Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony camera

    Ik heb 2 jaar geleden een Sony NEX gekocht. Ik wil nu voor mijn ega een soortgelijke camera (kwestie van makkelijk de lenzen te kunnen uitwisselen), maar kan nog maar weinig vinden, zelfs op de site van Sony, over NEX.
    Bestaan die camaera's nog,, of zijn ze door iets anders vervangen? Wat schaf ik best aan om mijn Sony E-lenzen verder te gebruiken?

  • #2
    Re: Sony camera

    misschien een A6000 ILC .
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Sony camera

      De A6000 is de opvolger van de Nex 6. Er zijn ook nog de A5000 en A3000.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Sony camera

        Beste wwilfried, Sony heeft soms van die rare hersenkronkels (in de IT-wereld is men dat soort spring-gedrag al langer gewoon...),
        De nex = dus zoals de collega's hierboven vermelden nu alpha met 4 cijfers geworden dus Axxxx (a6000,a5000,a3000) - dat heeft Sony gedaan om de verwarring nog wat te vergroten - het is wel zo dat de nieuwe alpha's met vier cijfers vaak ook dezelfde accessoires gebruiken als de nieuwstee Alpha's met 3 cijfers (en de A7-reeksen, de full frame e-mounts dus - die FE glas nodig hebben). Het zijn E-mounts en ook de FE-glazen zullen bij u werken op uw nex-systeem (of u de rekening van die FE-lenzen wil zien, daar oordeel ik niet over).
        De nex en de APS-C 4cijferigen kunnen zowel de LA-EA1,2 voor APS-C lenzen als de LA-EA3 en 4 gebruiken (ik merk dat de LA-EA1 en 2 trouwens niet meer verkocht worden - daar zijn 2dehands zaakjes mee te doen voor als u A-mount glas op uw nex wil gebruiken - de 3 en 4 zijn voor Full-frame geschikt, er zijn geruchten dat de LA-EA1 ombouwbaar zou zijn - uiteraard doet u zoiets op eigen risico).

        Comment


        • #5
          Re: Sony camera

          De a6000 kan ik aanraden, zeer snelle en precieze focus!

          Comment

          Working...
          X