Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

    Iemand ervaringen met een van die dunne Rapoo toetsenborden?
    Ik werk momenteel met een Micro$oft Arc maar de cijfers en letters zijn in het duister bijna niet te zien.
    BTW, een Logitech moet ik niet hebben, dus laat maar zitten.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

    Als je de toetsen in het duister goed wil kunnen zien, dan zijn er ook toetsenborden met verlichte toetsen.
    Ik gebruik zelf al een aantal jaren een Logitech MK700 (draadloos, niet verlicht), met andere merken heb ik niet veel ervaring (je wil geen Logitech, maar die hebben wel een paar toetsenborden met verlichte toetsen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Iemand ervaringen met een van die dunne Rapoo toetsenborden?
      Ik werk momenteel met een Micro$oft Arc maar de cijfers en letters zijn in het duister bijna niet te zien.
      BTW, een Logitech moet ik niet hebben, dus laat maar zitten.
      Ik heb nochtans een Logitech MX5500 toetsenbord en die toetst werkelijk zeer soepel en aangenaam. Je moet natuurlijk niet die goedkope dingen kopen van 40 euro: die kunnen inderdaad de prullenbak in. In ieder geval voor mij niet het op het frans geënte AZERTY indeling (Frans: Romaans, Nederlands/Vlaams: Germaans), maar het internationale US QWERTY indeling, veel gemakkelijker voor intypen internettermen. Het voordeel is dat je veel toetsenborden goedkoper kunt aanschaffen in Nederland, waar ze al heel lang geleden zijn overgestapt van de Nederlandse lay-out naar US International.
      Last edited by stefaand; 2 augustus 2014, 19:17.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

      Comment


      • #4
        Re: Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

        Ik werk al een paar jaar met een logitech verlicht toetsenbord: zonder toetsen verlichting kan ik ze niet zien in het duister en een lamp er boven is niet aan te raden wanneer je met foto's bezig bent.

        Comment


        • #5
          Re: Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Ik werk al een paar jaar met een logitech verlicht toetsenbord: zonder toetsen verlichting kan ik ze niet zien in het duister en een lamp er boven is niet aan te raden wanneer je met foto's bezig bent.
          Sorry dat ik iets schreef wat geen antwoord was op je vraag. Daarom heb ik het verwijderd... nogmaals sorry.
          Last edited by Guest17; 2 augustus 2014, 19:26.

          Comment


          • #6
            Re: Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

            Iedereen bedankt om jullie ervaring met Logitech mede te delen maar helaas is dit mijn vraag niet.
            Ik heb zelf genoeg ondervinding met Logitech toetsenborden en die zijn niet zo schitterend.
            Mijn Microsoft Arc toetsenbord die ik nu gebruik is stukken beter dan Logitech, helaas heeft het geen numeriek toetsenblok.
            Zo'n Rapoo toetsenbord heeft veel mee van een Apple toetsenbord.
            Het is maar 5,6mm dik, klein en licht en heeft een zachte toetsen aanslag.
            Alleen is er weinig te lezen over de kwaliteit na intensief gebruik en dit is het enige die mij wel interesseert.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

              Misschien hier iets te vinden:
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

                Ik ben het eens met TS, Logitech is brol.
                Heb er ook al veel problemen mee gehad.

                Comment


                • #9
                  Re: Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

                  waarom koop je dan geen apple toetsenbord?
                  dit werkt toch ook op een gewone pc, toch die met een kabel, daar ben ik al zeker van
                  die via bluetooth dat moet ik eens vragen aan een paar collega's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

                    ook een wireless toetsenbord zou moeten werken op een windows pc
                    Find answers with millions of other Apple users in our vibrant community. Search discussions or ask a question about your product.

                    en voor windows 8 zou er een app zijn

                    ik vind apple nogal duur in zijn pc's en tablets en telefoons
                    maar als ik naar die toetsenborden kijk dan valt dat nog goed mee, zeker als je ziet dat die uit alu chasis gemaakt zijn (toch die met kabel de andere heb ik irl nog niet goed bezien)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

                      Bedankt Gert voor het meedenken.
                      Ik heb nog ergens een bedraad Apple bordje liggen en dat is helaas wit en dat staat niet zo mooi naast een zwarte kast, scherm en muis.
                      Ik zou graag gaan voor dit toetsenbordje [KLIK]
                      Maar blijkbaar is Rapoo nog vrij onbekend bij ons.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

                        Persoonlijk zou ik wel gaan voor de versie met "echt" numeriek toetsenbord, toch als je veel cijfertjes hebt in te tikken.

                        Logitech is soms goed, soms inderdaad brol. En het triestige is dat de prijs niet veel zegt : mijn G500 thuismuis was na 2 jaar (garantietijd zeker...) stuk, mijn M400 op het werk gaat al 6 jaar mee : het ding ziet er niet meer uit, maar het blijft doorgaan... Ik ben 3D CAD ontwerper, dus dat ding ziet behoorlijk af...
                        De laatste kost ongeveer 1/3 van de eerste... Heb nu een M500 thuis en dat ding werkt echt goed (en heeft maar 20€ gekost).
                        Persoonlijk ben ik een redelijke fan van bedrade uitvoeringen : geen mizerie met platte batterijen... Als toetsenbord heb ik een heel goedkope logitech en dat doet gewoon zijn ding.
                        Last edited by polleke_cgc; 3 augustus 2014, 06:27.
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

                          op de website van alternate.be staan er een paar revieuws van rapoo toetsenborden
                          wel niet van het model dat jij juist wilt hebben, maar dat is misschien al eens handig
                          Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!

                          en anders ivm je apple toetsenbord
                          Regenboog toetsenbord voor Magic Keyboard, MacBook en laptop, de manier om het toetsenbord van je computer op te vrolijken ?️‍?

                          Last edited by gert007; 3 augustus 2014, 08:01.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Persoonlijk ben ik een redelijke fan van bedrade uitvoeringen : geen mizerie met platte batterijen... Als toetsenbord heb ik een heel goedkope logitech en dat doet gewoon zijn ding.
                            Ik heb een paar jaar geleden voor de Logitech MK700 + M705 gekozen (dat was een set) omdat er op de verpakking stond dat de batterijen van dat toetsenbord en die muis heel lang zouden meegaan.
                            Wat er op de verpakking stond is dus werkelijk waar, de batterijen gaan zo lang mee dat in het toetsenbord nog altijd de originele zitten, die van de muis zijn ondertussen 1 keer vervangen.
                            Wat ik aan die muis zo handig vind is dat je het scrollwieltje links of rechts kan duwen (instelbare functie), de instellingen heb ik zo gemaakt dat ik daarmee terug kan naar de vorige pagina, dat is veel minder belastend voor mijn pols dan een knop op de zijkant van de muis.
                            Dat zou ik niet meer kunnen missen, als ik ooit een andere muis moest kopen dan moet ik die mogelijkheid weer hebben.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

                              Van Rapoo heb ik nog nooit gehoord. De enige toetsenborden die het bij mij echt uitgehouden hebben zijn die van Cherry. Ben nu aan mijn 3-de exemplaar sinds ik pc's heb met enkele andere merken ertussen die het hoogstens een half jaar volhouden. Wel opletten, ze hebben verschillende kwaliteiten. Zelf verkies ik de echte schakelaars, maar die zijn dik en maken wat lawaai. Ze hebben voor elk wat wils.

                              Stel me wel vragen bij het werken in het donker voor foto's.

                              Comment

                              Working...
                              X