Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel Yongnuo Flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel Yongnuo Flits

    Beste allemaal,

    Ik ben op zoek naar een nieuwe flits en na wat zoek- en leeswerk kom ik uit bij 2 flitsers:
    Yongnuo 565 EX II & Yongnuo 560 III.

    Het verschil is dat de eerste 30 euro duurder is en TTL heeft. Dat lijkt mij weinig geld voor deze meerwaarde of ga ik hier de mist in?

    Ik heb een triggerset van Yongnuo, R 602. Maar bij beide voorgestelde flitsers zit reeds een ontvanger in. Dat is ook één van de redenen waarom deze er bij mij uitspringen.

    Ik heb reeds een flits (Metz 58) en ik wil er graag een tweede bij om wat te experimenteren met 2 flitsen en wat paraplu's. (Tips hieromtrent zijn ook welkom ).

    Als er iemand tips en/of advies heeft, of een link waar ik veel info kan vinden, alvast bedankt.

    Groeten.
    - A Point Of View -

  • #2
    Re: Twijfel Yongnuo Flits

    Ik heb een Yongnuo Speedlite YN460-II en ben daar tevreden over. Heb kunnen uittesten dat hij ook met een Nikon trigger werkt. Als het is om te experimenteren, zoals ik, dan zou ik niet meer geld uitgeven. Heeft 50 euro gekost.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel Yongnuo Flits

      TTL flitser zal niet veel zin hebben, aangezien uw RF-602 geen TTL ondersteunt.

      V.
      http://www.catchlight.be
      Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
      https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel Yongnuo Flits

        Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
        TTL flitser zal niet veel zin hebben, aangezien uw RF-602 geen TTL ondersteunt.

        V.
        Maar als ik de flits op mijn toestel zet, dan werkt de TTL wel toch? Of ben ik hier mis?

        Wanneer ik voor de YN460 II ga, dan moet ik ook nog een ontvanger kopen, dus ik dacht dat het eenvoudiger was wanneer ik een flits kocht waar de 'ontvanger' reeds is ingebouwd.
        - A Point Of View -

        Comment


        • #5
          Re: Twijfel Yongnuo Flits

          Hier vind je veel info over yongnuo flitsers en triggers/ontvangers: http://flashhavoc.com/category/brands/yongnuo
          Ik kocht op ebay de speedlite yongnuo YN500EX voor 57 euro en ben daar zeer tevreden mee. Lijkt erg op de canon 430 ex II, maar heeft een richtgetal van 53.
          Ik gebruik ook de yongnuo YN-622c (wireless flash trigger/transceiver.
          Geweldig speelgoed!

          Comment


          • #6
            Re: Twijfel Yongnuo Flits

            Ik heb ze alletwee. Ale ik heb er eigenlijk een heel pak liggen.
            De 560's gebruik ik in studio en strobisme (als ik alles onder controle wil en kan hebben dus)
            De TTL versie met HSS is een zegen voor reportagewerk (feestjes en zo meer, snel en wel is dan de boodschap)

            Comment


            • #7
              Re: Twijfel Yongnuo Flits

              Werk off camera manueel en on camera met ttl. Een raad die ik hier ook kreeg en alleen maar kan bevestigen. Een ttl flitser kan je normaal zowel in manuele als ttl modus zetten. Yongnuo is geen slechte keuze, ik gebruik ze ook met veel plezier.
              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

              Comment


              • #8
                Re: Twijfel Yongnuo Flits

                Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
                Werk off camera manueel en on camera met ttl. Een raad die ik hier ook kreeg en alleen maar kan bevestigen. Een ttl flitser kan je normaal zowel in manuele als ttl modus zetten. Yongnuo is geen slechte keuze, ik gebruik ze ook met veel plezier.
                Wel dat is eigenlijk de reden waarom deze YN 565 exII op mijn verlanglijstje staat.

                Ik kan wel nergens terugvinden of hij reageert op een rf 602 zender. De YN 560 III heeft een interne ontvanger, ik heb precies de indruk dat de 565 enkel op de YN 622 reageert of vergis ik mij hierin?
                (Uiteraard geeft de 602 geen TTL signaal.)
                - A Point Of View -

                Comment


                • #9
                  Re: Twijfel Yongnuo Flits

                  ik heb onlangs een setje YN622C triggers gekocht, deze werken uitstekend samen met mijn Canon 580EXII. Nu wacht ik op een trigger de flitserYN622C TX, deze stuurt de 622C aan zonder in het camera menu te moeten zoeken. Als dit goed werk bestel ik mij nog 1 of 2 YN568EX II flitsers. Voordeel van deze set is dat je zowel manueel als TTL gestuurd kan werken.
                  Deze hebben dezelfde waarde als de Canon 580 EX II nl Rg 58.
                  Een ander goedkoper alternatief is een set van 1 of meerdere YN560 III flitser en dit laten samenwerken met een YN560 TX trigger, deze kan de 560III rechtstreeks aansturen. De 560III heeft een ingebouwde transciever zoals de 603C of N triggers. Deze set werkt uitsluitend manueel maar is wel spotgoedkoop. Zelf heb ik er nog niet met gewerkt.
                  Sony A7III & Sony A7 RIII
                  Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twijfel Yongnuo Flits

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
                    Wel dat is eigenlijk de reden waarom deze YN 565 exII op mijn verlanglijstje staat.

                    Ik kan wel nergens terugvinden of hij reageert op een rf 602 zender. De YN 560 III heeft een interne ontvanger, ik heb precies de indruk dat de 565 enkel op de YN 622 reageert of vergis ik mij hierin?
                    (Uiteraard geeft de 602 geen TTL signaal.)
                    Ja, je vergist je. Een 565 EX zal werken op een rf602, uiteraard moet je hem dan wel in M stand zetten.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment

                    Working...
                    X