Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm aanschaffen

    Hallo!

    Voor mijn fotografiewerk beschik ik over mjin nikon reflextoestel met lenzen.
    Ik ben nu op zoek naar iets wat ik gemakkelijk kan meenemen overal naartoe maar toch een goede kwaliteit geeft. Lichtsterke lens vind ik ook erg belangrijk.

    Ik twijfel nog wat tussen volgende toestellen:

    Systeemcamera: X M1 met 18-55 lens (800 euro bij cameranu)
    Systeemcamera: Finepix X E1 met 18-55 lens (750 bij cameranu)
    Compactcamera: Finepix X100 (800 euro)

    Met welke zit ik kwaliteitsvol het beste (gezien dezelfde prijzen)?

  • #2
    Re: Fujifilm aanschaffen

    Aangezien je iets zoekt om gemakkelijk mee te nemen en je vereisten een lichtsterke lens is, dan is de X100 iets voor jou niet ?
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm aanschaffen

      Heb je de X100 in de hand gehad ? "compact" zou ik die nu niet direct noemen hoor, makkelijk mee te nemen jawel, maar ingewikkeld in het gebruik, IMHO dat zeker !! .. enne een vaste 23mm lens, 't is méér dan even wennen hoor ! (Fuji verkoopt nu echter een converter om er een 50mm van te maken zie dpreview)

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm aanschaffen

        De X-E1 en de X100 zeker NIET meer doen! Die zijn ondertussen vervangen door respectievelijk de X-E2 en de X-100s en ja, er is wel degelijk een groot verschil met de nieuwe versies! Wat de X-M1 betreft, vermoed ik dat je een zoeker zal missen...

        Ik weet niet van waar je bent? Indien van West-Vlaanderen anders eens gaan informeren bij Foto Coudenys. Ik heb daar zelf m'n X100s gekocht en als ik me niet vergis fotografeert Lieven zelf ook met de X100s. Hij zal je alle nodige info kunnen geven.

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm aanschaffen

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Heb je de X100 in de hand gehad ? "compact" zou ik die nu niet direct noemen hoor, makkelijk mee te nemen jawel, maar ingewikkeld in het gebruik, IMHO dat zeker !! .. enne een vaste 23mm lens, 't is méér dan even wennen hoor ! (Fuji verkoopt nu echter een converter om er een 50mm van te maken zie dpreview)
          Wat bedoel je met ingewikkeld in gebruik?

          dankje!

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm aanschaffen

            Ja ik weet dat het iets oudere modellen zijn.. maaar de x100s kost me gewoon te veel geld. 800 euro is echt wel een maximum.
            Dus helaas is dat voor mij geen optie meer.

            Wat betreft de x-m1 heb ik daar ook al over nagedacht. Denk dat het enorm onwennig zal zijn. Maar mss went het? De camera is ook niet bedoeld voor 'profesioneel' gebruik dus ik twijfel als ik het toch niet gewend zou komen via het scherm te kijken..

            Comment


            • #7
              Re: Fujifilm aanschaffen

              Oorspronkelijk geplaatst door Jasminadegrande Bekijk bericht
              Wat bedoel je met ingewikkeld in gebruik?
              De X100(s) is echt wel niet moeilijk om mee te werken. Je kan die evengoed op "P" zetten en alles automatisch laten doen. Of je daarvoor zo'n toestel moet kopen is natuurlijk een andere vraag. Dat je moet wennen aan een vaste lens hangt natuurlijk af van wat je gewoon bent, maar zo ga je weer een beetje terug naar de "pure" fotografie en da's een openbaring! ;-)

              Comment


              • #8
                Re: Fujifilm aanschaffen

                Oorspronkelijk geplaatst door Jasminadegrande Bekijk bericht
                Ja ik weet dat het iets oudere modellen zijn.. maaar de x100s kost me gewoon te veel geld. 800 euro is echt wel een maximum.
                Dus helaas is dat voor mij geen optie meer.

                Wat betreft de x-m1 heb ik daar ook al over nagedacht. Denk dat het enorm onwennig zal zijn. Maar mss went het? De camera is ook niet bedoeld voor 'profesioneel' gebruik dus ik twijfel als ik het toch niet gewend zou komen via het scherm te kijken..
                Dan kun je idd misschien beter voor de X-M1 gaan. Zelfde sensor. En waarom niet gaan voor de kit X-M1 + 16-50 + 50-230. Die heb je nu al voor zo'n 600 euro!

                Comment


                • #9
                  Re: Fujifilm aanschaffen

                  Ja heb ik ook gezien maar de 18-50 is een lichtstere lens dan de 16-50. Wat revieuws gezocht tussen de 2 en de 16-50 zou ook een veel mooiere bokeh hebben.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fujifilm aanschaffen

                    Welja 'p' gebruik ik nooit. Dus voor mij is het ook belangrijk dat ik erg snel alles manueel kan instellen met de draaiwieltjes. Ik weet niet hoe dat met de x100 zit om in te stellen?
                    Enja die vaste lens maakt met niet zoveel zorgen. Op mijn reflex gebruik ik ook graag eens een vaste lens.

                    Voor mij belangrijk om weten is kwaliteit tussen de 3. Als de een dan geen zoeker heeft of de andere heeft een vaste lens neem ik er wel bij. Snappie?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fujifilm aanschaffen

                      Dit is een hele goeie aanbieding bij Kamera Express een Fuji X-E1 + XF 18-55 + XC 50-230 voor 799€. Dit is een leuke start set die je naar behoeve kunt aanvullen met primes.
                      Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fujifilm aanschaffen

                        nikon 1 serie met 10 mm lensje overwogen ? ( en/of 18.5 1.8 lensje)
                        ( en ev een adaptor met met uw nikon lenzen te kunnen spelen)

                        is echt compact, goede kwaliteit fotos en vlug ( bewegende onderwerpen).
                        kwaliteit :lenstesten zie photozone.

                        volgens mij is de zoektocht naar een ideaal toestel een hopeloze queeste en
                        komt het er op aan iets passend te hebben volgens de omstandigheden.
                        uw reflex voor fotografiewerk (sic) geeft je mogelijkheden om kleinere alternatieven
                        ook te overwegen.

                        hopelijk heb je hier iets aan.

                        grten, Geert.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fujifilm aanschaffen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jasminadegrande Bekijk bericht
                          Wat bedoel je met ingewikkeld in gebruik?

                          dankje!
                          Ik vind de menustructuur en de overzichtelijkheid/toegankelijkheid van de verschillende functies nu bepaald geen hoogvlieger qua gebruiksgemak ..

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fujifilm aanschaffen

                            Ik ben er uit! Tis te zeggen.. ik zit dicht bij mijn definitieve keuze.

                            Voorkeur gaat naar: Fujifilm X-M1 met 27mm 2.4 lens OF de x100s (opleg van 300 euro)

                            What to do...?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fujifilm aanschaffen

                              Dan zou ik voor de X100s gaan. Eenmaal jouw menu's geregeld zijn moet je daar nooit meer in en kan je je concentreren op de foto's, en met de wieltjes draaien

                              Comment

                              Working...
                              X