Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloze uitbreiding van PC naar TV-scherm ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • draadloze uitbreiding van PC naar TV-scherm ?

    Je kent het hé,
    Hé paps, zoon, ... kan je even de beelden schijnen van de familie ..
    En we hebben niet direct die home-cinema en beamer bij de hand ...
    HDMI naar de TV, leuk , maar dat kabeltje is echt te kort en dan moet ik eerst nog dei telecorder loskoppelen en dat een HDMI van de TV naar de laptop ...
    En de kabel vervangen want ik heb een HDMI -HDMI-micro nodig...

    Is er ergens een mogelijkheid om je TV draadloos te koppelen met je TV ?
    TV is een Sony Bravia KDL 32V2000 en heeft naast HDMI (1in4)ook nog de klassieke PC-aansluiting (vga + audio)

    De laptop zelf heeft geen vga-aansluiting en dat is dan ook weer via een kabel wat ik eerder niet wens...

    Weet iemand hoe ? Het is dan wel de bedoeling om de TV te zien als een schermuitbreiding (gekloond of gesplit) voor je laptop.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: draadloze uitbreiding van PC naar TV-scherm ?

    De gemakkelijkste manier is de juiste kabel gebruiken, maar er bestaan ook draadloze oplossingen om HDMI door te sturen (wel een heel stuk duurder dan een kabeltje).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: draadloze uitbreiding van PC naar TV-scherm ?

      Bekijk en beluister de muziek, films en foto's die zijn opgeslagen op uw PC gewoon op uw TV of audiosysteem. Dankzij de draadloze verbinding tussen de PC en de TV hebt u geen gedoe met kabels.‎

      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: draadloze uitbreiding van PC naar TV-scherm ?

        Wel niet goedkoop dacht ik, maar een collega heeft gisteren nog een demo gezien en dat werkte perfect.


        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

        Comment


        • #5
          Re: draadloze uitbreiding van PC naar TV-scherm ?

          Google chromecast moet ook lukken denk ik. Kost 50€ dacht ik.

          Comment


          • #6
            Re: draadloze uitbreiding van PC naar TV-scherm ?

            Als het enkel voor media-bestanden is : de meeste TV's ondersteunen nu DLNA (of via een bluray-speler met DLNA) : zo kan je je muziek, foto's en films bekijken als je ze gedeeld hebt in je netwerk (dus wel via DLNA, niet via het "gewone" netwerkdelen). Je TV of bluray-speler moet dan natuurlijk wel in het netwerk hangen...
            Last edited by polleke_cgc; 31 juli 2014, 17:32.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: draadloze uitbreiding van PC naar TV-scherm ?

              Een mediaspeler zoals de WD tv live is een oplossing. Ik heb zo een en kan je aansluiten via wifi of ethernet kabel aan je modem. Zo kan je films/foto/muziek streamen van je pc naar je tv. Bij bol.com kost die 80€.

              Als je tv dlna heeft dan heb je dat niet nodig, doet eigenlijk hetzelfde.

              De nieuwere tv's hebben miracast of screen mirroring en zo kan je draadloos streamen vanaf een tablet (die ook miracast heeft). Ik weet niet of dat met een pc of laptop ook gaat.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: draadloze uitbreiding van PC naar TV-scherm ?

                Zelf gebruik ik PConTV van Sitecon.
                kan je PC scherm overnemen via ethernet of wifi (software nodig op PC) en via HDMI naar de TV.
                de oude versies ondersteunen echter geen full HD, wel 720p.

                indien voor éénmalig gebruik of om te proberen: je weet me te vinden hé.
                BD1331BE

                Comment

                Working...
                X