Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tlbsearch.com verwijderen. Hoe?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tlbsearch.com verwijderen. Hoe?

    Sinds een tijdje zie ik in de tekst van om het even welke website, ongevraagd, blauwgekleurde hyperlinks opduiken.
    Gewoon hooveren over die woorden is al voldoende om vervelende pop-ups te doen verschijnen.
    Die hebben de bedoeling, om je, via klikken, om te leiden naar een dubieuze site...
    Wat ik op het WWW vind om die vervelende zaak van mijn pc te verwijderen, daar heb ik al even weinig vertrouwen in, want het zijn vooral van die "vertaalde" sites.
    Heeft iemand goeie ervaring met het verwijderen?

    Malwarebytes enz... heb ik intussen al zonder succes uitgeprobeerd.
    Firefox "herinitialiseren naar zijn begintoestand" doe ik ook liever niet, als het anders kan.
    En sites die om een "logfile" vragen om dan vervolgens een oplossing te programmeren, die vertrouw ik ook al niet.
    Last edited by dréten; 1 augustus 2014, 11:51.

  • #2
    Re: tlbsearch.com verwijderen. Hoe?

    Ik heb een paar keer een extra toolbar gehad (altijd dezelfde maar ik ben de naam ervan vergeten ) en die was gemakkelijk te verwijderen.

    In Firefox via menu-addons-extensies verwijderen. Dan in de tab "algemeen" de homepage terugzetten (vb google.be)
    Doe dit ook in je andere browsers als je die hebt.
    Dan via programma's verwijderen (configuratiescherm) de schuldige(n) zoeken en verwijderen en tenslotte niet te vergeten het register met CCleaner reinigen.

    Dat was voldoende met die searchbar die mijn PC had opgelopen.

    Sinds draai ik regelmatig Mbam en dan wordt er af en toe wel eens iets gevonden, zonder dat ik iets nadelig heb bemerkt.

    Comment


    • #3
      Re: tlbsearch.com verwijderen. Hoe?

      Deze al geprobeerd?

      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      En sites die om een "logfile" vragen om dan vervolgens een oplossing te programmeren, die vertrouw ik ook al niet.
      Misschien iets minder vertrouwen hebben in installers van "gratis" software en lezen wat er geďnstalleerd wordt vooraleer Yes of Next te klikken?
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: tlbsearch.com verwijderen. Hoe?

        Heb je internet kabel eruit gehaald en daarna de computer gescant

        Vriendelijke groet, jessey

        Comment


        • #5
          Re: tlbsearch.com verwijderen. Hoe?

          Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
          Heb je internet kabel eruit gehaald en daarna de computer gescant
          Dank je, je mag de kabel terug insteken Graag in't vervolg verwittigen als je mijn internetkabel er uit haalt.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: tlbsearch.com verwijderen. Hoe?

            Ik heb geen "extra toolbar".
            en ja...ik kijk wel degelijk goed voor ik iets installeer.
            die mannen zijn echt al wel snuggerder dan dat hoor...
            En hoe ik met add-ons moet omgaan weet ik ook.
            Ik heb echt wel wat kaas gegeten van computers hoor, dus graag wat "diepgaandere"hulp ;-)
            Last edited by dréten; 1 augustus 2014, 18:10.

            Comment


            • #7
              Re: tlbsearch.com verwijderen. Hoe?

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              Ik heb echt wel wat kaas gegeten van computers hoor, dus graag wat "diepgaandere"hulp ;-)
              Heb je de link die ik gaf geprobeerd? Men gaf daar aan om via control panel een uninstall te doen als je het programma in de lijst kan vinden ten minste.

              Ter info: Het blijft natuurlijk gissen aangezien je niet zegt welk OS je gebruikt

              MBAM, S&D Spybot al geprobeerd?
              Je kan ook in de registry gaan zoeken naar entries mits enige voorzichtigheid aan de dag te leggen. Als je weet wat je installeerde net voor het probleem opdook kan een zoektocht op die programmanaam + tlbsearch een oplossing bieden.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: tlbsearch.com verwijderen. Hoe?

                idd. internet eruit ( of wifi af ) en dan in safe mode, vanonder "regedit" typen, en zoeken, en alle entry;s die tlbsearch.com bevatten verwijderen.
                dan msconfig daar intypen, en zien of er iets opstart, dat je niet kent en dan :
                Hoe te verwijderen virus Tlbsearch.com vanuit Internet Explorer:
                1.Klik op de pijl op het zoekvak rechts van
                2.Doe volgende: op IE8-9 Kies beheren zoekmachines, klik op ie7 op verandering Zoek standaardwaarden
                3.De Tlbsearch.com uit de lijst verwijderen

                Hoe te verwijderen Tlbsearch.com virus vanuit Firefox :
                1.Voer “over: config” in de url-balk. Hiermee opent u pagina-instellingen
                2.Typ “Keyword.url” in het zoekvak. Vlak tikken op & opnieuw instellen.
                3.Typ “browser.search.defaultengine” in het zoekvak. Vlak tikken op & opnieuw instellen.
                4.Typ “browser.search.selectedengine” in het zoekvak. Vlak tikken op & opnieuw instellen.
                5.Zoek naar ‘browser.newtab.url’. Klik met de rechtermuisknop en opnieuw ingesteld. Dit zal ervoor zorgen dat de zoekpagina op elk nieuw tabblad zal niet starten.
                6.Als de instellingen terugkeren en met scannen anti-malware programma’s zijn schoon: Close Firefox, open bestand Verkenner en % AppData % invoeren in de adresbalk. user.js in zoekvak typt. Als dit bestand bestaat, hernoem het en start Firefox opnieuw. U moet herhaal de bovenstaande stappen.

                Hoe te verwijderen Tlbsearch.com virus van Google Chrome:
                1.Klik op 3 horizontale lijnen pictogram op de werkbalk van de browser.
                2.Selecteer instellingen.
                3.Selecteer Basics -> zoekmachines beheren.
                4.Onnodige zoekmachines uit de lijst verwijderen.
                5.Ga terug naar instellingen. Kies lege pagina openen (u kunt verwijderen ongewenste pagina’s uit de link set pagina’s ook) bij het opstarten.
                is wel een vertaling van het engels blijkbaar. maar is dus simpel, je moet je standaard zoekmachine's terug zetten op ...bv google.be of zo.... IE : onder invoegtoepassingen... zoekmachines.. en die verwijderen....
                En dan in je verkenner op de c, hem nog eens laten zoeken op tlbsearch

                Comment


                • #9
                  Re: tlbsearch.com verwijderen. Hoe?

                  Deze had ik ook meerdere keren "gegoogled", zonder succes.
                  Heb intussen Firefox opnieuw geďnitialiseerd.
                  Was de kortste weg, en werkt nu trouwens behoorlijk sneller ook.

                  Comment

                  Working...
                  X