Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem: foto's uploaden naar pc met kabel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem: foto's uploaden naar pc met kabel

    Hey,


    Ik ben ten einde raad.
    Ik gebruik al jaren een 450D van canon. Nooit geen problemen mee.
    Mijn camera werkt perfect er zit niks los. Hij is niet gevallen, kort gezegd er is niks speciaals mee gebeurd.

    Ook met mijn mac is er niks speciaals gebeurd.

    Ik load altijd mijn foto's vanop mijn camera naar mijn mac up met een usbkabel.
    En daar heb ik ook nooit problemen mee. Tot vandaag...

    Als ik mijn camera aanzet en de kabel verbind met men pc dan komt er "busy" op en wordt men scherm zwart. Als ik de kabel uittrek dan springt het scherm weer op en kan ik gewoon fotograferen.
    Ook mijn canon utility slaagt in de knoop en start niet automatisch op. Als ik die manueel opstart dan vindt hij mijn camera niet.

    Nu hoor ik jullie denken ahaaaaa je kabel is kapot.
    Ik had hier nog een kabel liggen, nieuw in het plastiekje (nooit gebruikt)
    En daar is het hetzelfde mee...

    ook de poorten zien er normaal uit

    kent er iemand dit probleem?
    Kent er iemand een oplossing?

    Een oplossing is natuurlijk een cardreader...
    Maar ik gebruik mijn pc soms ook voor remote shooting en dat wilt die natuurlijk ook niet doen :-/


    Alvast bedankt
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

  • #2
    Re: probleem: foto's uploaden naar pc met kabel

    op een andere pc leest hij wel in :-/
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: probleem: foto's uploaden naar pc met kabel

      Welk programma gebruik je om de foto's op de computer te zetten?
      Gisteren kreeg ik plots een foutmelding op de Zoombrowser EX, die zou (terwijl ik foto's aan het overzetten was via een geheugenkaartlezer) plots een update moeten krijgen, waarvoor ik de camera dan moest aansluiten.
      Daarna bleef de Zoombrowser EX hangen op 80%, dat programma zal compleet vast.
      Dan heb ik geprobeerd om het te verwijderen van de computer, maar dat ging ook niet zonder problemen (er was blijkbaar altijd een stuk van "in gebruik", ook na het heropstarten van de pc).
      Uiteindelijk heb ik het er toch terug af gekregen, en opnieuw geïnstalleerd, maar dat gaf geen verschil.
      Daarom heb ik die Zoombrowser EX er (met de nodige moeite) terug af gegooid, ik zal de foto's zo wel kopiëren van het geheugenkaartje naar de harde schijf van de computer (Zoombrowser EX vertraagde de boel toch alleen maar, ik gebruik die voor niets anders).

      Maar dat was op een Windows 8.1 computer, en niet op een Mac, het is dus lang net zeker of het over hetzelfde probleem gaat.
      Het is wel zo dat die Windows 8.1 net daarvoor een update had gekregen, voordien werkte die Zoombrowser EX wel zonder problemen.
      Of het nu werkelijk daar aan ligt, dat weet ik ook niet 100% zeker...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: probleem: foto's uploaden naar pc met kabel

        Ik gebruik canon utility...
        Ondertussen is het probleem opgelost... Blijkbaar had ik een update gemist van mijn OSX...
        Die geinstalleerd en alles werkt weer perfect :-)
        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

        Comment


        • #5
          Re: probleem: foto's uploaden naar pc met kabel

          Mijn pc heeft ook net een nieuwe update geïnstalleerd, ik zal volgende week eens proberen of de Zoombrowser EX hier terug wil werken...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: probleem: foto's uploaden naar pc met kabel

            Ik heb ook deze topic wat gevolgd, omdat ik nu eenmaal met Mac werk, maar met zo weinig gegevens over type Mac, OSX versie, e.d. viel er echt niet veel hulp te bieden. Mijn Mac-gegevens staan in mijn signature.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: probleem: foto's uploaden naar pc met kabel

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Ik heb ook deze topic wat gevolgd, omdat ik nu eenmaal met Mac werk, maar met zo weinig gegevens over type Mac, OSX versie, e.d. viel er echt niet veel hulp te bieden. Mijn Mac-gegevens staan in mijn signature.
              Osx is de laatste versie

              Het was trouwens een mac update speciaal voor canon
              þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
              Freelance bedrijfsfotograaf
              klikerdeklik hier voor mijn website!

              Comment


              • #8
                Re: probleem: foto's uploaden naar pc met kabel

                Als je een dergelijk probleem hebt, doe je er inderdaad best aan:
                - te checken of er updates zijn;
                - bij het stellen van je vraag hier op het forum (of op een Mac-forum?) voldoende gegevens mee te geven.

                Er is pas een update geweest van de Mac OS (ik zie dat ik mijn update geïnstalleerd heb op 30 juni j.l.). Maar de 450D is een oud toestel, dus het verbaast me een beetje dat die update daar effect op zou gehad hebben. Enfin: probleem opgelost, en da's het belangrijkste!
                Al gebruik ik de Canon software niet echt veel, zal ik ook daar zorgen dat ik de updates installeer; deze week nog gedaan!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X