Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avondlicht + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Avondlicht + Update

    Last edited by LesC; 29 juli 2014, 13:43.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Avondlicht

    Schoon Les van sfeer maar ik mis toch dde juiste brandpuntsafstand. Onscherpe wolken en een punt waar ik me moet op focussen. De witte uotgebrande lucht bovenaan zou ik wegcroppen..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Avondlicht

      Het punt waar de stralen vandaan komen is naar m.i. focuspunt genoeg. En zeker een heerlijke sfeer.
      Verder veel overeenkomst met Pascal (leuk om wat weer wat van te horen) zijn reactie.
      Misschien een kwestie van persoonlijke smaak, maar ik hou niet van kadertjes , waarbij de foto buiten het lijntje doorloopt.
      Groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Avondlicht

        Foto is voorzien van bakken sfeer. Overbelicht gedeelte wegcroppen.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Avondlicht

          ik ben het eens met mijn voorgangers, het overbelichte deel bijsnijden en je hebt een prachtige foto
          Groetjes Vicky

          Comment


          • #6
            Re: Avondlicht

            Bedankt voor je eerste commentaren, mensen. Blij je terug te zien, Pascal!
            Wat betreft het croppen, ik begrijp je opmerking, maar in deze foto wilde ik precies het hele verloop van (bijna) wit naar zwart.
            Over scherpte heb ik de laatste tijd meer opmerkingen gehad (o.a. hier). Ik zou durven vermoeden dat het aan de bewerking(en) ligt. Ik ben nu zowel met DxO, als OnOne als Topaz uitgebreid aan de slag en voel me soms een kind in een snoepwinkel.
            Mijn vrouw was ook niet echt van dat kadertje te spreken...
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Avondlicht

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Bedankt voor je eerste commentaren, mensen. Blij je terug te zien, Pascal!
              Wat betreft het croppen, ik begrijp je opmerking, maar in deze foto wilde ik precies het hele verloop van (bijna) wit naar zwart.
              Over scherpte heb ik de laatste tijd meer opmerkingen gehad (o.a. hier). Ik zou durven vermoeden dat het aan de bewerking(en) ligt. Ik ben nu zowel met DxO, als OnOne als Topaz uitgebreid aan de slag en voel me soms een kind in een snoepwinkel.
              Mijn vrouw was ook niet echt van dat kadertje te spreken...
              En je vrouw altijd gelijk geven , hoor.
              Zelf ben ik zeer te spreken over het progje Websharpener, wat gratis te downloaden is.
              Maar NIET verscherpen, alvorens te gebruiken !
              Groeten,
              Johan
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Avondlicht

                Bedankt, Johan. Ik heb intussen een update geplaatst (crop, ander kadertje). Ik zal 'ns naar Websharpener gaan zoeken, maar werk zelf wel met Mac. Ik gebruik doorgaans Nik Collection, output sharpener (hier toch), maar doe ook vaak beroep op Topaz Clarity (andere foto).
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Avondlicht

                  Graag gedaan.
                  En bedankt voor de update. Voor mij AF !
                  Groeten,
                  Johan
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Avondlicht

                    2de versie is idd veel beter! Knap hoor!
                    Eerlijkheid duurt het langst!!
                    Mijn website: http://www.degrafon.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Avondlicht

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Bedankt voor je eerste commentaren, mensen. Blij je terug te zien, Pascal!
                      Wat betreft het croppen, ik begrijp je opmerking, maar in deze foto wilde ik precies het hele verloop van (bijna) wit naar zwart.
                      Over scherpte heb ik de laatste tijd meer opmerkingen gehad (o.a. hier). Ik zou durven vermoeden dat het aan de bewerking(en) ligt. Ik ben nu zowel met DxO, als OnOne als Topaz uitgebreid aan de slag en voel me soms een kind in een snoepwinkel.
                      Mijn vrouw was ook niet echt van dat kadertje te spreken...

                      Tis gevaarlijk hoor als een kleind kind in de snoepwinkel...
                      Ik geef je 1 gouden raad...als die programmas kies er 1 van en leer deze volledig onder de knie te krijgen. Gebruik al jaren nic software en nu pas begin ik het echt te gebruiken zoals het zou moeten.. Dit samen met LR en het lukt aardig.
                      Je kan toveren met zoveel kunde maar tegelijk ook flink uit de bocht gaan. Nuja er zijn sites die er van houden en waar ik eens flink mijn gang kan gaan....maar al bij al moet het blijven "natuurlijk" uitzien....
                      Je update is al een pak beter.
                      Die output sharpener is een zeer goede na/ eind verscherping maar gebruik die met de brush en een weinig ingezoomd en je zal zien dat je nooit verder hoeft te gaan.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Avondlicht

                        De update is een hele verbetering....Mooi die zonneharp...
                        Zou misschien zelf het contrast op het water wat verlagen..
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment

                        Working...
                        X