Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Snow?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met Snow?

    Omdat we niet zo tevreden zijn van Telenet zijn we op zoek naar een andere provider. Nu kom ik bij Snow uit.

    De vragen zijn:
    - heeft iemand ervaring met Snow en hoe tevreden zijn jullie? Voors/tegens?
    - hoe snel was de aansluiting/omschakeling?
    - alle bedenkingen zijn welkom!

    Alvast bedankt voor het willen meedenken...
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Re: Ervaringen met Snow?

    Snow is de opvolger van Baseallin.

    Mijn vader heeft dit gehad en is uit miserie weg gegaan.
    Zeker 10% van de tijd werkte internet niet. Telefoon was bezet als er niet gebeld werd...
    Internet is traag als de TV werkt etc.
    Hij kreeg bezettonen als hij belde naar anderen, die beweerden rustig thuis te zitten, en telefoongesprekken die onderbroken worden.
    Veel mooie beloften, maar geen service.

    Geloof me, Telenet is beter. Post je probleem gewoonop hun facebook wall.

    En anders probeer scarlet. Die zijn ook goedkoper, maar steunen op Belgacom.

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen met Snow?

      Geen ervaring met Snow hier. Maar waar ben je niet tevreden van bij Telenet? Misschien kunnen ze alsnog een happy klant maken van je.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen met Snow?

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Maar waar ben je niet tevreden van bij Telenet?
        Zou ik ook wel willen weten.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen met Snow?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Snow is de opvolger van Baseallin.

          Mijn vader heeft dit gehad en is uit miserie weg gegaan.
          Zeker 10% van de tijd werkte internet niet. Telefoon was bezet als er niet gebeld werd...
          Internet is traag als de TV werkt etc.
          Hij kreeg bezettonen als hij belde naar anderen, die beweerden rustig thuis te zitten, en telefoongesprekken die onderbroken worden.
          Veel mooie beloften, maar geen service.

          Geloof me, Telenet is beter. Post je probleem gewoonop hun facebook wall.

          En anders probeer scarlet. Die zijn ook goedkoper, maar steunen op Belgacom.
          Txs Tommie,

          Snow is dus geen optie. 't Zag er te belovend uit.

          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Geen ervaring met Snow hier. Maar waar ben je niet tevreden van bij Telenet? Misschien kunnen ze alsnog een happy klant maken van je.

          mir
          Op de factuur van juni stond een bedrag van 4€: een SMS naar Echovox. Gezien ik de enige ben die in mijne iPhone kan en gezien ik niet aan online weddenschappen etc doe, heb ik dit gecontesteerd. Veel over en weer gebel en geschrijf: Telenet wil het bedrag niet laten vallen want verbruikt is verbruikt. Voor mij is het een principe kwestie: het gaat mij niet om de 4€ maar om het feit dat ik niet betaal voor iets wat ik niet heb gekregen.

          Voor de rest zijn er nog wel een paar dingen, maar dit is de druppel...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen met Snow?

            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
            Voor de rest zijn er nog wel een paar dingen, maar dit is de druppel...
            Je blijft wel erg vaag hé...
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen met Snow?

              Hedde efkens:
              a) slechte dekking van GSM netwerk. Regelmatig uitval van telefoontjes, slechte verbinding etc. Had ik ervoor niet (Jim Mobile.)
              b) regelmatig verloren oproepen (Gsm gaat dan niet af - zal vermoedelijk met a) te maken hebben.)
              c) 3G kwaliteit zus en zo
              d) beeldkwaliteit van digitale TV kan beter (de ene keer goed, de andere kaar matig of slecht - nooit uitstekend.) Telenet zelf zegt dat het met de Digicorder kan te maken hebben, maar die is al es veranderd geweest. Ze zoeken zogezegd nog steeds naar een oplossing
              e) digicorder soms heel traag, soms uitzonderlijk traag, soms probleemloos. Kan met d) te maken hebben, Telenet zoekt nog steeds
              f) internetverbinding komt nooit sneller dan 30 mbit/s, maar vooral ping is veel te hoog (20 ms) Er ligt hier fibernet, dus dat zou zeker beter moeten kunnen. Via de wifi (zie g) ) nog trager. Telenet zegt dat ze er niks kunnen aan doen omdat ik wsch op een knooppunt zit die zwaarder belast is dan normaal (lees: er zit een grootverbruiker in de buurt.) Op mijn vraag naar bevestiging en/of inperking van deze grootverbruiker (moet toch kunnen?) krijg ik geen antwoord. Ik vermoed dat de variërende beeldkwaliteit ( d) ) hier ook wel mee te maken zal kunnen hebben.
              g) wifi router van Telenet is een ramp; soms goed, vaak uitval/vertraging. Dit is een gekend probleem bij Telenet.

              Behalve het internet (we zitten hier met een 19 jarige die graag WOW't etc.) kan ik er min of meer mee leven, behalve als je de factuur op het einde van de maand ziet. Het ding is dat ik ook wel weet dat het gras niet groener is aan de overkant van de straat en dat als we zouden veranderen we een stabiel en snel internet moeten hebben en dat dit nergens een garantie is... 't Wordt tijd voor het doorbreken van bepaalde monopolies...
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen met Snow?

                Mijn tip: ga elders met je GSM, en hou je internet bij Telenet. Dat is nergens beter, en al zeker niet bij Base.

                Heb je nog een tweede router in huis?
                Welke digicorder heb je?

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen met Snow?

                  De eis dat "ping" lager moet zijn dan 20ms is een beetje curieus om de zeer eenvoudige reden dat die waarde enkel afhangt van de responstijd van de host en niet van de lijn ... Ik ben bij Bcom en ik heb nooit ping tijden lager dan 20ms. Nochtans heb ik een rotsvaste snelle lijn die steeds afklokt op net boven de 38Mbps down met 4 TV datastreams (2x 2 SD op VDSL2) zonder de minste haperingen of kwaliteitsverlies .. en ik gebruik mijn eigen WAP. Moest ik een B-box3 kunnen krijgen dan had ik intern een full blown 1 Gb net De 3G/4G sim kaart kan ik helaas niet gebruiken en ze dus ook niet testen, ik heb helaas nog geen enkel toestel waar die in kan !
                  Last edited by Guest41; 29 juli 2014, 14:13.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen met Snow?

                    a en b en c is dus wel Mobistar.

                    Voor de andere punten zou ik ook, als men er geen oplossing voor heeft, toch eens rondkijken.
                    Snow lijkt me niet de beste keuze, een kennis hier in de buurt heeft ze, wegens slechte service buitengekegeld en zit tot volle tevredenheid nu bij..... Telenet.

                    Scarlet lijkt me prijs/kwaliteit te overwegen als alternatief.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaringen met Snow?

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                      Hedde efkens:
                      a) slechte dekking van GSM netwerk. Regelmatig uitval van telefoontjes, slechte verbinding etc. Had ik ervoor niet (Jim Mobile.)
                      Telenet heeft geen GSM netwerk, dat is Mobistar.
                      b) regelmatig verloren oproepen (Gsm gaat dan niet af - zal vermoedelijk met a) te maken hebben.)
                      Idem als hierboven.
                      c) 3G kwaliteit zus en zo
                      Idem als hierboven.
                      d) beeldkwaliteit van digitale TV kan beter (de ene keer goed, de andere kaar matig of slecht - nooit uitstekend.) Telenet zelf zegt dat het met de Digicorder kan te maken hebben, maar die is al es veranderd geweest. Ze zoeken zogezegd nog steeds naar een oplossing
                      Straf want anders een van de betere op de Belgische markt.
                      e) digicorder soms heel traag, soms uitzonderlijk traag, soms probleemloos. Kan met d) te maken hebben, Telenet zoekt nog steeds
                      Een recent model of een oud type?
                      Ik vermoed dat de variërende beeldkwaliteit ( d) ) hier ook wel mee te maken zal kunnen hebben.
                      Download van internet heeft geen invloed op beeldkwaliteit via de kabel.
                      g) wifi router van Telenet is een ramp; soms goed, vaak uitval/vertraging. Dit is een gekend probleem bij Telenet.
                      Dit is helemaal geen gekend probleem bij Telenet, hier werkt die router perfect en de WiFi is stabiel.
                      Probleem is dat men die vaak op plaatsen laat zetten waar die uit het zicht staat of waar de kabel binnen komt ... en dat is bij veel mensen te ver van waar ze zitten met hun toestellen. Ik heb hier een Cisco router (Linksys) en er is geen knijt verschil in ontvangst tussen beiden.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaringen met Snow?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Mijn tip: ga elders met je GSM, en hou je internet bij Telenet. Dat is nergens beter, en al zeker niet bij Base.

                        Heb je nog een tweede router in huis?
                        Welke digicorder heb je?
                        2de router, hoe bedoel je?
                        Ik denk de laatste (3 jaar oud), maar heb geen idee eigenlijk...


                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        De eis dat "ping" lager moet zijn dan 20ms is een beetje curieus om de zeer eenvoudige reden dat die waarde enkel afhangt van de responstijd van de host en niet van de lijn ... Ik ben bij Bcom en ik heb nooit ping tijden lager dan 20ms. Nochtans heb ik een rotsvaste snelle lijn die steeds afklokt op net boven de 38Mbps down met 4 TV datastreams (2x 2 SD op VDSL2) zonder de minste haperingen of kwaliteitsverlies .. en ik gebruik mijn eigen WAP. Moest ik een B-box3 kunnen krijgen dan had ik intern een full blown 1 Gb net De 3G/4G sim kaart kan ik helaas niet gebruiken en ze dus ook niet testen, ik heb helaas nog geen enkel toestel waar die in kan !
                        Dit is Chinees voor mij. Zonder verdere uitleg kan ik er weinig mee...

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        a en b en c is dus wel Mobistar.

                        Voor de andere punten zou ik ook, als men er geen oplossing voor heeft, toch eens rondkijken.
                        Snow lijkt me niet de beste keuze, een kennis hier in de buurt heeft ze, wegens slechte service buitengekegeld en zit tot volle tevredenheid nu bij..... Telenet.

                        Scarlet lijkt me prijs/kwaliteit te overwegen als alternatief.
                        Heb Snow al afgedaan. Ben nu zo aan 't kijken bij Scarlet... Dat is toch Belgacom, niet?

                        Heb momenteel mijn klacht (over SMS Echovox) bij de ombudsman gegooid, en nu heeft Telenet tot augustus om een antwoord te formuleren. Afwachten dus...
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaringen met Snow?

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                          Heb momenteel mijn klacht (over SMS Echovox) bij de ombudsman gegooid, en nu heeft Telenet tot augustus om een antwoord te formuleren. Afwachten dus...
                          Dat is morgen al.
                          kBen benieuwd

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaringen met Snow?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Dat is morgen al.
                            't was midden augustus. De datum ben ik vergeten.

                            kBen benieuwd
                            Ik ook...
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ervaringen met Snow?

                              Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                              ...
                              Dit is Chinees voor mij. Zonder verdere uitleg kan ik er weinig mee...

                              ...
                              ??? komaan zeg !! je stelt een eis dat de ping tijd lager moet zijn dan 20 ms maar je weet de ballen af van waar die ping test eigenlijk voor staat ?? goe bezig man !! ze gaan met die eis nogal lachen bij uw provider ! enfin, als de rest navenant is ...

                              Comment

                              Working...
                              X