Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies nieuwe Nikon-body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies nieuwe Nikon-body

    Ik heb wat body-advies nodig. Ik heb al een jaar of 7 een Nikon D40x die ik op een amateur-niveau gebruik. Nu begint het toestel, na al een 3-tal herstellingen, langzaam wat mankementen te krijgen.
    Omdat ik al 2 Nikon lenzen en accessoires heb, wil ik graag bij Nikon blijven en in eerste instantie een nieuwe body aanschaffen. Later kijk ik wel eventueel voor extra lenzen of andere leuke uitbreidingen.

    Na verschillende jaren de nieuwe modellen niet gevolgd te hebben, ben ik uitgekomen op de D5200, D5300 of D7100.

    Nu, ok, ik ben een amateur, maar heb al jaren een zwak voor HDR. Als ik de foto's met verschillende belichtingstops aangeleverd krijg, kan ik er een mooie HDR van maken, maar nu zou ik met de nieuwe body ook perfect zelf foto's voor HDR kunnen aanleveren. Dus mijn nieuwe toestel zou alles om foto's te maken met verschillende belichtingstops te kunnen maken aan boord moeten hebben.

    Welke van bovenstaande bodies zouden jullie dan voorkeur geven, rekening houdend met het feit dat de prijs heel belangrijk is? Ik weet dat een D7100 dit met verve zou kunnen, maar als een D5200 dit kan, liever deze.
    Het is dus belangrijk om dezelfde foto met een vast diafragma en variërende sluitertijden te kunnen maken (liefst reeks van 5 foto's (-2 stops, -1 stop, neutraal, +1 stop, +2 stops)) zonder de body te moeten aanraken.
    Ik spreek dus over automatic exposure bracketing.

    Met welke modellen is dit mogelijk?

    De D5300 heeft ingebouwde wi-fi, wat een echt pluspunt is. Kan je dan niet met je smartphone instructies geven aan je toestel? In de specificaties van Nikon spreken ze wel over HDR, maar hoe ver gaat deze functie?
    Moest alles met één druk op de knop gaan, dat is super, maar geen must. Zolang ik alles op afstand kan regelen geen probleem...