Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Katinka

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Katinka

    weer effe gelden dat ik iets geplaatst heb, dus werd weer eens tijd

  • #2
    Re: Katinka

    Ja, is niet slecht he….. alleen vraag ik me af waarom je die onscherpte hebt ? Is dit gewild, dat de ogen onscherp zijn ? Ik vraag dit omdat ik geen enkel focus punt kan vinden. En dan kan het wel eens een gewilde onscherpte zijn….
    Hoe zegt men het ook weer " one picture out of focus is a mistake, 2 pictures out of focus is a problem , all out of focus is a style"
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #3
      Re: Katinka

      onscherpte was ook het eerste dat me opviel..

      Comment


      • #4
        Re: Katinka

        Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
        Ja, is niet slecht he….. alleen vraag ik me af waarom je die onscherpte hebt ? Is dit gewild, dat de ogen onscherp zijn ? Ik vraag dit omdat ik geen enkel focus punt kan vinden. En dan kan het wel eens een gewilde onscherpte zijn….
        Hoe zegt men het ook weer " one picture out of focus is a mistake, 2 pictures out of focus is a problem , all out of focus is a style"
        Het is helaas geen stijl maar een fout. Bij deze shoot was de opzet schieten vanaf statief met alleen instellicht van de flitsers. Om deze reden heb ik het bovenste scherpstelpunt van de camera gebruikt en een bijna open diafragma. Ik heb dit al eerder gedaan met bhv het middelste scherpstelpunt en herkaderen, maar dan krijg je ook een tikkie out of focus. In dit geval bleek echter het bovenste scherpstelpunt niet goed scherp te stellen (sigma portretlens op canon) en zijn helaas alle foto,s niet goed scherp. Balen als een stekker, om het scherm van de camera keek het nog ok maar alles net niet (tikkie frontfocus)
        Toch vond ik de sfeer van de foto,s mooi genoeg om op mijn site en hier een te plaatsen.

        Afijn geen opzet dus ,maar gewoon balen in dit geval

        Comment


        • #5
          Re: Katinka

          Oorspronkelijk geplaatst door ppp Bekijk bericht
          ......Toch vond ik de sfeer van de foto,s mooi genoeg om op mijn site en hier een te plaatsen.
          vind ik ook.
          mooie opname, ook op je site staan plaatjes van dit model.
          nog effe wat groter MAX1024 en centreren.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Katinka

            TXS en ja ik werk ook met een camera met 1 centraal scherpstelpunt en dan moet je focussen en herkadreren . Met een snelle lens is dat moeilijk omdat je inderdaad snel je focus verlies (1.4 - 2.8)
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment


            • #7
              Re: Katinka

              Het is ferm balen, maar gewoon niet scherp en hoort m.i. dan ook niet hier te staan. Indien scherp geweest had ik dat reflecterend stukje in haar hals wel weggehaald. Om op scherm te oordelen met je echt gaan inzoomen, want dit had je zeker gezien.
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Katinka

                Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                Het is ferm balen, maar gewoon niet scherp en hoort m.i. dan ook niet hier te staan. Indien scherp geweest had ik dat reflecterend stukje in haar hals wel weggehaald. Om op scherm te oordelen met je echt gaan inzoomen, want dit had je zeker gezien.
                Ach ja scherpte is ook niet alles wat telt mi, maar is wel jammer. Bedankt voor de tip van het reflecterende ding, ga ik nog weghalen stom van me

                Comment

                Working...
                X