Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie is er al geweest in Köln EN Düsseldorf ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie is er al geweest in Köln EN Düsseldorf ?

    Na een dagje Phantasialand bezoeken we nog een stadje (winkelen, wat foto's, iets eten, ...).

    In Köln is de Dom bekend, voor de rest nog es kijken als er wat speciaals is qua architectuur/design/mooie zichten,...
    Qua restaurants voor een middaglunch moet ik nog es kijken voor een moderne restaurantje.

    Van Düsseldorf ken ik niets, wie is al in beide geweest en welke van deze twee steden is bruisender ?
    Last edited by 2010; 3 augustus 2014, 10:55.

  • #2
    Re: Wie is er al geweest in Köln EN Düsseldorf ?

    Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    Van Düsseldorf ken ik niets, wie is al in beide geweest en welke van deze twee steden is bruisender ?
    Er heerst een grote "rivaliteit" tussen de twee steden. Ik kom vaak zowel in Keulen als Düsseldorf. In beide steden zijn veel horeca gelegenheden. Wat bedoel je met bruisend? Ik denk dat Düsseldorf meer leeft op gebied van vertier en plezier, maar dat kan gemakkelijk gecounterd worden door Keulen fans.

    Comment


    • #3
      Re: Wie is er al geweest in Köln EN Düsseldorf ?

      Het oude stadsgedeelte is leuk om door te slenteren.

      Comment


      • #4
        Re: Wie is er al geweest in Köln EN Düsseldorf ?

        Met bruisend bedoel ik de combinatie van alles, veel winkels, veel te zien, aangenaam stad, ...
        Hebben beide steden een aangenaam centrum om eens door te wandelen, welk heeft de mooiste zichten eventueel ?
        Vb Maastricht vinden we heel aangenaam qua stad met die bruggen, winkels, terrasjes, ....

        Comment


        • #5
          Re: Wie is er al geweest in Köln EN Düsseldorf ?

          Misschien ben ik een stoorzender maar ik vond beide steden niet echt leuk. In Düsseldorf vond ik wel de Medienhafen mooi èn aangenaam (moderne architectuur) en in Keulen kom ik wel eens voor zaken of een beurs en pik dan iets van de stad mee. Maar...de stad zelf valt me iedere keer weer tegen.
          Als Düsseldorf adverteert met de langste toog van Europa (ja er zijn er meerdere met de langste toog) dan heb ik al direct genoeg gegeten en gedronken.
          Voor de goede orde: aan winkelen heb ik een grote hekel maar als jij daar wel van houdt dan kun je dat in Düsseldorf beter dan in Keulen..
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Wie is er al geweest in Köln EN Düsseldorf ?

            Düsseldorf natuurlijk

            Veel meer te doen, properdere stad.
            Ook in de winter is de kerstmarkt er veel leuker.

            Comment


            • #7
              Re: Wie is er al geweest in Köln EN Düsseldorf ?

              De meningen zijn nogal verdeeld, misschien ergens goedkoop nachtje extra boeken in een van beide om ze alle 2 te doen... nog es over nadenken... ben bij myhotelcard.be lid daar goedkopere hotels

              Comment


              • #8
                Re: Wie is er al geweest in Köln EN Düsseldorf ?

                Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                Als Düsseldorf adverteert met de langste toog van Europa (ja er zijn er meerdere met de langste toog) dan heb ik al direct genoeg gegeten en gedronken..
                maar dat is uw mening he Misschien vind de TS het wel leuk om eens iets te gaan drinken in de uitgansbuurt, maar misschien ook niet

                Wil je winkelen dan Düsseldorf, de Kö(nigsallee) is de bekendste winkelstraat van Duitsland, loont de moeite.

                In Düsseldorf staat ook een grote toren, met panoramazicht vanboven en drankgelegenheid, ik ben er enkele jaren geleden opgeweest. Mooi zicht over de stad en echt mooi zicht over de Rijn, met al die schepen, een aanrader.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie is er al geweest in Köln EN Düsseldorf ?

                  Het is niet om te gaan drinken met vrouw en 7j dochter Een modern lunchadresje in deze steden is wel steeds welkom
                  Bedankt voor de tips Steven, ik heb het genoteerd.

                  Betreft Köln zou de Dom dus de moeite zijn met 290 trappen, om te gaan eten zou "Brauhaus" de moeite zijn.
                  -Reinaushafen (Kranhäuser)
                  -Altstadt

                  Deze tips kreeg ik van een correspondent op het werk die in Köln woont.
                  Andere tips nog steeds welkom van mensen die er al geweest zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie is er al geweest in Köln EN Düsseldorf ?

                    @2010: een tip voor Keulen: een wandeling langs de Rijn tot aan het Chocolade museum is mooi, aan het museum is ook een cafetaria. het museum zegt me zelf niet zoveel maar de cafetaria is mooi gelegen. Ze hebben er lekkere koffie met mooi uitzicht op de revier. De wandeling duurt als je van de Dom gaat tot aan het water en dan van die plaats tot aan het chocolademuseum ongeveer een 25 minuten en je passeert er moderne appartementen (of zijn dit kantoren? dit weet ik niet zeker). Hier kun je mooie architectuur foto's maken moest dit je interesseren.

                    Alleszins doe ik elke keer ik enkele uren in Keulen ben deze aangename wandeling

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie is er al geweest in Köln EN Düsseldorf ?

                      Gratis stadsgids van Keulen:
                      Take A Trip is de meest volledige gids voor iedere reiziger en neemt je mee naar de populairste steden ter wereld. Hier kan je terecht voor alle...


                      Enne...Monschau is veel leuker
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie is er al geweest in Köln EN Düsseldorf ?

                        Monschau? Das toch enkel bekend voor die kerstmarkt, is toch bijlage niet zo "kosmopolitisch" als Duisburg die meer NYC allures heeft ?
                        Dus 1 dag Phantasialand zou genoeg zijn, maar waarschijnlijk wat in een hurry as gewoonlijk met de wachtrijen.

                        Voila extra overnachting geboekt, het wordt Köln & Dusseldorf :-D
                        Zijn er eventuele gebouwen in Köln / Düsseldorf met wat futuristische architectuur om eens te stoppen ?
                        Andere tips welkom qua restaurant, bezienswaardigheden,...


                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Gratis stadsgids van Keulen:
                        Take A Trip is de meest volledige gids voor iedere reiziger en neemt je mee naar de populairste steden ter wereld. Hier kan je terecht voor alle...


                        Enne...Monschau is veel leuker
                        Last edited by 2010; 9 augustus 2014, 09:55.

                        Comment

                        Working...
                        X