Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objecten voor raam fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objecten voor raam fotograferen

    Ik wil in Lier enkele reuzen fotograferen in het Timmermans-Opsomermuseum maar enkele staan voor het raam en ik weet niet goed hoe ik het binnenkomende licht kan milderen.

  • #2
    Re: Objecten voor raam fotograferen

    Neem de foto ook met enkele stops onderbelicht en overbelicht en voeg ze samen zodat je zowel het sterk belichte raam als de objecten die in tegenlicht staan geen silhouet worden.

    Comment


    • #3
      Re: Objecten voor raam fotograferen

      Bedankt voor de info Stefan,je bedoeld dus met bracketing? Maar hoe voeg je die best samen want ik gebruik geen Photoshop wel XnView en ik geloof niet dat die functie er in zit.
      Als je een goed programma weet hoor ik het graag en het mag maar moet niet gratis zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Objecten voor raam fotograferen

        Belichting regelen naar het licht dat door het raam naar binnen valt en invulflits gebruiken.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Objecten voor raam fotograferen

          Bedankt zunoel, ik ga dit zeker eens uitproberen.

          Comment


          • #6
            Re: Objecten voor raam fotograferen

            Een interessant, zij het engelstalig, artikel vind je hier: http://www.digital-photo-secrets.com...o-dark-photos/
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Objecten voor raam fotograferen

              Oorspronkelijk geplaatst door doggys2 Bekijk bericht
              Bedankt voor de info Stefan,je bedoeld dus met bracketing? Maar hoe voeg je die best samen want ik gebruik geen Photoshop wel XnView en ik geloof niet dat die functie er in zit.
              Als je een goed programma weet hoor ik het graag en het mag maar moet niet gratis zijn.
              ja met bracketing. Kan met een HDR programma (ben er ook nog maar net ff mee bezig). EasyHDR is wel uitgebreid maar toch makkelijk te leren. Kost wel een 30 euro dacht ik (maar kan je meteen op meerdere van je computers ook zetten).

              Comment


              • #8
                Re: Objecten voor raam fotograferen

                Bedankt Stefan voor die exacte info en ook de vorige leden nogmaals bedankt hiermee heb ik mogelijkheden genoeg om te experimenteren.

                Comment

                Working...
                X