Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E-reader

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • E-reader

    Mijn vrouw wil zich een e-reader aanschaffen, zij heeft bij de standaardboekhandel een "Tolino Shine "gezien.
    Zijn er lezers met ervaringen met dit toestel of andere e-readers?
    grt
    jan

  • #2
    Re: E-reader

    De Kobo Aura is een mooi toestel. Hoge resolutie scherm en verlichting wat ik onmisbaar vind voor een e-reader. Ik geloof een 6" scherm.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: E-reader

      Mijn vrouw gebruikt de Sony PRS T1 nu al een jaar of 2, en ze is nog steeds heel tevreden?
      Koop er wel een goed hoesje bij.
      Batterij gaat echt makkelijk 2 weken mee.
      Ik denk dat er nu een opvolger is, en die kan alleen maar beter zijn.

      Comment


      • #4
        Re: E-reader

        Hallo,

        Mijn eega en ik gebruiken beiden al jarenlang een Sony PRS T1 en zijn uitermate tevreden.
        Hoesje erbij met flexibel leeslampje dat werkt op 1xAAA-batterijtje.
        Zowel de e-reader als het leeslampje doen het zeer lang op 1 batterijlading.
        Wifi aan boord voor snel opzoeken, boeken kopen, ...
        Kortom, we zijn zeer tevreden.

        Met die van de Standaard boekhandel hebben we geen ervaring.

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: E-reader

          Ik heb een Sony PRS-T2 (gewonnen met een fotowedstrijd bij de bibliotheek). Een uitstekend apparaat en éénmaal opgeladen kun je weken lang lezen. En het lezen gaat heel prettig. Een uitermate rustig letterbeeld, het leest net zo makkelijk als een boek maar is gelukkig vele malen lichter.
          Er zit Wifi in maar die gebruik ik nooit daar is zo'n zwart wit schermpje niet zo geschikt voor
          Één nadeel: er zit geen verlichting in. Je kunt natuurlijk een los lampje erbij kopen want een beetje licht heb je al heel snel nodig.
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #7
            Re: E-reader

            Zowel mijn vrouw als ikzelf hebben de Sony. Nu al een jaar of twee.
            En die van mij wordt echt enorm veel gebruikt, doch komt er niet 1
            klacht over mijn lippen. Gewoonweg fantastisch.

            Comment


            • #8
              Re: E-reader

              Ik heb er eentje van Sony nl. de PRS-T1 en dat nu bijna drie jaar. Zou het ding niet meer kunnen missen, vooral op reis, want dan heb ik ongeveer 200 boeken mee (er kunnen er meer op, maar ik heb mij beperkt tot dit aantal). Ik ga maar niet vertellen hoeveel ik er op PC staan heb .... Mocht het je interesseren, dan stuur je maar een PB, je kan ze op je hele leven niet allemaal uitlezen.
              Wel het hoesje er bij gekocht met het uitplooibare leeslampje.
              Op meerdere veertiendaagse reizen, en na het nogal wat lezen van boeken, heb ik nog nooit de reader moeten bij- of opladen.
              Het batterijtje voor het leeslampje werd na bijna drie jaar nog nooit vervangen.
              Echt een aanrader. De nieuwere zullen waarschijnlijk nog beter zijn, maar het type van de Standaardboekhandel ken ik niet.
              Mijn vrouw is een fervent boekenleesster maar kan niet wennen aan een e-reader, ik daarentegen heb er geen enkel probleem mee.
              Heb je geen zin meer in lezen, dan klap je zonder meer dicht en wanneer je later opnieuw wil verder lezen zit je onmiddellijk op de juist blz.
              Ik kan nog een tijdje doorgaan, maar dan alleen met positieve zaken, negatieve heb ik nog niet ondervonden.
              Last edited by Guest17; 29 juli 2014, 11:15.

              Comment


              • #9
                Re: E-reader

                Ik heb een kobo aura HD. Die zijn 7" ipv 6", wat ik toch net iets handigfer vindt. Een verlichting in het (touch)scherm, wat maakt dat je altijd een lichtje hebt en geen extra batterijen nodig hebt.
                Over de winkels kan ik niets zeggen omdat ik nooit boeken koop in de koboshop.
                Ik koop mijn e-books bij bol.com en proxis en beheer mijn bibliotheek met calibre software. Zo heb ik altijd mijn ebooks nog ergens staan als de reader kapot moest gaan, en kan ik ook een tweede reader beheren (die voor naast het bed).

                Ik heb die readers van de standaard ook zien liggen, maar ben er niet van overtuigd. Vraag me niet waarom, maar ik denk gewoon dat kobo en sony net een iets betere bouwkwaliteit hebben.

                In elk geval veel succes met je leesavonturen!
                FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                Comment


                • #10
                  Re: E-reader

                  Hier ook al enkele jaren een Kobo, gecombineerd met calibre. Met de Kindle applicatie voor PC kan je eventueel een boek dat je enkel in dat formaat kon kopen downloaden, daarna importeren/converteren in calibre en klaar is kees.

                  Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                  Comment


                  • #11
                    Re: E-reader

                    Ik heb een kindle paperwhite. Zou ik voor geen geld meer kunnen missen !Met een magnetische hoes. Je opent het boek op de blz waar je gestopt bent.
                    Ik gebruik ook calibre , een fantastisch program en gratis !

                    Comment


                    • #12
                      Re: E-reader

                      Ik heb ook een Sony PRS-T1, ben tevreden maar zou nooit meer een ereader zonder goede (optionele) verlichting kopen. Van de Tolino heb ik enkele Duitse reviews gelezen - die vrij positief waren. Alleen de ondersteuning van woordenboeken, daarover waren de reviews vrij vaag. Dat vind ik wel een handige optie, die ik regelmatig gebruik.

                      Ook bij mij zit mijn volledige bibliotheek in Calibre, inderdaad een fantastisch programma (met een ietwat eigenzinnige user interface)
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                      Comment


                      • #13
                        Re: E-reader

                        Het zal waarschijnlijk de "Kobo Aura Hd" worden, dit om het iets grotere scherm en de toch goede reviews.
                        grt en bedankt voor alle reactie's
                        jan

                        Comment


                        • #14
                          Re: E-reader

                          Kan je op de e-reader van Standaard Boekhandel de krant downloaden via WIFI ?
                          Groeten
                          Dirk

                          Comment


                          • #15
                            Re: E-reader

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Zowel mijn vrouw als ikzelf hebben de Sony. Nu al een jaar of twee.
                            toch fijn om te lezen.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment

                            Working...
                            X