Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwaliteit afgedrukte digitale foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kwaliteit afgedrukte digitale foto's

    Sta op het punt een eos 300D te kopen, maar één vraag blijft onbeantwoord: hoe is de kwaliteit van afgedrukte foto's? Haarscherp hoor ik vaak, maar is dit dan het evenbeeld van een foto genomen met ananloog toestel, of zie je nog steeds verschil tussen een afgedrukte analoge en digitale foto? Bedoeling bij mij is dat ik nog steeds foto's wil afdrukken en in fotoalbums plakken!

  • #2
    Tenzij je met gigantische fotoalbums werkt, ga je het verschil niet zien. Bovendien kan je met de 300D het resultaat via het lcd tenminste inschatten zodat je uiteindelijk meer mooie afdrukken bekomt.

    Greetz

    Sam Jae

    Comment


    • #3
      Met mijn ouder toestel van 1.3 megapixel heb ik hele mooie afdrukken (laten) maken op 10*15 formaat. Zondag laatst leden nog bij www.foto.com afdrukken opgestuurd via internet en dinsdag reeds in de bus. Perfecte service, perfecte foto's en slechts 0.09 eurocent (!) per afdruk.
      Besluit : het (laten) afdrukken van digitale bestanden is zeker even "scherp" als de analoge versie. Ten minste, dat is mijn idee

      Groeten,

      Sim
      natwork.be

      Comment


      • #4
        Naar mijn mening is de kwaliteit van een afdruk van de 300D beter dan de afdruk die je krijgt van een negatief...

        Als ik foto's vergelijk, gemaakt met een Eos 500 op film en de 300D, dan geef ik toch de voorkeur aan de 300D. De foto's ogen scherper, de kleuren zijn vaak net iets helderder of natuurgetrouwer. Je moet de foto's van de 300D wel vaak nog een beetje nabewerken... Ik schiet al mijn foto's in RAW, dat geeft mij maximale mogelijkheden om de foto nog bij te stellen, als dat nodig is. Je kunt zo helemaal zelf bepalen hoe de foto moet worden afgedrukt.
        Canon EOS 300D | EF-S 18-55mm | EF 90-300mm USM | 50mm f1.8

        Comment


        • #5
          Ik heb al redelijk wat afdrukken laten maken op 18*13cm formaat, zijn uitermate scherp en je ziet zeker niet dat dit digitaal getrokken is, integendeel, digitale afdrukken zijn meestal beter gewoon door goede nabewerking (bijna even belangerijk als de foto maken), ook na interpolleren van bestanden zelfs tot 33Mp bestanden voor een afdruk op 60*40 cm zie je nog steeds niets van het digitale, schitterend scherp
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            Zoals al eerder gezegd, de kwaliteit van de digitale afdrukken ziet er toch wel beter uit dan van de filmrollen ...
            Heb dat zelf ook al ondervonden !

            Greetz,

            EBOS.
            Don't dream your life, live your dream !
            just some camera ...http://www.andries.net.tf

            Comment

            Working...
            X