Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF kaartjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF kaartjes

    Ik heb een 5-tal maand geleden een 300D gekocht met kort erna een 512Mb CF kaartje van Kingston. Na anderhalve maand gaf het ding de geest: een Error 02 op mijn camera waarna het ding niet meer reageert. Uit ellende de camera afgezet en sindsdien weigerde het kaartje de laatste ruimte op het kaartje (goed voor 30 JPEG foto's) op te slaan - telkens een Error 02. Kaartje gewisseld omdat ik overtuigd was dat het daaraan lag. Nieuw kaartje is van een onbekend merk (Peak) en ook 512Mb. Laatste trip heb ik er de eerste 5 dagen geen problemen mee en op de laatste dag opeens: terug een Error 02. Terug uit ellende de camera moeten afzetten. Wel bijvermelden dat ik op de voorlaatste dag bij het afladen van mijn foto's merkte dat er enkele niet ontbraken en dus ofwel niet opgeslagen waren ofwel niet gelezen konden worden bij het copieren...

    Ligt het aan de kaartjes en is het toeval? Of ligt het aan de camera? Of doe ik iets fout? Ik heb een cardreader en dus verwissel ik de kaartjes frequent maar ook nog niet meer dan 100 keer ...
    Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

  • #2
    Originally posted by nightowl
    Ik heb een 5-tal maand geleden een 300D gekocht met kort erna een 512Mb CF kaartje van Kingston. Na anderhalve maand gaf het ding de geest: een Error 02 op mijn camera waarna het ding niet meer reageert. Uit ellende de camera afgezet en sindsdien weigerde het kaartje de laatste ruimte op het kaartje (goed voor 30 JPEG foto's) op te slaan - telkens een Error 02. Kaartje gewisseld omdat ik overtuigd was dat het daaraan lag. Nieuw kaartje is van een onbekend merk (Peak) en ook 512Mb. Laatste trip heb ik er de eerste 5 dagen geen problemen mee en op de laatste dag opeens: terug een Error 02. Terug uit ellende de camera moeten afzetten. Wel bijvermelden dat ik op de voorlaatste dag bij het afladen van mijn foto's merkte dat er enkele niet ontbraken en dus ofwel niet opgeslagen waren ofwel niet gelezen konden worden bij het copieren...

    Ligt het aan de kaartjes en is het toeval? Of ligt het aan de camera? Of doe ik iets fout? Ik heb een cardreader en dus verwissel ik de kaartjes frequent maar ook nog niet meer dan 100 keer ...
    Kaartjes gewoon terugbrengen en omruilen voor een CompactFlash kaartje dat opgebouwd is uit SLC en dan heb je geen enkel probleem meer.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Heb onlangs een Kingston CF kaart 256 mb ook in gebruik, in Belgie gekocht, kan ik ook zulke problemen verwachten?
      SLC nog nooit iets van gelezen, ligt dat aan de pinnetjes van de lezer of aan de kaart?
      Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

      Comment


      • #4
        "CompactFlash kaartje dat opgebouwd is uit SLC" - wat is die SLC ? Heb je daar een merk van ?

        Het huidige kaartje weigert nog gelezen te worden en wanneer ik de camera aanzet wil die ook niet meer reageren - ik kan het dus ook niet formateren.
        Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

        Comment


        • #5
          Originally posted by nightowl
          "CompactFlash kaartje dat opgebouwd is uit SLC" - wat is die SLC ? Heb je daar een merk van ?

          Het huidige kaartje weigert nog gelezen te worden en wanneer ik de camera aanzet wil die ook niet meer reageren - ik kan het dus ook niet formateren.
          Normale CF kaarten zijn opgebouwd uit Multi Level Cel Flash memory en hebben namelijk veel tijd nodig om de beelden uit een digitale camera op te slaan en gebruiken veel energie en veroorzaken met name problemen in Canon, Minolta en Nikon toestellen.

          Bijvoorbeeld de Delkin SLC CF, Kingston Elite, Sandisk Ultra II, Sandisk Extreme en ToshibaXtraSpeed professional zijn opgebowd uit SLC (Single Level Cel Flash Memory) en werken daarom probleemloos in deze toestellen.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #6
            Ik heb een standard CF card en nog nooit problemen ondervonden op mijn nikon D70. Mijn eerste CF card (Kingston) werkte gewoon niet en heb prompt een andere gekregen van de leverancier. Er was duidelijk iets mis met de kaart. Op de site van Kingston kun je trouwens de compatibiliteit nakijken en op Kingston kaarten heb je 5 jaar garantie.



            Groeten,

            Sim
            natwork.be

            Comment


            • #7
              Heb je een probleem met een Kingston bel gewoon naar 00800 8888 0101
              das een gratis nummer dat vanuit elk land in europa automatisch belt naar de technische dienst van Kingston. Vandaar die 00.

              Je hebt een topmerk gekocht en gevolg je hebt dus service maak er dan ook gebruik van.

              Oh en die zever van SLC die enkel zou werken op je 300D moet je niet geloven das enkel iemand die zijn eigen produkten wil aanprijzen. Er zijn verschillen tussen SLC en MLC vooral op gebied van schrijfsnelheid en kostprijs.

              Kingston heeft een configurator op zijn website kijk die na das al dat je moet doen. En een 300D heeft geen SLC nodig.
              Tesamen met Sandisk en Lexar verkoopt Kingston de meest flashkaarten in de wereld ze zouden echt wel hun configurator al aangepast hebben hoor moesten er problemen mee zijn met mlc in een 300D.

              Geloof dus niet zomaar wat men post.

              Comment

              Working...
              X