanbiedingen van verschillende banken. Uiteindelijk kwam KBC, de bank waar we al klant waren, het best én goedkoopst uit de bus met een 10/5/5 variabele rentevoet met 100% verzekerd voor beide partners. Onlangs tot grote tevredenheid omgezet naar een vaste rentevoet, en een kwart van de looptijd afgeknepen.

    Laat je overigens niets wijsmaken, en vergelijk geen appels met peren. Interest percentages van andere mensen moet je je ook niet op blindstaren, iedereen heeft een andere situatie die er meestal niet bij vermeld wordt: met of zonder verzekeringen, 100% verzekerd of niet,...

    Comment


    • #3
      Re: Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

      Ik heb indertijd (20 jaar terug) verlof genomen om 11 banken te bezoeken en te gaan vergelijken.
      Veel luisteren, vragen stellen en notities nemen. Heb er veel van opgestoken en het heeft mij uiteindelijk 20.000 euro opgebracht met een goede lening.
      Halverwege de rit heb ik de oefening opnieuw gedaan en mijn lening laten herzien.
      Ik stel voor dat je dit ook doet.
      Hier kan je alvast al een idee vormen: http://www.spaargids.be/sparen/verge...-leningen.html
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

        soms loont het de moeite om ook bij de immotheker langs te gaan voor "onafhankelijker" advies.

        Comment


        • #5
          Re: Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

          Best beginnen bij de bank waar je nu je meeste bankzaken doet, en dan beginnen shoppen voor beter. En dus zeker niet het eerste aanbod zomaar aanvaarden.
          Vandaag is inderdaad het moment om een lening van te sluiten.

          Geen appels met peren vergelijken is wel wat moeilijk, want ze stellen allemaal hun voorwaarden. In veel gevallen wordt je zowat in een "pakket" geduwd waar je dus bv. ook je brandverzekering en lopende rekening voor je loon erbij moet nemen... De schuldsaldo-verzekering hoef je dus niet bij dezelfde bank te nemen...

          Mijn lening loopt nu bijna 16 jaar (dus over een goeie 4 jaar ben ik er van af). Heb ze een dik jaar geleden ook nog laten herzien (wat me toch nog een 2000€ heeft opgeleverd).
          Voor de vergelijking moet je dus niet naar de procenten kijken, maar wel naar het totaalbedrag dat je na bv. 20 jaar hebt betaald. Bij een vaste intrestvoet kunnen ze dat makkelijk uitrekenen. Maar je hebt mogelijkheden bij de vleet : dus een goeie bankbediende met een duidelijk uitleg is zondermeer noodzakelijk.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

            Oorspronkelijk geplaatst door gympie Bekijk bericht
            soms loont het de moeite om ook bij de immotheker langs te gaan voor "onafhankelijker" advies.
            Hier ook een tevreden immotheker klant , ik kan het je aanraden !

            Ze bekijken welke formule en bij welke bank je het beste je krediet aan gaat.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

              Ik verschiet ervan dat de rentes op geleend geld zo laag zijn.
              Dat verandert wel drastisch als je een test doet via die immotheker.
              Zonder spaarcenten en zonder een behoorlijk goed inkomen wordt het nog moeilijker.
              En dan is er nog de termijn van afbetaling.
              imho is huren weggegooid geld maar ja, véél mensen kunnen niet anders.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

                Staar je niet blind op immotheker, ik heb er géén goede ervaringen mee. Alle advies was gericht op één enkele bank

                Comment


                • #9
                  Re: Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

                  Vooral niet bij teveel banken willen gaan shoppen...
                  wordt tegenwoordig proper opgelijst en gedeeld onder de banken...
                  en zou blijkbaar ook negatief uitdraaien...

                  Wij hebben 2 banken gecontacteerd (vrouw en ik zaten beiden bij andere bank voor onze zaken)
                  en die 2 "tegen elkaar" uitgespeeld...
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Vooral niet bij teveel banken willen gaan shoppen...
                    wordt tegenwoordig proper opgelijst en gedeeld onder de banken...
                    en zou blijkbaar ook negatief uitdraaien...

                    Wij hebben 2 banken gecontacteerd (vrouw en ik zaten beiden bij andere bank voor onze zaken)
                    en die 2 "tegen elkaar" uitgespeeld...
                    Spreek je hier jezelf niet tegen ?
                    Je stelt dat alles wordt opgelijst en daarna spreek je van 2 banken tegen elkaar uit te spelen...
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

                      dat oplijsten zal nogal wel meevallen, heb het zelf in elk geval nooit meegemaakt. Er zullen waarschijnlijk wel afspraken gemaakt worden, om te vermijden dat één bank ineens ver onder de gangbare prijzen duikt en zo een prijzenoorlog begint.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Spreek je hier jezelf niet tegen ?
                        Je stelt dat alles wordt opgelijst en daarna spreek je van 2 banken tegen elkaar uit te spelen...
                        Jezus christus,

                        Hierboven gaan mensen naar 11 banken... dat noemen ze shoppen...
                        naar 2 banken gaan en daarop verder bomen niet zozeer...

                        het is blijkbaar moeilijk begrijpend te lezen vandaag.
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Jezus christus,

                          Hierboven gaan mensen naar 11 banken... dat noemen ze shoppen...
                          naar 2 banken gaan en daarop verder bomen niet zozeer...

                          het is blijkbaar moeilijk begrijpend te lezen vandaag.
                          Ik zei enkel dat er tegenspraak zit in je stelling. Ik oordeel niet.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

                            Spreek eens met een paar vrienden en vraag waar ze geleend hebben.

                            Meer dan een bank of 4 zou ik toch niet op de rooster leggen.
                            Let op dat je appelen met appelen vergelijkt. Kijk dus vooral naar het bedrag dat je elke maand moet betalen, want zelfs met dezelfde interestvoet kunnen daar verschillen op zitten. (dossierkosten, begin-einde maand, schuldsaldo, ...)

                            Maar inderdaad, daar wat tijd in steken is meestal goed betaald werk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verschillen leningen afbetaling woning bij de verschillende banken ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                              Ik zei enkel dat er tegenspraak zit in je stelling. Ik oordeel niet.
                              Je hebt gelijk hoor!!

                              Je moet naar alle banken gaan, en ze openlijk tegen elkaar uitspelen..
                              en dan hopen dat je nog een lening krijgt!
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment

                              Working...
                              X