Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop laadt niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop laadt niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

    M'n laptop (Asus) laad enkel nog op als ik harde druk voor tegen het laadpinnetje in de laptop.
    Vroeger had ik dit ook met een Acer, in Mediamarkt hadden ze een Benq universele lader van zo'n €60, en laadde weer op (spande iets beter dan de standaardlader).
    Nu kocht ik een universele lader online, van een ander merk weliswaar, maar is idem, moet ook druk voeren tegen dat het oplaad.

    M'n laptop is niet meer onder garantie, heeft er al iemand z'n connector in z'n laptop laten herstellen en een idee hoeveel dit kost ?
    Zelf opengooien zou wat onbegonnen werk zijn

  • #2
    Re: Laptop laad niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

    Is dit een ASUS probleem? de laptop van mijn zoon, idem ditto ! Met een dikke "elastiek" en rond/aan gespannen lukt het, soms ... gggrrr (en een stinkdure laptop nog wel!)

    Comment


    • #3
      Re: Laptop laad niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

      Waarschijnlijk is het gewoon een losgekomen solduur aan de connector.
      Openen en her solderen is de oplossing, fluitje van een cent voor een vakman.

      Comment


      • #4
        Re: Laptop laad niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

        Ja idd maar het probleem is dat je die dingen nauwelijks open krijgt zonder dingen, per ongeluk, af te breken !!

        Comment


        • #5
          Re: Laptop laad niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Ja idd maar het probleem is dat je die dingen nauwelijks open krijgt zonder dingen, per ongeluk, af te breken !!
          Even zoeken op het type en "service manual" help waarschijnlijk een heel eind. Mogelijk staan er op Youtube filmpjes hoe je de laptop open krijgt (zonder brokken te maken). Ik heb mijn dell ook zo ontmanteld en weer (werkend) in elkaar gezet. Nu en dan een foto maken van plaatsen waar je kabeltjes losmaakt en waar je ze langs moet geleiden helpt ook.
          Vooral op een rustig moment aan beginnen en het niet "even vlug" wellen doen. pies of keek.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Laptop laad niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

            De meeste apparaten zijn tegenwoordig inderdaad zo in elkaar gezet dat je er bijna niet meer in geraakt zonder iets stuk te maken.
            Bij sommige apparaten zitten de schroefjes verstopt onder stickers, maar zelfs al heb je ze allemaal gevonden, dan nog zit er hier en daar iets vastgelijmd of in elkaar geklikt zodat je de panelen er nog niet af krijgt zonder iets te forceren.

            Eerst zijn ze begonnen met speciale schroefjes, maar omdat je daarvoor tegenwoordig vrij gemakkelijk alle soorten schroevendraaiers kan vinden kleven ze de boel maar dicht, zodat je het zeker niet kan repareren.
            Daardoor ben je bijna verplicht om bij het kleinste defect al een nieuw apparaat te kopen.

            Als zo'n stekkerverbinding stuk gaat tijdens de garantieperiode, dan zal je de reparatie waarschijnlijk toch zelf moeten betalen (je zal die dan zelf wel stuk hebben gemaakt).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Laptop laad niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

              Heb het zelf gevonden (tip voor wie hetzelfde probleem heeft hierboven)

              In het Gentse vragen ze €79 en je krijgt hem de dag zelf terug (4u werk, je kan wachten)


              In Waregem WVL €99


              Voila hij is al binnengebracht, good luck voor de rest

              Comment


              • #8
                Re: Laptop laad niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

                Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                Heb het zelf gevonden (tip voor wie hetzelfde probleem heeft hierboven)

                In het Gentse vragen ze €79 en je krijgt hem de dag zelf terug (4u werk, je kan wachten)


                In Waregem WVL €99


                Voila hij is al binnengebracht, good luck voor de rest
                4 uur werk voor 79 euro, dat is maar 19,75 euro per uur, ik denk niet dat er veel zelfstandigen zijn die zo goedkoop werken (toch niet als ze ook nog belastingen moeten betalen).
                Waarschijnlijk werken ze er helemaal niet zo lang aan, als je geregeld zo'n laptops open maakt, dan zal dat wel een stuk sneller gaan.
                Die 79 euro is nog heel redelijk, als die opgestuurd wordt vanuit de winkel waar je die heb gekocht, dan zal de rekening wel wat hoger zijn (en dan moet je tegenwoordig minstens 3-4 weken wachten)...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop laad niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  De meeste apparaten zijn tegenwoordig inderdaad zo in elkaar gezet dat je er bijna niet meer in geraakt zonder iets stuk te maken.
                  Bij sommige apparaten zitten de schroefjes verstopt onder stickers, maar zelfs al heb je ze allemaal gevonden, dan nog zit er hier en daar iets vastgelijmd of in elkaar geklikt zodat je de panelen er nog niet af krijgt zonder iets te forceren.

                  Eerst zijn ze begonnen met speciale schroefjes, maar omdat je daarvoor tegenwoordig vrij gemakkelijk alle soorten schroevendraaiers kan vinden kleven ze de boel maar dicht, zodat je het zeker niet kan repareren.
                  Daardoor ben je bijna verplicht om bij het kleinste defect al een nieuw apparaat te kopen.

                  Als zo'n stekkerverbinding stuk gaat tijdens de garantieperiode, dan zal je de reparatie waarschijnlijk toch zelf moeten betalen (je zal die dan zelf wel stuk hebben gemaakt).
                  Klopt. Ik heb onlangs mijn oude laptop na het verwijderen en vernietigen van de harde schijf eens volledig proberen te demonteren gewoon ook om hem onbruikbaar te maken voor ik die naar het containerpark bracht.
                  Je kan je niet voorstellen hoeveel keer ik iets heb moeten forceren met een dikke schroevendraaier. Er zitten veel meer zaken vastgelijmd dan je zou vermoeden. Zelfs de voedingskabel in stukken geknipt, kortom volledig 'perte totale' gemaakt.
                  Maar....raar maar waar, er snuffelde iemand rond de electratoestellen in het containerpark die me onmiddellijk tegemoet kwam toen hij zag dat ik de restanten van mijn laptop in een grote emmer mee had, en die vroeg of hij die kon krijgen.....????
                  Na mijn bevestigend antwoord werd alles vliegensvlug in zijn auto gestoken. Wat kan die daar nog mee ?????

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop laad niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Klopt. Ik heb onlangs mijn oude laptop na het verwijderen en vernietigen van de harde schijf eens volledig proberen te demonteren gewoon ook om hem onbruikbaar te maken voor ik die naar het containerpark bracht.
                    Je kan je niet voorstellen hoeveel keer ik iets heb moeten forceren met een dikke schroevendraaier. Er zitten veel meer zaken vastgelijmd dan je zou vermoeden. Zelfs de voedingskabel in stukken geknipt, kortom volledig 'perte totale' gemaakt.
                    Maar....raar maar waar, er snuffelde iemand rond de electratoestellen in het containerpark die me onmiddellijk tegemoet kwam toen hij zag dat ik de restanten van mijn laptop in een grote emmer mee had, en die vroeg of hij die kon krijgen.....????
                    Na mijn bevestigend antwoord werd alles vliegensvlug in zijn auto gestoken. Wat kan die daar nog mee ?????
                    Als je enkel behuizing vernield hebt,
                    kan hij geheugen/moederbord/grafische kaart (indien niet ingebakken) / cd lezer / batterij nog hergebruiken...

                    ivm het vastlijmen... ik heb veel gehoord dat ze proberen schroeven te vermijden omdat dit vroeger regelmatig los kwam...
                    laptop wordt veel verhuisd, beweegt veel, en de kleine vijsjes komen sneller los (tegenwoordig gebruiken ze ook regelmatig blauwe loctite voor vijsjes vast te zetten).

                    Uit mijn oude compacq armada kan ik niet beginnen tellen hoeveel vijsjes al verloren zijn...
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laptop laad niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Klopt. Ik heb onlangs mijn oude laptop na het verwijderen en vernietigen van de harde schijf eens volledig proberen te demonteren gewoon ook om hem onbruikbaar te maken voor ik die naar het containerpark bracht.
                      Je kan je niet voorstellen hoeveel keer ik iets heb moeten forceren met een dikke schroevendraaier. Er zitten veel meer zaken vastgelijmd dan je zou vermoeden. Zelfs de voedingskabel in stukken geknipt, kortom volledig 'perte totale' gemaakt.
                      Maar....raar maar waar, er snuffelde iemand rond de electratoestellen in het containerpark die me onmiddellijk tegemoet kwam toen hij zag dat ik de restanten van mijn laptop in een grote emmer mee had, en die vroeg of hij die kon krijgen.....????
                      Na mijn bevestigend antwoord werd alles vliegensvlug in zijn auto gestoken. Wat kan die daar nog mee ?????
                      Ik heb net een oude pc naar het containerpark gebracht, de harde schijf daarvan was te klein om er nog iets mee te kunnen doen, en die had ook nog geen SATA aansluiting (niet meer compatibel met de huidige computers).
                      Daarom heb ik die schijf open gemaakt, en de schijven zelf zwaar beschadigd met een schroevendraaier (krassen + krom getrokken), weinig kans dat ze daar nog wat gegevens af kunnen halen.
                      Het leesmechanisme en de sterke magneten zijn er ook uit.
                      Om die schijf open te maken had ik een torx schroevendraaier nodig, en één van de schroefjes zat onder de sticker.

                      Een tijdje geleden heb ik een oude laptop open gemaakt om die inwendig te reinigen, er zat zoveel stof in dat die bijna geen koeling meer kreeg.
                      Daar heb ik toen ook heel wat werk aan gehad, maar de nieuwere toestellen hebben ze nog beter beschermd tegen "doe-het-zelvers".
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laptop laad niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

                        Hier ook al eens een paar laptops weggegeven die totaal onbruikbaar waren. Er zitten blijkbaar wat edele metalen in die die mannen er minutieus uithalen.

                        Hetzelfde probleem als ts ook voorgehad met mijn acer. Mijn broer heeft die opengegooid en het was een losgekomen draadje dat niet meer goed contact maakte. De boel terug aan elkaar gesoldeerd en die was weer gezond.
                        FLICKR PHOTOSTREAM
                        Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laptop laad niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

                          Heb indertijd ook nog een paar zeer oude laptops open gehad maar in mijn "eigen tijd" ... ik bedoel maar, als je dit als broodwinning moet doen dan heb je best wat ervaring achter de hand want 5 minuten om iets te solderen en 5 uur om het ding open/dicht te krijgen daar overleef je niet mee !
                          Aan de Asus laptop van mijn zoon begin ik niet eens ! 't Is niet eens duidelijk hoe dat ding open te krijgen is zonder breekijzer !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Laptop laad niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Ik heb net een oude pc naar het containerpark gebracht, de harde schijf daarvan was te klein om er nog iets mee te kunnen doen, en die had ook nog geen SATA aansluiting (niet meer compatibel met de huidige computers).
                            Als zo'n IDE schijf een "aannemelijke" grootte heeft, dan kan ze voor zij die geen Terabytes aan foto's hebben te backuppen, nog dienst doen als backupschijf.
                            IDE/SATA behuizingen zijn nog te koop (o.a. hier)
                            Er zullen ongetwijfeld nog andere aanbiedingen zijn, maar deze vind ik interessant omdat je er later nog een SATA schijf in kan stoppen, en ook omdat er vooraan een aan-uit knop zit (bij de meeste zit dat achteraan of is er helemaal geen schakelaar voorhanden).

                            Wel stom dat ze overal zo'n kastjes vertikaal afbeelden in een houdertje. "Levensgevaarlijk" als die behuizing omkantelt.
                            Last edited by nete; 3 augustus 2014, 10:02.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Laptop laad niet meer op : wie heeft dit ook al gehad en hoe opgelost ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Als zo'n IDE schijf een "aannemelijke" grootte heeft, dan kan ze voor zij die geen Terabytes aan foto's hebben te backuppen, nog dienst doen als backupschijf.
                              IDE/SATA behuizingen zijn nog te koop (o.a. hier)
                              Er zullen ongetwijfeld nog andere aanbiedingen zijn, maar deze vind ik interessant omdat je er later nog een SATA schijf in kan stoppen, en ook omdat er vooraan een aan-uit knop zit (bij de meeste zit dat achteraan of is er helemaal geen schakelaar voorhanden).

                              Wel stom dat ze overal zo'n kastjes vertikaal afbeelden in een houdertje. "Levensgevaarlijk" als die behuizing omkantelt.
                              Ik heb hier nog wel een behuizing liggen waar zo'n IDE schijf in past, maar aan 160Gb heb ik niet veel, daarom is die harde schijf mee naar het containerpark gegaan (nadat ze onleesbaar is gemaakt).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X