Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Full Frame of APS-c sensor.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Full Frame of APS-c sensor.

    Nu zal je het weten wat te kiezen....

    Let's get a few things out of the way ::I have said, in the past, that you should move toward full frame sensors. I have always championed full frame sensors...

  • #2
    Re: Full Frame of APS-c sensor.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Nu zal je het weten wat te kiezen....

    https://www.youtube.com/watch?v=PHYidejT3KY#t=626
    Ik ben fan van ZA maar vindt dat hij de laatste tijd een beetje te veel zijn best doet om het over Fuji te hebben... Waarom is waarschijnlijk een retorische vraag.
    Dit neemt niet weg dat zijn favoriete Fuji (zijn "desert island camera") ook mijn favoriete Fuji is (niet de X-T1, Geert) maar wel niet mijn beste camera is. Dat is nog altijd een fullframe. (Met beste bedoel ik deze die de beste beelden geeft en niet alleen in ideale lichtomstandigheden en op F8 waar vele camera's schitterend zijn.)

    Alle andere camera merken kunnen wel iets leren van Fuji om een goeie jpg engine in hun camera's te steken!

    'k Heb me al dikwijls moeten inhouden om geen X-T1 te kopen maar 't is niet dringend en wacht nog even. Ik wil zien of er een X-PRO 2 komt en wat deze zal zijn. 'k Verkies de viewfinder op de Fuji plaats i.p.v. een DSRL look. Er is eigenlijk geen echte reden om de viewfinder bij deze toestellen in het midden te plaatsen. Er zijn veel goeie redenen om hem links te plaatsen. 'k Begrijp wel waarom ze dit gedaan hebben met de X-T1 en 't was een goeie zet.
    Last edited by timefreezer; 29 juli 2014, 14:37.

    Comment


    • #3
      Re: Full Frame of APS-c sensor.

      Ik denk ook dat ondertussen iedereen op dit forum wel weet dat "Demeyereg" een fuji X-T1 gekocht heeft ;-) en daar ook zeer blij mee is...
      Last edited by Vince_G; 29 juli 2014, 18:29.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
        Ik denk ook dat ondertussen iedereen op dit forum wel weet dat "Demeyereg" een fuji X-T1 gekocht heeft ;-) en daar ook zeer blij mee is...
        En hij is niet de enige….
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Full Frame of APS-c sensor.

          Ik heb me er zo ook eentje aangeschaft als opvolger van de XE-1 in het gedacht dat AF en snelheid van werken toch sneller zou moeten zijn.
          Als dagelijkse camera om altijd bij te hebben met de 18-55 lens is die behoorlijk leuk en levert zeer goede beelden af.

          Wat me toch nog altijd doet teruggrijpen naar mijn d800 is de snelheid van verwerken van foto's die bij fuji toch nog altijd trager is Focus...afdrukken...opslaan... duurt toch nog altijd even in vergelijk.
          En dan het feit dat die fuji's geen camranger ondersteunen en ze geen tilt shift lenzen hebben. Dat maakt die voor mij voor studio eigenlijk onbruikbaar.

          Het is ook geen fullframe, en dan mag men nog zeggen wat men wil, ik voel fotograferen met een FF toch anders aan dan met een crop. Geen idee waarom, maar het is wel zo. Zal waarschijnlijk een schakeling in mijn koppeke zijn dat niet helemaal op zijn plaats ligt.

          Voor de rest een beeldeke van een camera als "toeristentrekker", maar mijn dslr vervangen doet ie toch nog lang niet.
          FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

          Comment


          • #6
            Re: Full Frame of APS-c sensor.

            De camera's met APS-c sensor presteren tegenwoordig allemaal heel goed, alleen als de omstandigheden echt slecht worden zijn full-frame camera's nog iets beter.
            Daarom gebruik ik zelf ook geregeld een crop-camera, omdat die met de daarbij horende lenzen een stuk compacter en lichter is dan een full-frame camera.
            Maar als je op een APS-c camera dezelfde lenzen gebruikt die ook op een full-frame camera passen, dan wordt het verschil in gewicht een stuk kleiner (het zijn dan vooral de lenzen die "doorwegen").
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Full Frame of APS-c sensor.

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              En hij is niet de enige….
              En ook niet de laatste...
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Full Frame of APS-c sensor.

                Finaal gezien vind ik wel dat hij gelijk heeft. De huidige technologie nu staat ver genoeg om het onderscheid klein te hebben gemaakt.
                Maakt niet uit of het Fuji, kijk naar wat een D7100 of de laatste Sony's aankunnen. De boodschap is dezelfde. In mijn ogen doen de foto's van mijn X-T1 niet onder aan die van mijn vorige D800.

                Je hebt FF niet nodig, maar uiteraard biedt het intrinsiek wel iets anders. Ik vond de vergelijking van sensorgrootte tov MF en LF wel een eye-opener.

                Ik verlang nu wel eens om een 4x5 camera te gebruiken (of groter) , wat moet dat leuk zijn om te gebruiken.

                Comment


                • #9
                  Re: Full Frame of APS-c sensor.

                  Oorspronkelijk geplaatst door xveys Bekijk bericht
                  Finaal gezien vind ik wel dat hij gelijk heeft. De huidige technologie nu staat ver genoeg om het onderscheid klein te hebben gemaakt.
                  Maakt niet uit of het Fuji, kijk naar wat een D7100 of de laatste Sony's aankunnen. De boodschap is dezelfde.
                  Technologie staat ook niet stil bij de fullframes.
                  Wanneer je in hoge ISO werkt is er nog steeds een duidelijk verschil tussen de recentste Fuji sensor en een recente Nikon fullframe (D4, D4s, Df) bv.

                  Oorspronkelijk geplaatst door xveys Bekijk bericht
                  In mijn ogen doen de foto's van mijn X-T1 niet onder aan die van mijn vorige D800.
                  Voor velen zal dit inderdaad zo zijn maar een D800/E, D810 (of Sony a7R) vind ik nog altijd iets compleet anders in alle omstandigheden (ook in lage ISO) dan een X-T1, tenminste als je de pixels gebruikt (bv grote afdrukken maakt). Dit is wel voor 95% (wilde gok) van de D800 gebruikers niet het geval.

                  Oorspronkelijk geplaatst door xveys Bekijk bericht
                  Je hebt FF niet nodig, maar uiteraard biedt het intrinsiek wel iets anders.
                  Inderdaad, meestal niet nodig. Alles hangt af van in welke omstandigheden je fotografeert en wat de eindbestemming van de foto is. Maar dat was eigenlijk 5 jaar geleden ook vaak al het geval.
                  Ik heb lang een D300 naast een D700 gebruikt en vaak was de D300 evengoed als de D700 maar... in sommige gevallen was er geen vergelijk. De vraag is dan of die gevallen voor iemand uitzonderlijk zijn of niet en of die persoon het ervoor over heeft te investeren in fullframe (zwaarder en duurder).
                  Nu is het verschil kleiner geworden en vooral, er zijn aantrekkelijke, kleinere toestellen op de markt die mensen aan het denken zetten.
                  Ik dacht ook nooit nog naar een crop te gaan, ook al waren ze even goed omdat er nog andere verschillen zijn dan puur technische kwaliteit bv op hoge ISO. Soms is het verschil in look tussen crop en FF moeilijk te beschrijven (en soms is er zo goed als geen verschil). Maar dan kwam de Fuji X100 uit... en dan de X100S...

                  En inderdaad, een 85mm 1.4 op een FF is nog iets anders dan een gelijkwaardige 56mm op crop.

                  Oorspronkelijk geplaatst door xveys Bekijk bericht
                  Ik vond de vergelijking van sensorgrootte tov MF en LF wel een eye-opener.
                  Ik verlang nu wel eens om een 4x5 camera te gebruiken (of groter) , wat moet dat leuk zijn om te gebruiken.
                  Want de grootte van de sensor heeft niet alleen te maken met de "technische" kwaliteit.
                  Last edited by timefreezer; 30 juli 2014, 11:36.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Full Frame of APS-c sensor.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                    En dan het feit dat die fuji's geen camranger ondersteunen.
                    De WIFI connectie tussen bv. de X-T1 en een tablet of smartphone, werkt formidabel goed, LV op je tablet en (buiten de zoom functie natuurlijk)
                    volledige bediening draadloos en op afstand mogelijk.

                    Ik denk ook dat ondertussen iedereen op dit forum wel weet dat "Demeyereg" een fuji X-T1 gekocht heeft ;-) en daar ook zeer blij mee is...
                    Dat is zeker Vince, na bijna 40 jaar Nikon Pro materiaal gebruiker, zowel amateur als in bijberoep, terug stukken meer plezier in fotografie.

                    Voor mij nog het enige wat van tel is bij mijn fotografische bezigheid.

                    Wat zou ik daar meer kunnen uithalen met mijn D800 denk je ?

                    Last edited by Guest42; 30 juli 2014, 12:44.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Full Frame of APS-c sensor.

                      De WIFI connectie tussen bv. de X-T1 en een tablet of smartphone, werkt formidabel goed, LV op je tablet en (buiten de zoom functie natuurlijk)
                      volledige bediening draadloos en op afstand mogelijk.
                      Op tablet of smartphone is met een korrel zout te nemen: Niet op windows phones of tablets.
                      Daarbij komt nog dat ik dat op laptop wil draaien omwille van het groter scherm en de dedicated muis en toetsenbord. en dat gaat sowieso niet. Wel met de camranger.
                      Ik heb Fuji gebeld en de reden zou zijn omdat er geen powered usb 3.0 poort (wel een non powered) op de fuji zit. Bij navraag blijkt dat dit ook niet in de planning zou zitten.
                      Dat vind ik spijtig, maar wie weet wat de toekomst brengt he.
                      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Full Frame of APS-c sensor.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Dat is zeker Vince, na bijna 40 jaar Nikon Pro materiaal gebruiker, zowel amateur als in bijberoep, terug stukken meer plezier in fotografie.

                        Voor mij nog het enige wat van tel is bij mijn fotografische bezigheid.
                        Dat is het belangrijkste en eigenlijk het enigste dat telt. En verandering van spijs doet eten.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Wat zou ik daar meer kunnen uithalen met mijn D800 denk je ?
                        Niets volgens mij.

                        Hij verschiet wel dat je daar met een Fuji stond
                        Last edited by timefreezer; 30 juli 2014, 14:07.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Full Frame of APS-c sensor.

                          En inderdaad, ik onthoud : 't is het mannetje achter de camera dat telt want "camera's don't see"...
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Full Frame of APS-c sensor.

                            Mannetje achter camera altijd belangrijkst
                            Plezier beleven aan uiteraard cruciaal

                            Qua systeemkeuze hangt veel ook van type fotografie en beschikbaarheid van lenzen
                            Als je geen probleem hebt met gewicht en omvang, heb je tot nu toe altijd betere en meer mogelijkheden met ff systeem
                            Alles hangt af van type fotografie en welke shot je wil vastleggen

                            Als je bijvoorbeeld vanuit een hide bij schemer met 600 mm VR lens à F4, iso 6400, een sluitertijd van 1/60 en belichtingscompensatie min 1,7 gaat dit moeilijk worden met fuji systeem...
                            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Full Frame of APS-c sensor.

                              Mannetje achter camera altijd belangrijkst
                              Plezier beleven aan uiteraard cruciaal

                              Qua systeemkeuze hangt veel ook van type fotografie en beschikbaarheid van lenzen
                              Als je geen probleem hebt met gewicht en omvang, heb je tot nu toe altijd betere en meer mogelijkheden met ff systeem
                              Alles hangt af van type fotografie en welke shot je wil vastleggen

                              Als je bijvoorbeeld vanuit een hide bij schemer met 600 mm VR lens à F4, iso 6400, een sluitertijd van 1/60 en belichtingscompensatie min 1,7 gaat dit moeilijk worden met fuji systeem...
                              We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                              Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                              Comment

                              Working...
                              X