Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

    Wij zijn net terug uit vakantie en papa (ikke dus) heeft de 500 foto's al gereducerd tot 250 stuks, en allemaal een beetje geoptimaliseerd.

    Nu wil ik een slideshow afspelen van op onze SYNOLOGY NAS. En daar er hier toch heel wat bollebozen zitten, zou ik graag eens mijn "probleem" uit de doeken doen.
    Ik zoek eigenlijk een programma om een slideshow met MUZIEK te maken, maar die slideshow moet niet alleen onder Windows 8.1 werken, neen, ik wil die van op mijn NAS afspelen om op de TV te tonen. Hier gaat ie:

    Op mijnSYNOLOGY NAS heb ik het programma PHOTO STATION.
    Photo Station kan mooi foto's afspelen, maar ik zou graag een slideshow mét muziek afspelen van op de NAS.

    Nu kan ik dat wel via een andere mediaplayer die in het netwerk hangt ( XtreamerPro ) maar ik kan de muziek niet echt "timen" ===> ik kan niet bepalen van welke foto tot welke foto.

    Ik zet de muziek en de foto's in dezelfde map en speel de slides af: de Xtreamer speelt dan gelijk alle muziekstukken af, maar die stoppen niet waar ik wil en beginnen ook niet waar ik wil. ( als je mijn uitleg begrijpt

    En bijgevolg heb ik soms teveel muziek ( muziek speelt nog als de laatste foto voorbij is ) of te weinig muziek ( tijdens de laatste foto's is de muziek reeds gestopt )

    Ik zoek dus een eenvoudig programma om dit te kunnen instellen, maar...het moet natuurlijk ook afspelen op de SYNOLOGY NAS. ( ik werk met een Win8.1 computer )

    Kent er iemand zo'n programma ?
    Bij voorbaat dank !

    Edit: ik zoek dus enkel iets dat werkt en ben best bereid om dat te kopen, mits het betaalbaar is.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Dank je, Theo, maar speen die slideshows ook op mijn NAS af ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Dank je, Theo, maar speen die slideshows ook op mijn NAS af ?
        Hangt dat af van een bepaald formaat?
        (ik heb geen nas)

        Mijn TV zit op het (bekabeld) netwerk, dus ik kan alles afspelen via de pc.
        Of via de mediaspeler.
        Heb al verschillende video's gemaakt of gemonteerd: beeld en geluid in sync.
        Windows Movie Maker is gratis.
        De muziek: verschillende stukjes? Of één track?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Hangt dat af van een bepaald formaat?
          (ik heb geen nas)

          Mijn TV zit op het (bekabeld) netwerk, dus ik kan alles afspelen via de pc.
          Of via de mediaspeler.
          Heb al verschillende video's gemaakt of gemonteerd: beeld en geluid in sync.
          Windows Movie Maker is gratis.
          De muziek: verschillende stukjes? Of één track?
          Verschillende stukjes.

          Maar misschien zit ik op een verkeerd spoor: ik ga uit van een lijst foto's en een vijftal tracks.
          Maar ik zie dat die proshow er een "DVD" kan van maken - en dat kan ik wél afspelen.
          ( ps: hier zit ook alles in een netwerk hoor )
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

            Je zal zowiezo gebruik moeten maken van een soort montage software. Proshow kan in verschillende videoformaten exporteren (en zelfs exe), dus dat zal wel lukken. Maar ik vermoed dat Windows Movie Maker ook al wel iets kan in die aard.

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #7
              Re: SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Verschillende stukjes.

              Maar misschien zit ik op een verkeerd spoor: ik ga uit van een lijst foto's en een vijftal tracks.
              Maar ik zie dat die proshow er een "DVD" kan van maken - en dat kan ik wél afspelen.
              ( ps: hier zit ook alles in een netwerk hoor )
              Probeer zo'n "trial" van ProShow Producer
              Plaats foto's en muziek.
              Laat dan automatisch een voorbeeld maken en bekijk dit. Aanpassen is altijd mogelijk.
              Converteer naar een formaat naar keuze en test dit via uw NAS.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

                Voorbeeld

                Forum voor het plaatsen van zelf opgenomen video's. Max 1 per topic, max. 1 topic per dag.


                ALLES zelf gemaakt
                De muziek ook en heeft eigenlijk prioriteit
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Voorbeeld

                  Forum voor het plaatsen van zelf opgenomen video's. Max 1 per topic, max. 1 topic per dag.


                  ALLES zelf gemaakt
                  De muziek ook en heeft eigenlijk prioriteit
                  Knappe muziek, Theo !
                  Hoe maak je zo iets ? Synthesizer ?

                  PS: ik heb effe movie-maker geprobeerd, maar die bestanden spelen niet van op de NAS.

                  Misschien toch eens die trial binnenhalen.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

                    Akls je geen pc gekoppeld hebt aan je tv, zal je tv als mediacenter dienen en dus zal je moeten kijken welke formaten je tv ondersteunt.
                    Als je dat weet kan je een programma gaan zoeken dat zo'n formaat als uitvoer heeft en het bestand dat je daarmeee maakt op je nas zetten in een van de mappen die naar je tv gestreamd worden. Je tv zal dat dan zien en kunnen afspelen.

                    Wel goed opletten dat, als het over een mediabestand gaat, niet enkel de container maar ook de codering van je bestand moet ondersteund worden door je tv.
                    Als voorbeeld: MKV en MP4 zijn containers waar je meerdere codecs in kan gebruiken zoals H.264 of MPEG-4 AVC.
                    De meeste huis tuin en keuken programmas regelen een en ander automatisch, maar toch best in de gaten houden.

                    Met een H.264 codec in een MP4 container zit je meestal wel safe.
                    H.264 in een MKV container is iets minder gangbaar maar heeft een aantal andere voordelen zoals het feit dat je daar meerdere subtitle tracks in kwijt kan.
                    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                    Comment


                    • #11
                      Re: SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

                      Na wat zoeken en trial/error lukt het wonderwel met Windows Movie Maker.
                      Het speelt perfect af op mijn NAS !

                      Het enige wat me nu nog niet lukt is om dat Mp4 bestand (3,5 GB ) om te zetten naar een DVD bestand zodat we een DVD kunnen meenemen naar vrienden.
                      Wellicht vrij gemakkelijk, maar het lijkt jaren geleden dat ik nog es iets met een "schijfje" gedaan heb.
                      Zelfs lang moeten zoeken hier in huis om nog enkele blanco DVD's te vinden.....
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Na wat zoeken en trial/error lukt het wonderwel met Windows Movie Maker.
                        Het speelt perfect af op mijn NAS !

                        Het enige wat me nu nog niet lukt is om dat Mp4 bestand (3,5 GB ) om te zetten naar een DVD bestand zodat we een DVD kunnen meenemen naar vrienden.
                        Wellicht vrij gemakkelijk, maar het lijkt jaren geleden dat ik nog es iets met een "schijfje" gedaan heb.
                        Zelfs lang moeten zoeken hier in huis om nog enkele blanco DVD's te vinden.....
                        De meeste DVD-spelers kunnen ook AVI-'s en Mpeg bestanden aflezen (die VOB's van een DVD zijn eigenlijk ook Mpeg bestanden). Eigenlijk zou dat geen probleem mogen zijn. Ze kunnen normaal ook jpg, MP3, ... aan.
                        Ik heb 2 philips spelers (een DVD en bluray) en die hebben daar toch geen problemen mee. De enige adder zit onder de Codecs die gebruikt worden bij zo'n Avi bv. DIVX lukt normaal wel, maar de exotische versies meestal niet.
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          De muziek ook en heeft eigenlijk prioriteit
                          Heel leuk, indeed !

                          Comment


                          • #14
                            Re: SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            De meeste DVD-spelers kunnen ook AVI-'s en Mpeg bestanden aflezen (die VOB's van een DVD zijn eigenlijk ook Mpeg bestanden). Eigenlijk zou dat geen probleem mogen zijn. Ze kunnen normaal ook jpg, MP3, ... aan.
                            Ik heb 2 philips spelers (een DVD en bluray) en die hebben daar toch geen problemen mee. De enige adder zit onder de Codecs die gebruikt worden bij zo'n Avi bv. DIVX lukt normaal wel, maar de exotische versies meestal niet.

                            Ik heb het bestand rechtstreeks op een DVD gebrand. Mijn Panasonic HD recorder dit niet lezen, de blu ray speler van Yamaha wel, maar die geeft de slideshow "stotterend" weer, dus dat lukt ook niet.

                            Mijn Yamaha blu ray is een heel recent toestel dat normaal heel wat ( vlot) kan weergeven.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: SYNOLOGY NAS en slideshow + muziek

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Ik heb het bestand rechtstreeks op een DVD gebrand. Mijn Panasonic HD recorder dit niet lezen, de blu ray speler van Yamaha wel, maar die geeft de slideshow "stotterend" weer, dus dat lukt ook niet.

                              Mijn Yamaha blu ray is een heel recent toestel dat normaal heel wat ( vlot) kan weergeven.
                              Bekijk dit ook eens:
                              Windows Essentials reached end of support on January 10, 2017 and is no longer available for download.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X