Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verfspuit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verfspuit

    Heeft er iemand ervaring met een verspuit? .. b.v. project 115 van Wagner of andere?

    Ik zou één willen aanschaffen voor het beitsen van een groot tuinhuis...

    Dit zou gebeuren met beits op basis van lijnolie (verdunnen met terpentine)

  • #2
    Re: Verfspuit

    Op het werk gebruik ik geregeld een Wagner spuitpistool (met Wagner "Icebreaker" pomp) voor het spuiten van basissen van persluchtdrogers (en andere metalen delen).
    Dat systeem werkt heel goed, maar ik heb geen ervaring met andere systemen van Wagner.

    Op het werk wordt die pomp altijd gebruikt met dezelfde verf, de aanzuigslang blijft dus constant in de verf hangen, daarom is het niet nodig om alles elke keer te reinigen (zolang er overal verf in zit kan die niet opdrogen in de pomp).
    Maar als je zo'n apparaat telkens voor andere kleuren en verfsoorten gebruikt, en daarna weer opbergt, let er dan wel op dat alles heel goed wordt gereinigd, anders kan je er de volgende keer niet veel meer mee aanvangen.
    Verfsoorten op waterbasis zijn wat dat betreft in het voordeel, dan kan je de boel schoonmaken met water.
    Maar verf op waterbasis lost niet meer op in water eens die opgedroogd is, verf waarvoor je thinner nodig hebt lost doorgaans wel terug op als die opgedroogd is, dan kan je opgedroogde verfresten gemakkelijker verwijderen (dat is ook wel afhankelijk van de verfsoort).

    Hou rekening met de verfnevel, gebruik een degelijk verfmasker dat chemische stoffen tegen houdt, een simpel stofmasker is niet voldoende, dan adem je nog de hele tijd thinnerdampen in.
    Wij gebruiken deze op het werk: http://www.henxs.com/nl/product/133/...k-normal-a1p2/
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Verfspuit